Vegatopia Forum

Wie is de chef?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wie is de chef?
« Reactie #20 Gepost op: 17 september 2008, 12:12:57 »
Wat me trouwens opvalt is dat er iedere dag in één van de twee programma's tenminste één van de volgende dingen op tafel staat: tartaar van tonijn, coquilles of iets met garnalen en avocado.

Dat is nu allemaal blijkbaar heel hip in de vleeseterskeuken, dus dat ga ik met Kerst vast tegenkomen. Wat zijn nou de vegetarische equivalenten daarvan? En wat is er hip in de vegakeuken?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline animal lover

• 592
« Reactie #21 Gepost op: 19 september 2008, 13:28:16 »
Ik kom wel onderdelen van dieren tegen waar ik nooit eerder van gehoord heb en van gruwel zoals bijvoorbeeld zwezerik.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #22 Gepost op: 19 september 2008, 14:06:42 »
Waarom gruwel je van zwezerik (meer dan van ander vlees)?
Ik vind het beter zo'n beest helemaal op te eten dan er twee biefstukjes af te snijden en de rest weg te gooien...
This is between me and the vegetable!

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 19 september 2008, 18:05:09 »
Ik vind het beter zo'n beest helemaal op te eten dan er twee biefstukjes af te snijden en de rest weg te gooien...

Stukje van de bil, pleister er op, en lopen maar weer.   ;)
« Laatst bewerkt op: 19 september 2008, 18:05:40 door @rno »
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #24 Gepost op: 21 september 2008, 11:57:21 »
Wat me trouwens opvalt is dat er iedere dag in één van de twee programma's tenminste één van de volgende dingen op tafel staat: tartaar van tonijn, coquilles of iets met garnalen en avocado.

Dat is nu allemaal blijkbaar heel hip in de vleeseterskeuken, dus dat ga ik met Kerst vast tegenkomen. Wat zijn nou de vegetarische equivalenten daarvan? En wat is er hip in de vegakeuken?

Hip in wiens vegakeuken? Bij veel restaurants toch wel het crea met groenten zijn. Groenten op een stokje bijvoorbeeld. Of groenten in een torentje. Gelukkig is het ei er wel een beetje uit, geloof ik. "Vroeger" kreeg je in restaurants gewoon ipv vlees een ei (in welke vorm dan ook).
Grote salade's zijn volgens mij ook nog steeds in. Met feta, nootjes, olijven ect ect. En het vegetarisch koken met "vergeten groenten" is volgens mij ook nogal "in". Pompoen soep, aardperensoep, wortelsoep.

Ik vind het "Wie is de Chef" ook nogal saai. Er staat bijna nooit iets op tafel dat ik denk:"goh, wat verrassend!". Geef mij maar lekker vega ;)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #25 Gepost op: 21 september 2008, 12:49:59 »
Ze zouden eens een hele week met alleen maar vegetariers/vegetarisch eten moeten doen! Misschien een idee voor rond dierendag? En dan wel mensen uitzoeken die echt competitief zijn en gastronomische hoogstandjes uithalen.
« Laatst bewerkt op: 21 september 2008, 12:50:21 door Hizikigrrrl »

Offline animal lover

• 592
« Reactie #26 Gepost op: 21 september 2008, 19:53:00 »

Daar zit wat in, maar ik vond het er heel smerig uitzien meer dan ander vlees.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #27 Gepost op: 21 september 2008, 19:54:18 »
Ze zouden eens een hele week met alleen maar vegetariers/vegetarisch eten moeten doen! Misschien een idee voor rond dierendag? En dan wel mensen uitzoeken die echt competitief zijn en gastronomische hoogstandjes uithalen.

Ik geloof dat ik zo twee Vegatopianen kan opnoemen, die dat wel zouden kunnen. Daarbij wil ik niet anderen voor het hoofd stoten, die de laatste tijd actief geworden zijn en ik nog niet in real life gezien heb.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #28 Gepost op: 08 oktober 2008, 13:54:38 »
Gisteren werd er bij Smaken verschillen! een vegetarisch menu gemaakt (door een niet-vega voor niet-vega's). En leuk & lekker! Hij kreeg erg hoge cijfers van de anderen.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #29 Gepost op: 08 oktober 2008, 14:16:13 »
Leuk! Heb net even gekeken naar het menu, ziet er inderdaad lekker uit. Voor een ander die ook even wil kijken, hier de link
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #30 Gepost op: 08 oktober 2008, 16:33:19 »
Gisteren werd er bij Smaken verschillen! een vegetarisch menu gemaakt (door een niet-vega voor niet-vega's). En leuk & lekker! Hij kreeg erg hoge cijfers van de anderen.

Zag er goed uit inderdaad. Vond ook de reacties erg leuk. Het wonderkind :)
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline jol

• 2.653
« Reactie #31 Gepost op: 18 november 2008, 10:38:29 »

Bij uit eten gaan valt me op dat zachte geitenkaas met sla helemaal je van het is, ze serveren het zo overal dat ik het ondertussen een beetje zat ben, de kaas warm of koud, met of zonder walnoten, met mosterd of mosterd/honigdressing, met dadels, als vooraf of als hoofdgerecht.Het begint een beetje fantasieloos te worden, laatst zelfs een restaurant gemeden omdat het enige vegetarische hoofdgerecht iets met geitenkaas was. En dat terwijl ik geitenkaas erg lekker vind en het zelf best wel vaak in huis heb.
Ook populair, zeker in deze tijd van het jaar, zijn pompoenen en portobello's. Maar die geitenkaas is erger want niet seizoensgebonden.
Toen ik mijn eerste prille alto-eten schreden zette was pompoensoep één van mijn eerste openbaringen. Het was in een macrobiotisch restaurant, pompoen kende ik alleen van de Halloweenplaatjes en praatjes en het was in Nederland een ongewone groente en bijna nergens te krijgen. Dat moet in '78 of '79 geweest zijn, toen geitenwollen sokken nog hip waren...

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #32 Gepost op: 18 november 2008, 10:45:27 »
Ik heb volgens mij al twee jaar geen salade met geitenkaas meer gehad in restaurants, dus ik dacht dat het al voorbij was.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #33 Gepost op: 18 november 2008, 23:05:50 »
hier in belgië alvast ook nog niet. dat en lasagna.

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #34 Gepost op: 19 november 2008, 20:07:45 »
Vergeet de gevulde paprika niet :P

Offline greet

• 2.671
« Reactie #35 Gepost op: 19 november 2008, 20:37:17 »
die ben ik nog nooooit tegengekomen
echt dan!

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #36 Gepost op: 20 november 2008, 14:27:29 »
die ben ik nog nooooit tegengekomen
echt dan!

Consider yourself lucky...als ik nog één keer een óf vrijwel rauwe, óf zwarte paprika met ongeinspireerde vulling (denk: rijst met peterselie) krijg, ga ik gillen.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #37 Gepost op: 20 november 2008, 18:13:38 »
gelukkig hebben wij die traditie dan niet :D
dan liever lasagna, dat kan maar heeeeel moeilijk echt slecht. hoewel ze het al wel 1 keer hebben klaar gespeeld hebben... ::)

Offline jol

• 2.653
« Reactie #38 Gepost op: 24 november 2008, 15:38:44 »
Hier in Rotterdam wel tegengekomen hoor: groentenlasagna waarin de courgette en de aubergine nog rauw waren. Bij klagen kregen we te horen dat het volgens de kok zo hoorde...! :Thumbsdown:

Offline Dame Noire

• 326
« Reactie #39 Gepost op: 24 november 2008, 19:51:48 »
Ik heb net de eerste uitzending gezien van de serie met de raw-foodist (zie begin deze draad), en ik moet zeggen dat ze op mij geen positieve indruk maakte. Ik vind het nogal raar om je voor een kookserie op te geven als je geen vlees, vis, (koe)zuivel, ei, alcohol eet; en dat dan ook nog eens niet van tevoren te melden. Raar ook dat ze wel een mening had over het eten van de vleeseters, maar niks zei over wat de kok nog op de nipper voor haar in elkaar had geflansd.