Hee, oh wat leuk dit topic. Ik houd me hier sinds een jaar ongeveer heel fanatiek mee bezig. Ik lees alle verpakkingen in de supermarkt en ken al aardig wat E-nummers enzo uit mijn hoofd.
Wat ik nog kan aanvullen op de dingen die ik hier gelezen heb:
1. In de bamimix speciaal van Honig zit een niet-vegetarische stof, het is iets wat gemaakt is van slachtafval. Sinds ik dit weet gaat er geen kruidenmix meer door de bami/nasi hier
2. In de lasagne-pakketten van Knorr die ik 10 jaar terug wel eens at zat (en zit?) spekvet, brrr
3. Qua tomatentapenade van AH is die excellent helemaal vegetarisch, die in plastic bakje bij vlees(brrr)afdeling niet (ansjovis erin), en er was nog een goedkopere tomatentapenade helemaal vegetarisch maar die is uit het assortiment geloof ik, en vervangen door een niet-vegetarisch exemplaar.
4. In roomijs (wellicht al over geschreven maar ik heb niet dit hele topic al gelezen) zit dikwijls gelatine of eigeel. Ijs dat helemaal safe is, is roomijs van AH uit de serie met 1-literbakken straciatella, kaneel, etc. En divers ijs van Hertog is gelatine- en eivrij, maar die speciale ijsbakken met saus enzo zit vaak ei en/of gelatine in. Verder zit in sorbetijs wel eens eiwit, maar die bakjes van AH (recentelijk nieuwe smaken erbij gekomen) zijn eiloos.
5. Bettine blanc geitenkaas (AH) bevat vegetarisch stremsel, dit staat sinds kort expliciet op de verpakking.
Psych