Vegatopia Forum

Wie is de chef?

Kiwi

Re:Wie is de chef?
« Reactie #40 Gepost op: 24 november 2008, 20:05:48 »
Ik heb het ook gezien. Beetje onbeschoft dat je een gastheer/vrouw zo voor het blok zet door pas als het eten voor je neus staat te melden dat je geen vlees/vis eet.
Die kok deed het wel netjes trouwens; het vega-eten wat hij à la minute in elkaar flanste zag er erg mooi uit!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 25 november 2008, 14:24:43 »
Ik zit nu half te kijken en ik snap niet hoe ze zoiets in haar hoofd haalt! Ze had het sowieso van tevoren moeten melden maar dat ze het niet even zei voordat hij met het voorgerecht aankwam vind ik echt belachelijk. Misschien wilde ze hem zo uittesten ofzo, kijken hoe snel hij iets leuks in elkaar kon flansen? 

« Laatst bewerkt op: 25 november 2008, 15:24:18 door Marla »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #42 Gepost op: 25 november 2008, 14:32:17 »
Misschien heeft ze van de redactie de opdracht gekregen om niets te zeggen, om te kijken hoe de kok zou reageren?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #43 Gepost op: 25 november 2008, 14:46:22 »
Misschien heeft ze van de redactie de opdracht gekregen om niets te zeggen, om te kijken hoe de kok zou reageren?

Ja dat zou wel kunnen maar dat vind ik dan wel oneerlijk, aangezien de anderen het daarna dus wel wisten en zich erop konden voorbereiden.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #44 Gepost op: 25 november 2008, 17:36:55 »
mss dacht ze dat hij dat wel wist?
ik heb ook al eens een voorgerechtbord teruggegeven met de mededeling dat ik de vegetariër was. waarop de kok uit de lucht kwam vallen. sommige schoonouders vergeten zo'n dingen wel eens te melden  ::) grmbl.

is macrobiotisch raw-food automatisch vegetarisch?
« Laatst bewerkt op: 25 november 2008, 17:38:45 door greet »

Kiwi

« Reactie #45 Gepost op: 26 november 2008, 08:02:03 »
is macrobiotisch raw-food automatisch vegetarisch?

Niet per definitie: rauwe haring bijvoorbeeld voldoet prima aan de rawfoodideologie en is niet vegetarisch. In de praktijk eten de meeste rawfooders echter wel vegetarisch volgens mij, maar dat is dan meer omdat ze geen dierlijke vetten willen binnenkrijgen dan omdat het tegenstrijdig zou zijn aan het rawfoodprincipe.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #46 Gepost op: 26 november 2008, 11:46:42 »
sommige schoonouders vergeten zo'n dingen wel eens te melden  ::)
:yes: Daarom vraag ik dit bij weddings, parties everything altijd discreet even na bij het personeel ('is doorgegeven dat...'). Ik geloof dat sommige gastheren (m/v) dat niet eens hebben gemerkt (op de mooiste dag van je leven hoef je je met zulke dingen niet bezig te houden, vind ik  :) )
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline greet

• 2.671
« Reactie #47 Gepost op: 26 november 2008, 12:25:15 »
lesje dat ik geleerd heb. ander lesje: als je tegen de jobstudent zegt dat je de vegetariër van het gezelschap  bent als ie met hapjes langskomt, moet je niet verwachten dat er ergens een belletje gaat rinkelen...
het was nog in het begin van m'n relatie en ervoor had de mama dat altijd op tijd doorgegeven. maar die was nu op reis, en toen m'n vriend het twee keer aan zijn vader had gevraagd, was hij kwaad geworden zelfs. hij had iets gezegd in de trand van "ja seg, dan eet ze maar wat er op haar bord komt "  :o
enfin, van de mama hebbek excuses gekregen, van z'n papa? vergeet het maar. en dat vind ik eigenlijk nog erger dan 5 minuten te moeten wachten op het eten. wat toen verrasend lekker was, trouwens.

Kiwi

« Reactie #48 Gepost op: 27 november 2008, 10:54:54 »
Ik keek net toevallig de herhaling van "Smaken verschillen" en wat schetst mijn (gevleide) verbazing? Sabine kookt en maakt als dessert mijn chocoladetaart!

Als ik het goed heb wordt deze aflevering vanavond wederom herhaald.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #49 Gepost op: 27 november 2008, 12:49:57 »
Ik keek net toevallig de herhaling van "Smaken verschillen" en wat schetst mijn (gevleide) verbazing? Sabine kookt en maakt als dessert mijn chocoladetaart!

Als ik het goed heb wordt deze aflevering vanavond wederom herhaald.

Is zij die blonde krullenbol? Ik zag gisteren nog een stuk en ik ga dat kokosijs eens maken, want dat schijnt wel heel goed te zijn.