Vegatopia Forum

Pop-up tent

Offline Agnesje

• 278
  • Geslacht: Vrouw
Pop-up tent
« Gepost op: 20 augustus 2008, 18:58:49 »
Heeft er iemand wel eens zo'n pop-up tent gebruikt of gekocht en is het wat? Ik heb dus 2 linkerhanden en ben ook een beetje een kampeer-oen. 2 jaar terug met een vriendinnetje gegaan( toen hebben we haar tent, een ingewikkelde, wel samen opgezet gekregen ik in de rol van assistent !), vorig jaar ook een weekendje met dezelfde ouderwetse moeilijk op te zetten tent, waarbij het ons dus niet goed lukte, moest op den duur hulp aan te pas komen. Dit jaar had ik een camper kunnen lenen, maar dat gaat dus niet door op het laatste moment.
Ik overweeg om misschien een pop-up tent te kopen, vandaar. Maar ik wil er wel na het weekend al mee weg dan.... Dus vroeg me af,  heeft iemand ervaringen met zo'n ding?? Ook qua waterdichtheid, en warmte en opzetgemak vooral ( en inpakgemak) Ik ga alleen dit jaar!
of is een koepeltentje misschien een beter idee?
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2008, 20:52:23 door Agnesje »

brenda_lelie

Re:Pop-up tent
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2008, 07:33:29 »
Gewoon een koepeltentje moet wel lukken toch? Kun je ook makkelijk in je eentje opzetten

Offline greet

• 2.671
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2008, 09:17:36 »
ik heb de indruk dat niet het opzetten, maar het inpakken bij zo'n ding vooral de last is.
was eens op een camping, en mensen waren er een half uur mee bezig om het dicht te krijgen.
du ja, ze zullen wss wel de foute tactiek ofzo hebben gehad, maar wij hadden wel amusement bij het ontbijt  ;D

verder denk ik niet dat het zo'n heel groot verschil is kwa comfort.
hoewel ik iemand ken die dat heeft en zegt dat het beter verlucht ofzoiets, weet er ht fijne niet meer van.
maar is zo'n iglotentje niet pakken goedkoper?
dat is maar 10 minuten werk, en helemaaaaal niet moeilijk. hangt ervan af hoe vaak je het wil gebruiken, natuurlijk.

Offline Agnesje

• 278
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2008, 11:28:31 »
Bedankt voor jullie hulp maar ik heb besloten dat ik toch maar naar Hotel Mama ga.... voel me nog steeds heel gefrustreerd over het in het water vallen van mijn vakantie/ camperideetje.
Ga er in Hotel Mama in ieder geval wel een leuk weekje van maken, veel buiten zijn en fietsje huren.
Die tent komt ook ineens wel heel plotseling voor me, en moet ook even nadenken of ik die dan wel vaak zou gaan gebruiken enzo... en om dan ineens in mijn eentje te gaan kamperen net met die vochtige weer.. is me toch even te veel ineens, dus vandaar maar bij moeders op haar gerieflijk ingerichte slaapzolder in het prachtige Goes...

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2008, 10:36:47 »
Zo'n pop-up tent is briljant.
Die van mij was €60,- destijds en het dubbel en dwars waard.
Opzetten is fantastisch, opvouwen moet je even doorhebben, maar zelfs ik kan dat in m'n eentje.
Sommige van deze tentjes hebben zijflappen die voor extra ventilatie ook erg handig zijn, maar niet allemaal geloof ik.
Het enige wat niet enorm handig is aan het ding is de opgevouwen vorm. Zo'n grote schijf met al je andere spullen in een niet zo grote auto krijgen is soms best een uitdaging.
Maar verder kan ik het van harte aanraden!

In ieder geval veel plezier in Goes!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Anand

• 112
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2008, 18:42:37 »
Ik vond ze als kind (23 jaar geleden) maar een ramp om ze weer in te vouwen. verder is het een beetje jammer dat ze van niet echt duurzame dingen worden gemaakt en vaak geen 5 jaar mee gaan.