Hallo allemaal,
Waarom veel moeite doen om je gezicht te laten kleuren?
Ik vind het juist wel mooi dat ijzige.
Vaak is het trouwens zo dat als mensen uit je gezin wit zijn jij dat ook bent ;-) Dus vraag je eerst eens af of je echt witter bent dan vroeger, of ben je het altijd al geweest?
Verder denk ik niet dat je veel vitaminen te kort komt als je geen dierlijke dingen eet. Het is meer iets dat de maatschappij ons aanpraat. Allicht zijn er dingen waar je minder of niets van binnenkrijgt, so what. Is het beter om vlees te eten en je kans op hart en vaatziekten te vergroten of om voedingsstoffen te kort te komen? Die afweging kan je maken. Echter voor mij weegt niets op tegen het leed wat dieren moeten doorstaan.
Verder even wat tips om ijzergebrek tegen te gaan:
- Eet een aantal keer per week broccoli, spinazie, linzen of andere ijzerhoudende groenten
Nuttig deze in combinatie met bijvoorbeeld sinaasappelsap om de ijzeropname te bevorderen.
- Als je vegetarier bent drink dan geen melk als je ijzerhoudende dingen eet, dit gaat ijzeropname tegen.
Voor veganisten (zoals ik) is dit niet van toepassing.
- Ook appelstroop is een ideale ijzerrijke optie als je niet van groenten zoals brocolli, spinazie of linzen houdt.
Voor calcium: eet regelmatig groenten zoals bruine bonen.
Eiwitten zijn terug te vinden in o.a.: noten en sojabonen
Succes ermee!
Liefs,
Jade