Vegatopia Forum

Ik hou zo van vlees en vis...

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #60 Gepost op: 13 december 2007, 21:00:53 »
Ik zou het totaal niet erg vinden als vleesvervangers naar vlees smaakten. Sterker nog........déden ze dat maar :)
« Laatst bewerkt op: 13 december 2007, 21:01:06 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #61 Gepost op: 13 december 2007, 21:31:50 »
Ik zou het totaal niet erg vinden als vleesvervangers naar vlees smaakten. Sterker nog........déden ze dat maar :)

Ik vind het al erg als het er op lijkt, maar ja, als er daardoor meer vegetariërs zouden komen...
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

zosten

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #62 Gepost op: 13 december 2007, 22:25:40 »
Ik zou het totaal niet erg vinden als vleesvervangers naar vlees smaakten. Sterker nog........déden ze dat maar :)

en ze kunnen het. Ze hebben de wetenschap!
Maar zoals altijd is het vraag en aanbod.
Als nu es de meeste mensen overschakelen dan zou je iets zien... massa's nieuwe producten zouden er komen ma' ja... mensen hebben schrik om te veranderen hé? Ze blijven liever maar bij die rotzooi hangen hé?
De meeste mensen willn niet betalen voor goed-eten!
Bio is duur zeggn ze dan. Maar wij eten al lang bijna volledig bio nu en tblijft hetzelfde budget. Integendeel we besparen zelfs omdat alles langer meegaat, je meer zorgzamer ermee omgaat enz...

er bestaan produkten die bijna vlees smaken zeg maar. Zoals de gehaktbal van healty planet (niet meer te viden bij ons) of de produkten van redwood (niet meer te vinden bij ons) pfff
of LIMA de speltseitan grilled bvb, mmmm!

zosten

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #63 Gepost op: 13 december 2007, 22:37:53 »
daarmee wil ik niet zeggen dat het moet hé of dat het nodig is maar tis iig een leuke afwisseling. Doet mensen sneller veranderen eenmaal ze het een beetje kennen.
Nadien merken ze wel dat het niet echt hoeft!

Er is echter wel een probleem, de meeste mensen die het verkopen kennen of gebruiken het meestal zelf niet. Hoe kunnen ze het dan overbrengen bij hun klanten.
ALs ik ga shoppen praat ik soms veel met mensen die staan te tuuren naar die produkten. Ergens willen ze wel maar ze weten niet wat het is. Dus gaan ze weer weg. Tenzij ik daar ben!  ;D
Heb er al heel wat overtuigt hoor. Maar ja smaken kunn ook verschilln. Niet alles wat ik lekkr vind is daarom lekker voor die ander hé? Maar ik moet soms ook wel iets 3X iets eten eer ik het lust moet ik zeggn.

Odilia

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #64 Gepost op: 14 december 2007, 07:38:17 »
Ik zou het totaal niet erg vinden als vleesvervangers naar vlees smaakten. Sterker nog........déden ze dat maar :)

Van de week heb ik voor het eerst vleesvervangers geprobeerd en het is mij goed bevallen. Het smaakt natuurlijk niet naar vlees, maar ik vond het lekker en een prima alternatief.

Jippia

Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #65 Gepost op: 09 mei 2008, 22:56:48 »
Vanaf het begin heb ik altijd vegetarische burgers en dergelijke gegeten en nu eet ik de veganistische variant naast tofu en peulvruchten. Ik heb ze over het algemeen altijd wel lekker gevonden. Mijn man ook en die eet ze dan ook elke dag.
Ik vind het leuk als er iets plantaardigs op de markt is wat lijkt op een dierlijk product, al was het maar vanwege de reacties van anderen als ik erover vertel of het op feestjes serveer. Ik heb altijd graag vlees, vis en kaas gegeten, tot het mij tegen begon te staan en ik via het vegetarisme veganist werd. Mijn man zegt dat het wel anders smaakt dan vlees of vis en de structuur is ook wat anders - hij eet bij anderen nog wel vlees of vis.
Ik ben geen vegetariër geworden om de smaak van het vlees, maar om het leed dat erachter zat. Vleesvervangers maken het voor mij juist wat minder eentonig en saai, want ik heb niet zo'n uitgebreid kookrepertoire, onder meer vanwege de tijd. Ik kom om twintig over zes thuis uit mijn werk en dan moet ik nog de dieren eten geven en eten koken. Bovendien zijn ze ideaal voor als ik bij iemand anders eet of als mijn man eten kookt.
Ook om anderen met het veganisme kennis te laten maken, vind ik ze een uitkomst, vooral de producten van Viana en Redwood. De worstjes van Taifun en sommige burgers van Provamel vinden alleseters vaak wel lekker. Falafel en andere vegaballetjes ook. Ik vond vroeger die van Vivera lekkerder dan die van Albert Heijn.
Ze hebben de overgang voor mij een stuk gemakkelijker gemaakt en dat doen ze nu nog steeds. Ik kan zeggen dat ik niets mis omdat praktisch alles wel in een veganistische versie te krijgen danwel te maken is. Ik kan het met mijn geweten niet meer rijmen om weer vlees en vis te eten, maar ik vond het altijd erg lekker, dus ben ik blij dat er iets is wat lijkt op wat ik vroeger lekker vond, bijvoorbeeld shoarma. Ik ben het wat dat betreft met Odilia en Apraxia eens.



Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ik hou zo van vlees en vis...
« Reactie #66 Gepost op: 21 mei 2008, 21:52:10 »
er bestaan produkten die bijna vlees smaken zeg maar. Zoals de gehaktbal van healty planet (niet meer te viden bij ons) of de produkten van redwood (niet meer te vinden bij ons) pfff
of LIMA de speltseitan grilled bvb, mmmm!

Ik heb van de week die vissticks van Redwood gehad. Mijn vader (= vleeseter) zei dat ze niet naar visstick roken, maar naar haring  :P. Maar ik vond ze toch echt iets te vissig smaken hoor. Maar ik heb eigenlijk nooit van vis gehouden..