Vegatopia Forum

Speculoospasta

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Schanulleke

Re:Speculoospasta
« Reactie #20 Gepost op: 10 december 2008, 16:48:55 »
Zie hier.

Geen dierlijk bestanddeel dus.

Bedankt voor de link. Voor zover ik kan beoordelen is de speculoospasta van Lotus dus vegan.  :thumbsup: Ik vind hem erg lekker.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Speculoospasta
« Reactie #21 Gepost op: 12 december 2008, 16:50:38 »
Ja, vegan. Het is wel erg lekker... maar ook weer niet zo goed voor je als je te veel neemt ;)
Stem op de Partij voor de Dieren

Amber79

Re:Speculoospasta
« Reactie #22 Gepost op: 13 december 2008, 15:03:10 »
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze het speculoospasta noemen en niet Bastagnepasta. De smaak lijkt meer op Bastognekoeken dan op speculaas. Of ligt dat aan mij?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Speculoospasta
« Reactie #23 Gepost op: 15 december 2008, 07:36:28 »
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze het speculoospasta noemen en niet Bastagnepasta. De smaak lijkt meer op Bastognekoeken dan op speculaas. Of ligt dat aan mij?

Nee, want het is ook geen speculaas, maar speculoos. ;)

Volgens mij wordt eerder in deze draad het verschil uitgelegd.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Speculoospasta
« Reactie #24 Gepost op: 15 december 2008, 21:29:21 »
En Bastogne is een merknaam. Bij de AH heten de merkloze kandijkoeken. Dan zou het dus eventueel nog kandijkoekpasta kunnen heten. Goh, bekt lekker zeg. ;)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Schanulleke

Re:Speculoospasta
« Reactie #25 Gepost op: 16 december 2008, 20:51:24 »
De link die Amber legt met Bastognekoeken is trouwens niet zo vreemd, want er zit wel kandijstroop in de speculoospasta.

Dan zou het dus eventueel nog kandijkoekpasta kunnen heten. Goh, bekt lekker zeg. ;)

Leuk woord voor galgje. Of beter nog: voor Scrabble. Levert vast veel punten op :heehee:

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Speculoospasta
« Reactie #26 Gepost op: 23 december 2008, 10:58:43 »
De link die Amber legt met Bastognekoeken is trouwens niet zo vreemd, want er zit wel kandijstroop in de speculoospasta.


Het lijkt op die koekjes die we vroeger serveerden in onze kroeg (maar die heten Candy Koekjes ). Daar heb ik nog meer fijne herinneringen aan dan aan speculaas, dus nu vind ik de speculoospasta ineens veel lekkerder :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Speculoospasta
« Reactie #27 Gepost op: 23 december 2008, 11:26:08 »
(maar die heten Candy Koekjes ).

Oh, die vond ik ook altijd zo lekker! Die mocht ik dan hebben als mijn pa of ma een kop koffie nam. Want die dingen kwamen nooit met thee of frisdrank!

Jippia

Re:Speculoospasta
« Reactie #28 Gepost op: 28 januari 2009, 11:01:53 »
Ik heb het ook bij de Jumbo zien staan, maar ik heb het nog niet geprobeerd. Ik heb nog genoeg ander broodbeleg in de (koel)kast en dat moet eerst op. Vind ik. Ik ben een zoetekauw, dus zo'n pasta is aan mij wel besteed.  ;)

Ik kan me ook herinneren dat er jaren geleden zoiets dergelijks op de markt was, in verschillende smaken, en dat ik die erg lekker vond. Dat was begin jaren negentig, want ik kan me herinneren dat ik boterhammen met kokospasta meenam naar school en dat mijn vriendin toen zei dat ze die ook hadden geprobeerd, maar dat ze die te zoet vonden. Dat is 18 of 19 jaar geleden, want in die periode zaten we bij elkaar op school.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Speculoospasta
« Reactie #29 Gepost op: 28 januari 2009, 19:24:11 »
Ik kan me ook herinneren dat er jaren geleden zoiets dergelijks op de markt was, in verschillende smaken, en dat ik die erg lekker vond. Dat was begin jaren negentig, want ik kan me herinneren dat ik boterhammen met kokospasta meenam naar school en dat mijn vriendin toen zei dat ze die ook hadden geprobeerd, maar dat ze die te zoet vonden. Dat is 18 of 19 jaar geleden, want in die periode zaten we bij elkaar op school.

Ja, die hadden wij dus ook!
Ik wil dat terug!
Goeie, goeie ouwe tijd...
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Pina

Re:Speculoospasta
« Reactie #30 Gepost op: 27 februari 2009, 21:44:22 »
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ze het speculoospasta noemen en niet Bastagnepasta. De smaak lijkt meer op Bastognekoeken dan op speculaas. Of ligt dat aan mij?

Jhaaa, ik vond het ook al niet naar speculaas smaken, maar kon het nog niet echt thuisbrengen... Maar nu wel :D Ik vind het trouwens wel heel lekker, lekkerder dan speculaas op brood.

MangoManga

Re:Speculoospasta
« Reactie #31 Gepost op: 02 april 2009, 21:29:01 »
Erg lekkerrrrr.....

Ik kies voor deze van de Aldi ipv het merk Lotus.
Het is stukken goedkoper en veel zachter van textuur.
In België liggen de rekken er echt vol van!

Groetjes