Vegatopia Forum

Vegan chocola

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sammie

Vegan chocola
« Gepost op: 15 mei 2008, 12:55:16 »
Vandaag heb ik in de Natuurwinkel een ontdekking gedaan waar ik heel  ;D van werd. Sinds kort verkopen ze veganistische chocola in de smaken wit, 'melk' en puur met cranberry. Ze zijn ook nog eens biologisch, fair trade en gluten vrij.
De repen zijn van Bonvita www.bonvita.com
Ik heb de 'melk' en wit meegenomen en beide zijn erg lekker. Ik had eerder wel eens van die carobe of sojarepen gekocht, maar vond die niet zo. Deze smaken voor mij (al een paar jaar vegan) net alsof ik weer echte melkchocola eet.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegan chocola
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2008, 13:06:31 »
je zou voor minder  ;D worden. chocolade.... :)

PetraPS

Re:Vegan chocola
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2008, 22:21:50 »
Idd,
ik heb ze laatst ook ontdekt...ik was al bijna van de chocolade af, omdat ik puur niet zo lekker vind.
Maar deze zijn vegan en biologisch, fair trade en.....heerlijk, wat wil eens mens nog meer? ;)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegan chocola
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2008, 22:24:04 »
Nou... dat het lekker smaakt natuurlijk, dat willen we nog meer. Maar Sammie is erg positief. Ik ben benieuwd, wil 't wel eens proberen. Zit er dan sojamelk in ofzo?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegan chocola
« Reactie #4 Gepost op: 07 juni 2008, 14:04:33 »
Rijstsiroop en rijstmelk volgens mij. Ik vind die witte niet lekker maar de 'melk' wel! Wat nog veel beter is: ze hebben van dat merk nu ook magnums  :yummie:

sammie

Re:Vegan chocola
« Reactie #5 Gepost op: 09 juni 2008, 09:34:35 »
De ingredienten van de 'melk' zijn: rietsuiker, cacaoboter, rijststroop, cacaomassa, hazelnoten, vanille en zout.


onbekend

Re:Vegan chocola
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2011, 08:57:34 »
Hoi Hoi ,

ik weet het is een beetje oud maar mischien kijkt er nog iemand naar  ;)
bij www.ikmagookchocola.nl heb je ook veel producten die vegan free zijn . bv chakalode , sweetwilliam en ik geloof plamil ook. mischien heb je hier iets aan .

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Vegan chocola
« Reactie #7 Gepost op: 13 augustus 2011, 11:43:06 »
En wat ook nog niet genoemd is: die van Bonvita heb je ook bij de AH, alleen dan onder een ander naampje: Maitre Mathis. Ze worden door Bonvita speciaal voor AH gemaakt. Ze hebben ze in de smaken 'melk', met crunchy gepofte rijstkorrels, en koffiesmaak (of cappucino of iets dergelijks).

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegan chocola
« Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2011, 18:59:11 »

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re:Vegan chocola
« Reactie #9 Gepost op: 19 augustus 2011, 20:55:14 »
Zoooo lekker: http://www.lovechock.nl/

Ha, erg fan van dezae, alleen niet van de prijs :)