Vegatopia Forum

Pollevie - Den Bosch

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
Pollevie - Den Bosch
« Gepost op: 22 juni 2008, 18:49:41 »
Gisteren (voor de vernederende voetbalnederlaag van de Nederlanders   :P ;D ) gaan eten in de Pollevie in Den Bosch (zie restaurantgids).

Geweldig zou ik het eten niet noemen, maar goed was het zeker.  Het is meer dan een eetcafé, al doet het niet onmiddellijk denken aan een restaurant.  Maar het is er gezellig en zoals terecht in de omschrijving van de restaurantgids staat is de bediening erg vriendelijk.

Ik ben gestart met de Falafel gevolgd door het vegetarisch avontuurtje en eindigend met Franks Choccake.

De andere vegetariër in het gezelschap van drie at een slaatje met vijgen, witlof en geroosterde hazelnoten, de risotto en eveneens Franks Choccake als nagerecht.

Er zaten geen culinaire hoogstandjes bij, maar het was allemaal lekker en vers.
De Falafel was pittig, maar de milde saus verzachte dit, en was ook niet te droog.  De bijgeleverde verse frietjes waren uitstekend (en als ik dat als Belg zeg, dan zegt dat wat  ;))
De risotto was lekker 'romig'.
Bij het vegetarisch avontuurtje kwam men vragen of er iets was wat ik niet graag at.  Ik kreeg uiteindelijk een vers gemaakte 'burger', met gesmolten kaas en een prima tomatensausje en wat groentjes.  Hoewel de burger niet echt een samenhangend geheel vormde (het had wel wat weg van los gehakt - dus geen aanrader voor mensen die vies zijn van gehakt) vond ik het erg lekker.  Het had alleen wat minder zout mogen zijn.

Verder stond er voor de vegetariërs nog een groententaart op het menu en nog een vierde gerecht, maar wat dat was weet ik niet meer.

De Choccake was heel erg lekker (denk aan een erg grote Brownie), maar ook wel heel erg zwaar.  (Indien je niet te veel honger meer hebt dus best één stuk delen met twee.)

Hoewel ik het vierde vegetarisch gerecht niet meer herinner denk ik niet dat er iets veganistisch op de kaart stond.  Maar ik vermoed dat de kok wel creatief genoeg is om een veganistisch 'avontuurtje' te maken of iets anders aan te passen.

Voor 2 drankjes de man (hmm, lekkere verse sinaasappelsap), een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht waren we 30 euro de man kwijt. Mijn inziens een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.