Persoonlijk zou ik eerst mijn ijzer en B12 laten checken, vóórdat je zwanger wil worden. Als er dan tekorten zijn kun je die nog opheffen.
Ik weet niet hoeveel eieren, kaas en zuivel je eet, maar je moet er dagelijks behoorlijk wat van eten voordat je genoeg B12 binnenhebt (zie de B12-draad). Kijk anders eens op de site van het Voedingscentrum of je voldoende van alles eet:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveelheden-per-dag.aspxVoordat je in verwachting raakt moet je sowieso foliumzuur gaan bijslikken en, tenzij je dagelijks geweldig goed eet, zou ik ook een multi speciaal voor de zwangerschap aanraden. Het beste is natuurlijk om dagelijks geweldig goed te eten, dus veel verschillende groenten, fruit, noten, eieren, zuivel, volkoren granen, peulvruchten, tofu, etc., maar een multi zorgt voor een goede buffer.
Zorg er ook voor dat je voldoende gezonde vetten binnenkrijgt voordat je zwanger wilt worden. Vet-arm eten kan de kans op een zwangerschap verminderen. Denk aan een omega-3 en 6 supplement (geen 6 als je veel zonnebloemolie gebruikt), avocado's, eieren, lijnzaadolie, olijfolie, noten.
Zorg verder goed voor jezelf, probeer stress te vermijden, zorg voor voldoende beweging en een regelmatig leven. Uiteraard niet roken en alcohol drinken!