Vegatopia Forum

Ovenschotels

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mar

Ovenschotels
« Gepost op: 04 juni 2008, 21:52:35 »
Wie kan mij helpen aan lekkere recepten van ovenschotels die je van te voren kan klaarmaken en dan kan invriezen zodat ik mijn eigen kant en klaar maaltijden in de vriezer heb

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.598
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Ovenschotels
« Reactie #1 Gepost op: 05 juni 2008, 01:03:40 »
Ovenschotels of magnetronschotels? Ik doe eigenlijk niet aan invriezen; als ik weinig tijd heb, kook ik liever een snelle pasta of rijstschotel dan dat ik een ovenschotel opwarm (duurt ook gauw 25 minuten).

Pasta is in ieder geval zeer geschikt als diepvriesmaaltijd. Gewoon, met tomatensaus en verse groenten. Opwarmen, beetje Parmezaanse kaas erover. Beter nog: alleen de saus invriezen en tijdens het ontdooien een portie pasta koken. Chili sine carne. Dat soort werk. Of een biryani (een soort Indiase risotto met Basmatirijst, groente en lekker veel kruiden). Afrader: aardappelen en sperziebonen - die vind ik ongelooflijk muf uit de magnetron (jeugdtrauma wellicht, ken je nog die warmhoudborden?).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Ovenschotels
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni 2008, 08:17:17 »
Ovenschotels of magnetronschotels? Ik doe eigenlijk niet aan invriezen; als ik weinig tijd heb, kook ik liever een snelle pasta of rijstschotel dan dat ik een ovenschotel opwarm (duurt ook gauw 25 minuten).

Pasta is in ieder geval zeer geschikt als diepvriesmaaltijd. Gewoon, met tomatensaus en verse groenten. Opwarmen, beetje Parmezaanse kaas erover. Beter nog: alleen de saus invriezen en tijdens het ontdooien een portie pasta koken. Chili sine carne. Dat soort werk. Of een biryani (een soort Indiase risotto met Basmatirijst, groente en lekker veel kruiden). Afrader: aardappelen en sperziebonen - die vind ik ongelooflijk muf uit de magnetron (jeugdtrauma wellicht, ken je nog die warmhoudborden?).

er wordt over het algemeen afgeraden om iets met aardappels in te vriezen ( bijv soep ofzo) omdat de smaak nogal achteruit gaat, inderdaad muf!
Verder vries ik naast pastasausen ook restjes tempeh/tahu goreng en andere indonesische gerechten in, tijdens het ontdooien een beetje rijst koken, smakelijk maaltijd in een wip :)
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ovenschotels
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2008, 16:27:26 »
Ik heb toch al ooit een gehakt/aardappelschotel ingevroren en daarna in de oven gebakken met kaas en paneermeel erop.  Niet muf!
Je kan ook lasagne of canneloni in 1persoons portie invriezen.