Vegatopia Forum

Poll

Wie heeft er een eetstoornis (gehad)?

Nooit
29 (53.7%)
Anorexia Nervosa
8 (14.8%)
Boulimia Nervosa
1 (1.9%)
Binge Eating
4 (7.4%)
Orthorexia Nervosa
3 (5.6%)
Extreem overgewicht
2 (3.7%)
Anders/meerdere eetstoornissen
7 (13%)

Totaal aantal stemmen: 33

Wie heeft er een eetstoornis gehad?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #20 Gepost op: 02 augustus 2008, 16:29:24 »
Ai, dat klinkt inderdaad niet zo mooi. Fijn dat je er weer bent en dat het beter gaat. Irritant dat iets als eten je leven zo kan gaan beheersen heh.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #21 Gepost op: 29 augustus 2008, 08:16:21 »
Ik heb nooit een eetstoornis als zodoende gehad. Wat bij mij wel speelt is dat wanneer ik grip op dingen verlies, in klote ( excusez le mot) situaties, ik meer rigide word in mijn dieet/voedselkeuze. Ik ga er meer over nadenken en voel me schuldig(er).
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #22 Gepost op: 01 september 2008, 22:37:49 »
Ook ik heb er een gehad.
Het is de reden dat ik hier een aantal jaren geleden ben gestopt met posten, ik heb mezelf ervoor moeten laten opnemen   :-\
Het beheerste mijn leven, nu gaat het sinds een aantal jaar alweer goed, dat had ik nooit gedacht! Er zijn toch zoveel leukere dingen om aan te denken dan eten of niet eten. En een chocolaatje op zn tijd gaat er ook wel in  :P  

We hebben een keer samen gekookt tijdens een workshop in Utrecht meen ik, daarna heb ik inderdaad nog maar weinig van je op het forum gelezen. Fijn dat het nu goed met je gaat.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #23 Gepost op: 06 september 2008, 17:33:11 »
We hebben een keer samen gekookt tijdens een workshop in Utrecht meen ik, daarna heb ik inderdaad nog maar weinig van je op het forum gelezen. Fijn dat het nu goed met je gaat.

Dat klopt ja  :)
Is ook al weer jaren geleden zeg!

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #24 Gepost op: 21 september 2008, 19:55:59 »
Ik weet het :D Ik kijk wel nog steeds met veel plezier terug naar de twee workshops en de picknick die ik bezocht heb.

Wie weet ooit weer in de toekomst samen met animal lovertje.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Grote Grutjes

  • **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #25 Gepost op: 24 september 2008, 18:46:28 »
Hmm, ik ben juist heel lang veel te zwaar geweest, morbide obesitas. Inmiddels ben ik door gewoon gezond te eten en er vooral niet teveel mee bezig te zijn weer op een gezond gewicht. Mensen met anorexia gebruiken vegetarisme en voedselallergie als excuus om een "moeilijk" eetpatroon te kunnen hebben. Vooral het laatste ook om er mager uitzien te kunnen verantwoorden. Wat ook nog een hele bekende is, is een ziekte bedenken, bijvoorbeeld een darmaandoening. Een meisje wat ik kende had bedacht dat ze vanwege haar darmen geen koolhydraten mocht, en ze at ook al geen vlees, dus dan blijft er niet veel over.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2008, 18:48:16 door Grote Grutjes »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #26 Gepost op: 24 september 2008, 21:00:07 »
Een meisje wat ik kende had bedacht dat ze vanwege haar darmen geen koolhydraten mocht, en ze at ook al geen vlees, dus dan blijft er niet veel over.

Euh, room, creme fraiche, kaas, eieren... genoeg hoor!;).

Offline Grote Grutjes

  • **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #27 Gepost op: 29 september 2008, 16:55:08 »
Euh, room, creme fraiche, kaas, eieren... genoeg hoor!;).

Dat draaide de jaarclub dan ook standaard door haar eten. Stiekem. ;)

Cy-V

Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #28 Gepost op: 09 oktober 2008, 15:51:42 »
Ik heb Binge Eating Disorder, en ben daar nu voor in therapie.
Dit heeft wat mij betreft verder niets met vegetarisme te maken, of de aanleiding er tot.
Ik ben overigens van Nervosa 'overgeschakeld' naar Binge, toen ik weer ging eten.

Tegenwoordig heb ik amper nog eetbuien, en val ook rap weer af (ik was na eerst enorm te zijn afgevallen, enorm aangekomen, waardoor ik nu overgewicht heb).
Ik dieet verder niet, maar gewoon door het gebrek aan die eetbuien, die gewoon door gezond eten(6 keer kleine(re) porties, en uitgebalanceerd) en een eneurme wilskracht wegblijven.
En veeeeel meer beweging door aanschaf van fiets.

Ik had in mijn Nervosa-tijd wel verzonnen dat ik meedeed met de Ramadan. Met een vriend een weddenschap afgesloten wie het het langste volhield -bloos-.

Lize

Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #29 Gepost op: 18 november 2008, 20:08:42 »
Ik heb nooit een eetstoornis gehad, maar heb wel ondergewicht (bijna mijn hele leven al). Ik probeer aan te komen, want ik merk dat mijn lichaam te weinig energiereserve heeft en ik ben snel duizelig enzo... dat is uiteindelijk ook wat veel anorexia patienten te wachten staat... en weer aankomen is erg lastig.

ingrid

Re:Wie heeft er een eetstoornis gehad?
« Reactie #30 Gepost op: 28 januari 2009, 20:06:28 »
Ik heb anorexia gehad toen ik 14 was dus rond de tijd dat ik besloot om vegetarier te worden. Het begon met vegetarier zijn, niet om het vet. Ik vond het gewoon zielig voor de diertjes en snapte niet waarom we ze opaten terwijl we dat niet nodig hebben, ik vond dat inhumaan. Rond die zelfde tijd heb ik opmerkingen gehad over dat ik te dik was. Ik was niet dik, gewoon beetje gezet. Maargoed. Tis beetje samen gegaan, niemand die het zag omdat ze dachten dat het meer vegetarisme was. Ik heb veel eczeem en altijd al gehad, heb nu nog meer klachten maar dat werkt aan je zelfvertrouwen,die had ik niet en was enorm verlegen. Ik had niets onder controle, ongelukkig en het enige wat ik wel kon onder controle houden was mijn gewicht, dat was van mij. Ik ben volgens mij van 64 kilo met 1.73 cm naar 39 kg gegaan. Ik was zoo koud, ook in de zomer en had blauwe handen.

Gelukkig ben ik er nu overheen, zover je dat kunt zijn, en ben ik nog wel steeds vegetarisch maar ook voor andere redenen. Toen ik weer ging eten ging ik weer teveel eten en kwam ik teveel en te snel aan. Dit ging omhoog en laag en weer omhoog tot mijn 20ste. Nu ben ik in het afgelopen jaar weer 10 kilo afgevallen en weeg ik 60 Kg, waar ik netjes op blijf hangen  :) . Ik ben tevreden en misschien kan ik juist wat meer kilootjes gebruiken, ben niet gaan dieeten, veelste gevaarlijk met een anorexia achtergrond, maar wil gewoon gezond en lekker eten. En chocolade pakt niemand van me af! hihi, maar wel lekkere 70% pure natuurlijk.