Wij maken meestal roti. Nog nooit veganisten over de vloer gehad, maar gekookte eieren die er doorheen zitten kunnen weggelaten worden. Ik gooi er meestal gewoon blokjes gemarineerde tahoe of quorn doorheen. De roti's zelf haal ik gewoon in de winkel, die liggen in de diepvries bij indische of surinaamse winkels. Alles past verder gewoon in één pan, staat een uur op het gas, dus geen omkijken naar verder. Kinderen zijn er gek op (maar dan laat ik wat pepers weg; kunnen er achteraf ook op het bord doorheen gegooid worden).
Gado-gado is ook makkelijk en niemand klaagt over gebrek aan vlees. Groentetaarten in de oven, zelfgemaakte pizza's, indiase curry's met spinazie, aubergine, aardappel, of wat je nog hebt liggen. Papadums erbij (uit de supermarkt) met een of andere chutney en het ziet er zo heel interessant uit.
Je hebt van die lui die zeggen "ik lust geen vegetarisch eten", maar dat is natuurlijk onzin. Zij eten waarschijnlijk dagelijks vegetarisch eten en doen er dan sojavervanger bij. Wat zij meestal bedoelen is dat zij geen tahoe lusten (is ook niet smaakvol uit zo'n bakje van de albert heijn) en niet van die rare "vleesverangers" (die meuren vaak zelfs naar slagerij).
Ohja, ovenschotels zijn ook handig, want je hebt uiteindelijk een soort bak gloeiend heet, niet te herkennen spul en dan kun je ook geen klachten krijgen. In de lasagna gooi ik altijd zo'n bak gehakte quorn. Daar hoor je niemand over.