Ik was een tijd terug bij iemand gaan eten en die had speciaal voor mij 'vegetarische' vietnamese loempia's in huis gehaald, wat bleek toen ik ze op had zat er toch 1% (!) kip in, waarom! Ik vind het al zo moeilijk om een ander hierin te vertrouwen en dan gaat het ook nog eens mis
Verder heb ik er ook echt de balen van dat overal maar gelatine inzit, uiteraard het snoep enzo maar ook dingen waar je het minder in verwacht zoals paracetamol (ik heb nu die van de LIDL en die heb ik ook altijd bij me), voedingssuplementen, geklaarde vruchtensap, kokosbrood, de vaak als vegetarisch aangeduide bami/nasihap en ben het zelfs tegengekomen in groentekroketten!
O ja en dan heb je eindelijk gelatine vrije drop gevonden, moet je weer uitkijken voor het colloïdale zetmeel en eiwit...
En sommige homeopathische middelen bevatten ook dierlijke ingredienten (weliswaar in sterk verdunde vorm) zo las ik op de site van de vegetariersbond dat bijvoorbeeld Oscillococcinum als werkzaam bestanddeel het 'hart en lever van de Muskuseend' bevat te ranzig