Vegatopia Forum

Dingen die toch niet vegetarisch zijn

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #560 Gepost op: 19 augustus 2012, 20:00:56 »
Of shag roken.  ;D

Maikiemai

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #561 Gepost op: 28 september 2012, 07:27:32 »
Ik was een tijd terug bij iemand gaan eten en die had speciaal voor mij 'vegetarische' vietnamese loempia's in huis gehaald, wat bleek toen ik ze op had zat er toch 1% (!) kip in, waarom! Ik vind het al zo moeilijk om een ander hierin te vertrouwen en dan gaat het ook nog eens mis :(
Verder heb ik er ook echt de balen van dat overal maar gelatine inzit, uiteraard het snoep enzo maar ook dingen waar je het minder in verwacht zoals paracetamol (ik heb nu die van de LIDL en die heb ik ook altijd bij me), voedingssuplementen, geklaarde vruchtensap, kokosbrood, de vaak als vegetarisch aangeduide bami/nasihap en ben het zelfs tegengekomen in groentekroketten!
O ja en dan heb je eindelijk gelatine vrije drop gevonden, moet je weer uitkijken voor het colloïdale zetmeel en eiwit...
En sommige homeopathische middelen bevatten ook dierlijke ingredienten (weliswaar in sterk verdunde vorm) zo las ik op de site van de vegetariersbond dat bijvoorbeeld Oscillococcinum als werkzaam bestanddeel het 'hart en lever van de Muskuseend' bevat te ranzig :o

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #562 Gepost op: 28 september 2012, 12:13:32 »
Of shag roken.  ;D

Dat is toch ook beter voor het milieu? :P
Want a sugarcube?

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #563 Gepost op: 28 september 2012, 18:30:48 »
Ik was een tijd terug bij iemand gaan eten en die had speciaal voor mij 'vegetarische' vietnamese loempia's in huis gehaald, wat bleek toen ik ze op had zat er toch 1% (!) kip in, waarom! Ik vind het al zo moeilijk om een ander hierin te vertrouwen en dan gaat het ook nog eens mis :(
Verder heb ik er ook echt de balen van dat overal maar gelatine inzit, uiteraard het snoep enzo maar ook dingen waar je het minder in verwacht zoals paracetamol (ik heb nu die van de LIDL en die heb ik ook altijd bij me), voedingssuplementen, geklaarde vruchtensap, kokosbrood, de vaak als vegetarisch aangeduide bami/nasihap en ben het zelfs tegengekomen in groentekroketten!
O ja en dan heb je eindelijk gelatine vrije drop gevonden, moet je weer uitkijken voor het colloïdale zetmeel en eiwit...
En sommige homeopathische middelen bevatten ook dierlijke ingredienten (weliswaar in sterk verdunde vorm) zo las ik op de site van de vegetariersbond dat bijvoorbeeld Oscillococcinum als werkzaam bestanddeel het 'hart en lever van de Muskuseend' bevat te ranzig :o

Ik ben het volledig met je eens.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Gnoe

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #564 Gepost op: 28 september 2012, 23:12:31 »
Ik was een tijd terug bij iemand gaan eten en die had speciaal voor mij 'vegetarische' vietnamese loempia's in huis gehaald, wat bleek toen ik ze op had zat er toch 1% (!) kip in, waarom! Ik vind het al zo moeilijk om een ander hierin te vertrouwen en dan gaat het ook nog eens mis :(
Tsja, toen ik nog vegetarisch at (nu vegan) heb ik zelf ook wel eens miniloempiaatjes gekocht die vegetarisch zouden zijn en waarin toch kip bleek te zitten. Lag dus aan de leverancier.

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #565 Gepost op: 18 oktober 2012, 21:21:14 »
Ik was een tijd terug bij iemand gaan eten en die had speciaal voor mij 'vegetarische' vietnamese loempia's in huis gehaald, wat bleek toen ik ze op had zat er toch 1% (!) kip in, waarom! Ik vind het al zo moeilijk om een ander hierin te vertrouwen en dan gaat het ook nog eens mis :(

Ik snap helemaal wat je bedoeld: Ik heb er ook erg veel moeite mee om anderen hierin te vertrouwen. Ik ben al een aantal keer teleurgesteld door anderen. En als ik er dan wat van zeg, vinden ze me vaak een zeikerd >:(

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #566 Gepost op: 19 oktober 2012, 12:02:42 »
 ;D Mijn schoonmoeder had kippensoep gemaakt. Speciaal voor mij en mijn dochter had ze groenteballetjes gehaald. We mochten de kip er uit vissen en de balletjes er in gooien. Zo blij met zo'n schoonmoeder, haha. Ach....ze bedoelde het lief maar heb toch maar bedankt :)
Want a sugarcube?

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #567 Gepost op: 21 oktober 2012, 20:28:07 »
hahaha. Lol.

Aan de andere kant word ik soms ook een beetje simpel van de opmerking "dan vis je het vlees er maar uit ". Kom op zeg: of het nou in je mond verdwijnt of in de prullenbak...........::)
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2012, 20:32:20 door DIErevriend »

Hawx

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #568 Gepost op: 24 november 2012, 14:25:34 »
Kwark! Ik eet het al jaren bijna elke nacht met lijnzaad erdoor heen en vanwege de eiwit. Zit stremsel in! Nu weet ik niet wat ik als alternatief moet vinden ervoor?

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #569 Gepost op: 24 november 2012, 17:10:43 »
hahaha. Lol.

Aan de andere kant word ik soms ook een beetje simpel van de opmerking "dan vis je het vlees er maar uit ". Kom op zeg: of het nou in je mond verdwijnt of in de prullenbak...........::)

Vlees vissen?  Da's ook best knap :P
Want a sugarcube?

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #570 Gepost op: 24 november 2012, 23:22:53 »
Kwark! Ik eet het al jaren bijna elke nacht met lijnzaad erdoor heen en vanwege de eiwit. Zit stremsel in! Nu weet ik niet wat ik als alternatief moet vinden ervoor?

Het stremsel kan ook vegetarisch stremsel zijn. Dat is een kwestie van de producent even mailen. Ik heb even op het forum zitten zoeken, maar kom geen merken tegen waarvan de producent al gemaild is. Ik heb net zelf Weerribben Zuivel (te koop bij biologische winkels) gemaild of hun kwark vegetarisch gestremd is. Als ze antwoord geven, zal ik dat hier melden.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #571 Gepost op: 25 november 2012, 12:49:08 »
De Weerribben heeft geantwoord: ze gebruiken vegetarisch stremsel voor de kwark.  :D
,,,,فلافل

Hawx

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #572 Gepost op: 25 november 2012, 14:12:06 »
Ja maar de kwarken van AH die ik altijd neem hebben ze in 2 varianten, een waarom vermeld staat dat er vegetarisch stremsel in zit en die ik zelf vies vind en de ander, de biologosche veel lekkerder staat er niks op.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #573 Gepost op: 25 november 2012, 14:47:01 »
Ja maar de kwarken van AH die ik altijd neem hebben ze in 2 varianten, een waarom vermeld staat dat er vegetarisch stremsel in zit en die ik zelf vies vind en de ander, de biologosche veel lekkerder staat er niks op.

Dan zit er denk ik niks anders op dan dat je AH even mailt.
,,,,فلافل

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #574 Gepost op: 25 november 2012, 17:10:45 »
Daar ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord van AH in dat geval :)
Want a sugarcube?

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #575 Gepost op: 25 november 2012, 17:45:30 »
In sommige Albert Heijn vestigingen hebben ze bij de koffieautomaat een map liggen met hun producten erin en de ingrediënten in die producten. Best handig.
Groetjes, Antje

Hawx

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #576 Gepost op: 14 december 2012, 18:33:12 »
Daar ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord van AH in dat geval :)

Nou nog steeds geen antwoord gekregen.

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #577 Gepost op: 14 december 2012, 23:52:49 »
Daar ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord van AH in dat geval :)

Nou nog steeds geen antwoord gekregen.
jammer!
Want a sugarcube?

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #578 Gepost op: 17 december 2012, 12:58:36 »
Dingen die niet vegetarisch zijn...
Ik vroeg bij De tuinen aan de medewerkster of ze ook plantaardige omega 3 had, duidelijk bij vermeld dat het vegetarisch moest zijn.
Ze heeft zelfs nog overlegd met haar collega, en raadde me toen de lijnzaadoliecapsules aan van hun eigen merk.
Vlak voor het afrekenen toch nog even op het potje gekeken, en ja hoor, capsules gemaakt van gelatine  >:(

Potje uiteraard teruggezet en het meisje heel vriendelijk uitgelegd dat ze dat dus beter niet meer aan vegetariërs kan aanbevelen.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #579 Gepost op: 17 december 2012, 13:55:19 »
Dingen die niet vegetarisch zijn...
Ik vroeg bij De tuinen aan de medewerkster of ze ook plantaardige omega 3 had, duidelijk bij vermeld dat het vegetarisch moest zijn.
Ze heeft zelfs nog overlegd met haar collega, en raadde me toen de lijnzaadoliecapsules aan van hun eigen merk.
Vlak voor het afrekenen toch nog even op het potje gekeken, en ja hoor, capsules gemaakt van gelatine  >:(

Potje uiteraard teruggezet en het meisje heel vriendelijk uitgelegd dat ze dat dus beter niet meer aan vegetariërs kan aanbevelen.

Je gewoon niet al te druk maken over Ome gaatjes. Eet wat walnoten en eventueel gebroken lijnzaadjes.
En anders in de natuurwinkel vragen. Die hebben vast wel een kostbare oplossing voor je, die je mogelijk nog net kan dragen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!