Om nog even terug te komen op Eelco's ouders, een oud-huisgenote gooide werkelijk overal sambal bij. En dan niet de lekkere sambal, nee de goedkope zoute meuk die eigenlijk bedoelt is om mee te koken.
De oplossing? Een keer flink los met de peper en daarna werd er nooit meer standaard sambal toegevoegd zonder eerst geproefd te hebben. Wel een beetje valse actie, maar ik heb t goed gemaakt met een lekkere rijsttafel daarna hoor.
Eens met Bambi trouwens wat smaak betreft. Al vraag ik wel door als er nieuwe mensen over de vloer komen om te eten. Mensen die zeggen wel van pittig te eten te houden, maar standaard babi pangang bij de Chinees bestellen hoef ik echt geen pittige dingen voor te schotelen.
Maar wel leuk dat mensen steeds meer op gaan letten waar iets vandaan komt en niet meer het eerste het beste meenemen. Zeker met Kerst afgelopen jaar leuk om te merken dat klanten samenzweerderig naast je kwamen staan om uit te leggen wat ze wilden maken
Culipartner in crime, vriendin J. gaat bijna wekelijks los met de goedkoopste mozzarella van een zeker huismerk. Onbegrijpelijk, hier komt er eigenlijk al geen gepasteuriseerde meer in huis.
Over pasteuriseren gesproken, jus uit een pak
Hartstikke leuk als mensen voor me koken, maar stiekem vind ik het puur uit een pakje wel een beetje onorigineel. Tenzij ze er iets persoonlijks aan toevoegen, dat vind ik dan wel weer leuk.
Oh en brood. Jeetje, supermarkt witte puntjes bijvoorbeeld. Wat een lege, zoete meuk is dat zeg, bah.