Oh ik zie dat ik nooit mijn tips voor Lissabon heb opschreven, ik was er van het voorjaar, echt een geweldige stad! Niet zo groot maar heel mooi en leuk. Wil er gauw weer eens naartoe terug (of Porto eens bezoeken, dat lijkt me ook wel wat).
Ik vond het helemaal niet moeilijk vegetarisch eten te vinden in Lissabon. Ik had wel een lijst met tips, maar kwam ook zo best wat dingen tegen, vooral in de Bairro Alto echt zat veel, ik geloof dat ik zo'n beetje alleen in de Bairro Alto heb gegeten want dat was makkelijk te lopen vanaf ons hotel.
2X heb ik geluncht bij Restaurante Oriente Chiado, Rua Ivens, 28. Een vegetarier waar je kan kiezen uit een groot buffet met warme en koude dingen. Heel erg vers en lekker allemaal. Een beetje alternatief, maar er zaten allerlei soorten mensen. 's Avonds is het ook open.
Indiaas heb ik gegeten in restaurant Calcutta (er is een vestiging op Rua do Norte 17-19 en Rua da Atalaia 28, beide in Bairro Alto, bij die laatste ben ik geweest). Niet briljant, maar okee, genoeg vegetarische keuze en niet duur.
Italiaans heb ik gegeten bij Stravaganza, Rua do Gremio Lusitano 18 (ook Bairro Alto) veel keuze, prima.
En hip Europees met ook een aantal vegetarische gerechten at ik bij Alfaia (Travessa da Queimada 22 ook in de Bairro Alto), leuke tent wel.
Ik ben in de Bairro Alto ook nog een ontzettend Portugees restaurant tegen gekomen met raar genoeg een vegetarisch gerecht op de kaart. Zijn we meteen gaan eten, het vegetarische gerecht was een hele verzameling groenten en rijst en aardappel, alles met veel knoflook, grappig wel, ook voor mijn vriend die toen een keer echt Portugees (dus niet vegetarisch) heeft kunnen eten. Het zat er bomvol portugezen en ze hadden geweldige fruitdesserts toe. Stom genoeg ben ik de naam en straat vergeten, maar misschien kom ik hun visitekaartje nog ergens in huis tegen.