Ik heb anorexia gehad toen ik 14 was dus rond de tijd dat ik besloot om vegetarier te worden. Het begon met vegetarier zijn, niet om het vet. Ik vond het gewoon zielig voor de diertjes en snapte niet waarom we ze opaten terwijl we dat niet nodig hebben, ik vond dat inhumaan. Rond die zelfde tijd heb ik opmerkingen gehad over dat ik te dik was. Ik was niet dik, gewoon beetje gezet. Maargoed. Tis beetje samen gegaan, niemand die het zag omdat ze dachten dat het meer vegetarisme was. Ik heb veel eczeem en altijd al gehad, heb nu nog meer klachten maar dat werkt aan je zelfvertrouwen,die had ik niet en was enorm verlegen. Ik had niets onder controle, ongelukkig en het enige wat ik wel kon onder controle houden was mijn gewicht, dat was van mij. Ik ben volgens mij van 64 kilo met 1.73 cm naar 39 kg gegaan. Ik was zoo koud, ook in de zomer en had blauwe handen.
Gelukkig ben ik er nu overheen, zover je dat kunt zijn, en ben ik nog wel steeds vegetarisch maar ook voor andere redenen. Toen ik weer ging eten ging ik weer teveel eten en kwam ik teveel en te snel aan. Dit ging omhoog en laag en weer omhoog tot mijn 20ste. Nu ben ik in het afgelopen jaar weer 10 kilo afgevallen en weeg ik 60 Kg, waar ik netjes op blijf hangen
. Ik ben tevreden en misschien kan ik juist wat meer kilootjes gebruiken, ben niet gaan dieeten, veelste gevaarlijk met een anorexia achtergrond, maar wil gewoon gezond en lekker eten. En chocolade pakt niemand van me af! hihi, maar wel lekkere 70% pure natuurlijk.