Laat ik de voor de hand liggende grappen maar achterwege laten
.
Interessante vraag, een vraag die ik intuïtief, maar geheel onwetenschappelijk met 'maakt geen ruk uit' zou beantwoorden.
Mijn eerste zoektoch naar "
libido vegetarianism laat nogal wat tegenstrijdige meningen zien. Terwijl PETA beweert dat je een seksbom wordt van een vegetarisch (of beter nog veganistisch dieet), hebben de glossy's nogal wat lezersvragen die zich afvragen hoe slecht vegetarisch eten eigenlijk voor je libido is.
Google Scholar levert vrijwel alleen journals op waarop je geabonneerd moet zijn.
Uit
Nutrition Through the Life Cycle: "Vegetarian diets, low fat intake, and high intakes of dietary fiber, soy, caffeine and alcohol are related to impaired fertility. The effects of several of these factors on fertility are probably interrelated, but none directly causes infertility."
Veel meer zinnigs heb ik zo snel niet kunnen vinden. Laten we het er op houden dat de wetenschappelijke wereld zich niet massaal op het fenomeen heeft gestort, wat als een bevestiging voor mijn 'maakt geen ruk uit' zou kunnen worden opgevat.