Vegatopia Forum

Zes uur etenstijd - of niet

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.569
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Zes uur etenstijd - of niet
« Gepost op: 02 juli 2008, 02:31:31 »
Kijk, jij en ik moeten gewoon onze piepers om zes uur stipt voorgeschoteld krijgen. Dat zij dat niet hoeft is toch alleen maar goed voor haar?
Ik ben blijkbaar niet de enige die niet om zes uur een bord piepers met groente naar binnen werkt. Al naar gelang jaargetijde en verdere plannen voor de avond eten we (of ik alleen) ergens tussen zes en negen. Dit bevalt me ontzettend goed en ik neig ook nogal naar een Mediterraanse etenstijd.

Hoe is dat met jullie? Is om zes uur piepers of tafel een 'must' of is jullie avondmaaltijd nogal flexibel?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #1 Gepost op: 02 juli 2008, 07:29:55 »
Wij eten wanneer het logistiek uitkomt. Als we beiden een avond niks hebben, is dat meestal tussen 7 en 9. Vaak heeft minimaal een van ons iets, en als het kan eten we toch samen. Soms om 5 uur, soms om half 11. Gisteren hadden we de keuze tussen half 6 en half 11, toen werd het half 6.
Soms komt het allemaal zo onmogelijk uit, dat we proberen samen uitgebreid en warm te lunchen, zodat we 's avonds met een broodmaaltijd met of zonder soep toekunnen. Als het echt niet anders kan, eten we apart op momenten dat het uit komt. Zo heb ik vorige week een salade meegenomen en snel tussendoor naar binnen gewerkt. Is niet echt leuk, maar kan voor een keertje best.

Online LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #2 Gepost op: 02 juli 2008, 07:53:29 »
Zes uur haal ik nooit. Zelfs vroeger aten we nooit om zes uur, maar tussen de middag. Mijn ouders doen dat volgens mij nog steeds. Op de middelbare school at ik als ik thuis kwam.

Nu eet ik ook nooit om zes uur, want ik werk meestal tot half zes/zes uur. Dan ga ik vaak sporten, of anders nog een boodschap doen, en dan nog naar huis dus maak er eerder zeven of acht uur van.
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2008, 08:35:27 door LL de Ling »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #3 Gepost op: 02 juli 2008, 08:27:25 »
Ik werk tot vijf uur. Lessen en afspraken op school zijn vanaf zeven uur. Als ik thuis kom wil ik eigenlijk wel wat eten.

Dat wordt dus meestal zes uur etenstijd.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #4 Gepost op: 02 juli 2008, 09:11:13 »
Wij proberen altijd wat vroeger, maar meestal is het tussen 8 en 9 uur. Van de week een keer om kwart voor 10, maar als het zo laat wordt dan is het meestal een soepje of een maaltijd salade, en dan hebben we om een uur of 6 al wat hapjes op met een wijntje.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #5 Gepost op: 02 juli 2008, 10:41:10 »
Als we allebei thuis zijn meestal tussen zeven en acht. Als we niet allebei thuis zijn (een keer of vier) kookt degene die als eerste thuis is, tenzij de ander al iets heeft voorbereid. En ja mag best eerder eten, maar dat is toch gewoon minder gezellig. Dus dan wordt het samen eten tegen tienen (of kwart over elf, als dat handiger uitkomt).

Alleen eten vind ik overigens niet bere-ongezellig. Ik doe het eens per week (want dan heeft L een vaste eetafspraak) en ik vind het eigenlijk wel prettig, eet ik dingen die ik echt lekker vind en hij minder (het is jammergenoeg geen aspergeseizoen meer..)
This is between me and the vegetable!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #6 Gepost op: 02 juli 2008, 10:46:25 »
Wanneer mijn werkdag erop zit. Dat varieert van eten tussen 6 en 8. Ik probeer altijd meer tegen de 6 uur te doen, want dan heb ik tenminste nog wat aan de avond. Laatst was het half 10 voordat t eten op tafel stond, en dat vind ik toch echt niet prettig als ik 1,5 uur later het bed in duik.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #7 Gepost op: 02 juli 2008, 11:04:17 »
Bij mij maakt het helemaal niet uit wanneer ik eet, maar ik merk wel dat als ik om 5u eet, ik om half 10 weer honger heb ;D

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #8 Gepost op: 02 juli 2008, 11:14:24 »
Wij eten meestal tussen zeven en acht, maar dat vind ik eigenlijk iets te vroeg.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #9 Gepost op: 02 juli 2008, 12:04:41 »
Wij eten meestal tussen zeven en acht, maar dat vind ik eigenlijk iets te vroeg.

Hier omgekeerd zo ongeveer. Ruilen?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Gwennepen

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #10 Gepost op: 02 juli 2008, 12:17:46 »
Wij nu om zes uur, maar als Vic en Siem groter zijn en later op mogen blijven wil ik het wel een uur later.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #11 Gepost op: 02 juli 2008, 14:43:06 »
Alleen op de dagen dat ik naar jiu jitsu les moet eet ik rond zessen, anders kan ik het rennen echt niet aan. De andere dagen eet ik meestal tussen zeven en acht. Met dit warme weer wordt het vaak ook na achten.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #12 Gepost op: 02 juli 2008, 18:31:34 »
Helaas, met vier volwassenen, die afwisselend zin hebben om te koken en soms wel en soms niet op tijd thuis zijn. Het lukt vrijwel nooit.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #13 Gepost op: 02 juli 2008, 18:40:32 »
Wat lukt niet? Eten?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #14 Gepost op: 02 juli 2008, 18:55:00 »
"Zes uur etenstijd" gok ik.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #15 Gepost op: 02 juli 2008, 20:03:59 »
Om zes uur werk ik nog. Als ik geen dag vrijspelen heb.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #16 Gepost op: 02 juli 2008, 20:54:27 »
Wij eten wel om zes uur, of anders zo snel mogelijk. We worden ook  humeurig en slapjes als we te laat eten, of zelfs misselijk. Gelukkig hebben we het allebei, dus zitten we in hetzelfde schuitje
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #17 Gepost op: 03 juli 2008, 10:24:10 »
Meestal tussen 7 en 8. Ik ben meestal niet voor half 7 thuis. Ik heb om een uur of zes meestal al wel trek trouwens, en als ik thuis ben moet ik ook snel iets eten anders word ik gevaarlijk ;D Ik ben een voorstander van avondeten in fases: eerst om half zeven een voorafje en dan om acht uur de echte maaltijd.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.569
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #18 Gepost op: 04 juli 2008, 01:38:00 »
Ik ben een voorstander van avondeten in fases: eerst om half zeven een voorafje en dan om acht uur de echte maaltijd.
"And what about second breakfast?"

Maar op zich heb je wel een punt. Voedingstechnisch is het misschien wel verstandig de eerste honger te stillen met iets lichts als een salade of een soepje (chips, pinda's en blokjes kaas lijken me niet zo gezond), zodat je om acht uur je niet vol hoeft te vreten (en 's avonds niet meer een zak chips open wilt trekken).

Maar ja, ik heb niet de luxe elke avond de hele avond thuis te zijn. Eén maaltijdmoment (lelijk woord) te vinden is al lastig genoeg.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zes uur etenstijd - of niet
« Reactie #19 Gepost op: 04 juli 2008, 09:21:44 »
Wij tussen half zes en half zeven, maar met drie kleine kinderen heb je geen andere keus eigenlijk. En aangezien er twee drie keer per week overblijven is tussen de middag helaas geen optie.
Hoor wie klopt daar kinders???