Vegatopia Forum

'Kippenstrontcentrale' verwarmt 90.000 huishoudens

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Planteneter

'Kippenstrontcentrale' verwarmt 90.000 huishoudens
« Gepost op: 03 september 2008, 15:28:19 »
http://www.dag.nl/1097636/NIEUWS/Artikelpagina-Nieuws/Kippenstrontcentrale-verwarmt-90.000-huishoudens.htm

Dit lijkt me afval van de bioindustrie, het gaat hier denk ik echt niet om vrije uitloop kippen, ik als strenge bio-vegetarier zou hier niet blij mee zijn, wat vind jij?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:'Kippenstrontcentrale' verwarmt 90.000 huishoudens
« Reactie #1 Gepost op: 03 september 2008, 22:33:43 »
Vrije uitloop kippen zijn ook onderdeel van de bio-industrie.

De kippenstront komt van meerdere plekken uit de industrie.

M.i. is het niet ok dat dit gebeurd. Nu ze goedkoop de afval kunnen kwijt raken moet je denken aan nog goedkoper vlees enzo.
 
Ze willen ook in geloof Gelderland bussen laten rijden op biogas gemaakt ook van o.a. afval uit de dierenindustrie. Dat betekent dus dat je als je erg principieel bent niet de bus kan nemen. Openbaar vervoer betekent dan dus dat het niet openbaar is voor iedereen. Ook moslims zouden er iets tegen kunnen hebben als er ook varkensslachtafval verwerkt zal worden.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:'Kippenstrontcentrale' verwarmt 90.000 huishoudens
« Reactie #2 Gepost op: 04 september 2008, 21:39:47 »
http://www.dag.nl/1097636/NIEUWS/Artikelpagina-Nieuws/Kippenstrontcentrale-verwarmt-90.000-huishoudens.htm

Dit lijkt me afval van de bioindustrie, het gaat hier denk ik echt niet om vrije uitloop kippen, ik als strenge bio-vegetarier zou hier niet blij mee zijn, wat vind jij?
Ik vind het helemaal niets.  :) Van welke kip je ook de poep gebruikt.
Door het gebruik van deze energie betaal je mee aan dierenleed. Er wordt tenslotte weer geld aan verdiend.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:'Kippenstrontcentrale' verwarmt 90.000 huishoudens
« Reactie #3 Gepost op: 04 september 2008, 21:42:32 »
Ook moslims zouden er iets tegen kunnen hebben als er ook varkensslachtafval verwerkt zal worden.
De meeste moslims zijn verre van principieel. Van de enkele die principieel zijn zal het volgens mij toch alleen gaan om de voeding.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.