Vegatopia Forum

Dingen die toch niet vegetarisch zijn

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Fuego

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #460 Gepost op: 17 september 2010, 22:12:42 »
ik kwam laatst op de allergie-info van de tomatentapenade (van de ah) tegen dat er vis in zou zitten. stond niet bij de ingrediënten, dus dat vond ik wel heel spannend.

In tapenade zit vaak ansjovis. Albert Heijn heeft ook een andere tomatentapenade, 'Excellent', en daar zit (als het goed is) geen vis in. Het zou wel kunnen dat die duurder is (niet op gelet).

Ik wist serieus niet dat dat een vissoort was, ik dacht een groente :o Hoop echt dat ik het niet gegeten heb, ik heb wel tapenade van de AH gehad maar ik weet zo niet welke, kan het wel checken in de winkel.
Heb nooit vlees gegeten en ik weet wel meer namen niet, zijn er nog meer die als een groente klinken? :P :P

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #461 Gepost op: 18 september 2010, 00:14:12 »
Welk deel van ansjovis klinkt naar groente dan?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #462 Gepost op: 18 september 2010, 00:33:46 »
Welk deel van ansjovis klinkt naar groente dan?
Elvis was toch ook geen vis. :P
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #463 Gepost op: 18 september 2010, 01:05:03 »
 ;D
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #464 Gepost op: 19 september 2010, 12:11:22 »
Slavink
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Ray01

  • **
  • 55
  • Geslacht: Man
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #465 Gepost op: 19 september 2010, 15:28:32 »
Slavink

Slangkomkommer, kikkererwten en vleestomaten  :schater:

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #466 Gepost op: 19 september 2010, 21:13:33 »
Lelle vertelde net dat energiedrink niet vega is. :( bye bye wodka redbull
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #467 Gepost op: 19 september 2010, 21:24:57 »
red bull is zelfs veganistisch. Maar je hebt ook in de natuurwinkel van die drankjes staan. En ook op lekkervega.nl is zoiets te bestellen.

Dat wordt dus kiezen wie je gelooft, Lelle of Draek!

(of het recept van Red Bull is in de tussentijd veranderd, maar dat lijkt me sterk)

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #468 Gepost op: 19 september 2010, 22:46:46 »
Lelle vertelde net dat energiedrink niet vega is. :( bye bye wodka redbull
Niet dat ik ooit zuurtjewater drink :-X, maar wat zou er niet-vega aan zijn?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #469 Gepost op: 20 september 2010, 00:47:08 »
Los van of er wel of niet watishet, taurine? in zit, red bull is een van de smerigste drankjes die ik ooit heb geroken en ik weiger mijn lijf ermee in contact te brengen. Ik ben ook wel eens van coupé verhuisd als er mensen vlakbij me hun blikje opentrokken. Gatverdegatver wat een lucht komt daarvanaf.

Ik hoop dat de redbulldrinkers op dit forum zich realiseren dat het voor andere mensen vaak niet fijn is om in de lucht daarvan te zitten, en het bij voorkeur drinken > 10 m bij andere mensen vandaan cq niet in een treincoupé waar ook andere mensen in zitten.
Als je dat wel doet, hierboven dus de uitleg voor eventuele boze blikken.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Aiko

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #470 Gepost op: 20 september 2010, 00:53:30 »
Heb ik nog nooit gehad, dat Red Bull. Wat is het eigenlijk? Ik heb altijd het idee dat het Spa Rood is zonder de Spa. In ieder geval een bubbelwatertje. Maar of dat ook zo is... geen idee.

Kiwi

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #471 Gepost op: 20 september 2010, 00:58:12 »
Ik heb het nooit op, maar het staat in ieder geval stijf van de cafeïne en andere oppeppende stofjes en stinkt inderdaad vreselijk zoet.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #472 Gepost op: 20 september 2010, 00:59:22 »
Het is een energiedrankje met een zeer penentrante hubbabubbaeske geur.
Aangezien het een energiedrankje is, is de doelgroep 'mensen die nog even door moeten/willen', ofzo. Vaak zie je er tieners/twintigers mee.
Ik weet niet, ik drink gewoon thee of water meestal, of ik nou door moet of niet.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #473 Gepost op: 20 september 2010, 01:12:01 »
Hubbabubba en dr pepper. Het ruikt echt verschrikkelijk ranzig. Ik heb een keer per ongeluk een slokje binnengekregen, smaakte naar asbak, maar misschien dronk ik mee met een roker.
Mijn collega's drinken liters per dag van dat spul. Er zijn nu ook shotjes, die schijnen echt heel vies te zijn en je mag er maar 1 pet 3 dagen ofzo.

Overigens was laatst de redbull in de kantine op, en zat iedereen aan de AA oid, dat rook naar kattenpis, ook niet fijn.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #474 Gepost op: 20 september 2010, 01:16:06 »
Ik heb een keer zulke hartkloppingen gehad van een blikje red bull, dat ik daarna alle caffeine heb afgezworen. Ik was op een feestje en had geen zin in bepaalde pilletjes om langer fysiek te feesten, had ik dat maar wel gedaan. Het smaakt zoals het ruikt: mierzoet en dermate chemisch dat je tanden er eigenlijk acuut uit zouden moeten vallen.
AA-drink is een isotone drankje, dus niet direct iets in de trant als red bull en bulit. Ik vind het ruiken (en smaken) naar weeig en gezoet sap uit pak uit de supermarkt.

Volgens mij is de taurine uit red bull niet van dierlijke origine.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #475 Gepost op: 20 september 2010, 08:45:27 »
We hadden op breda barst een blikje Monster gekregen en daarop stond uhmmm.. weet t niet meer zal vanmiddag in de winkel eens kijken. IIg leverde wikipedia op at het bijna altijd dierlijk was.. bah..

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #476 Gepost op: 20 september 2010, 09:19:39 »
We hadden op breda barst een blikje Monster gekregen en daarop stond uhmmm.. weet t niet meer zal vanmiddag in de winkel eens kijken. IIg leverde wikipedia op at het bijna altijd dierlijk was.. bah..

L. Carnitine en taurine.
Taurine weet ik niet zeker, maar de L. Carnitine in ieder geval.


Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #477 Gepost op: 20 september 2010, 09:27:44 »
Red bull had volgens mij op de website staan dat het geschikt is voor vegetariërs maar van Monster weet ik het niet. Ik vind het ook ontzettend smerig, en ik zie leerlingen op school al om 8 uur 's ochtends met zo'n blikje lopen  :nooo:

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #478 Gepost op: 20 september 2010, 10:11:07 »
De hoeveelheden waarin en de tijdstippen waarop mensen het wegwerken vind ik eng. Qus smaak zijn die groene blikjes die o.a. bij Jamin verkrijgbaar zijn beter te doen, maar ik weet niet of die vegetarisch is.
AA is een andere soort, wat Koekje al zegt. Het is een oude jeugdliefdezonde, maar krijg het nu niet meer weg. Raar effect op mijn tanden ook, zo'n stroef laagje. Nee, dan liever Aquarius Lemon Ice, als je toch aan dat soort troep wil gaan. Fijn voor de morning after zeg maar...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #479 Gepost op: 20 september 2010, 11:27:00 »
Als Red Bull goedkoper was zou ik het bijna elke dag drinken (maar niet meer dan 1 blik per dag).

Taurine in energiedrankjes is volgens mij nooit dierlijk, want synthetische taurine is goedkoper. Van L. Carnitine weet ik het niet, maar op een vegan forum schrijft iemand: "Monster company contacted me, and they said the product was vegan if any of you need the information".

Misschien is het zelfs wel goed voor vegetariers om Monster te drinken. Welke andere bronnen voor L. Carnitine zijn er eigenlijk voor vegetariers, afgezien van pillen?

Bast, drink je AA alleen als je je erg ingespannen hebt, zoals de drank (After Activity) bedoeld is?