Ik heb optie 1 aangevinkt. Ik verwacht niet dat ik ooit nog vlees of vis of iets ander dierlijks zal eten. Ik denk ook niet dat mijn lichaam dat op een gegeven moment niet meer kan verteren. Ik denk dat het ook in die zin goed is geweest om in Zutphen te gaan wonen. Best veel restaurants kennen het veganisme of hebben wel eens een Zutphense veganist te gast gehad. Het scheelt echt wel als je het vergelijkt met Apeldoorn, waar we eerst hebben gewoond. Er schijnen hier vrij veel vegetariërs/veganisten rond te lopen. Natuurlijk is het lastiger als je in een gezelschap met omnivoren bent, bijvoorbeeld op mijn werk, maar inmiddels zijn ze er wel een beetje aan gewend. Ik ben nu twee jaar veganist en ik denk dat ik nu al niet meer terug kan naar een dieet met zuivel en ei. Ik was in een pannenkoekrestaurant vergeten te vermelden dat de pannenkoek (die zonder melk en ei klaargemaakt was) beter in zonnebloemolie (je kon ook patat en dergelijke krijgen) dan in boter gebakken kon worden en daar had mijn lichaam dus grote moeite mee.
Nee, als het aan mij ligt, ga ik niet meer terug naar een leven vol dierenleed.