Vervelend zeg. Van tapenade verwacht je het wel maar van pesto niet. Bij het buiten de deur eten vermijd ik dit soort dingen dan ook maar.
Ja, precies, tapenade check ik eigenlijk altijd wel, maar pesto, dat zou toch niet hoeven? Alhoewel ik niet uitsluit dat ik het ooit heb bekeken. Nouja, misschien is de receptuur wel veranderd en was het eerst wel vega.
En ik heb het nota bene gekocht bij de Aanzet, die verder voor zover ik weet alleen maar vegetarische producten verkoopt, dus ik was daar ook echt niet op bedacht (misschien weten ze zelf ook wel niet dat het niet vega is).
Ik kwam er ook echt bij toeval achter, toen ik tegen m'n vriend zei dat ik helemaal geen pesto meer in huis had, en hij aangaf dat die nu juist net in de aanbieding was bij de Aanzet, maar dat overigens de rode wel ansjovis bevatte... (toch interessant dat hij dat dan wel registreert, hij is zelf geen vega).
Bij buiten de deur eten vraag ik eigenlijk altijd gewoon of de tapenade etc vega is of niet; ik veronderstel dat ik daar een waarheidsgetrouw antwoord op krijg (te naïef?), want waarom geen tapenade/pesto/etc eten als het ook wèl kan?