Als drukbezette eindexamenklant, moet ik mijn middagmaal meestal op school nuttigen, waar het dan ook bestaat uit schamele witte bammetjes met iets zoets, vooral hagelslag of hazelnotenpasta, of kaas. Verder een flesje water of sap, maar daar houdt het dan wel mee op.
Op maandag, dinsdag en woensdag, echter, heb ik maar 3 uurtjes les, waardoor een iets luxere lunch is toegestaan. Geroosterd brood met roomboter en kaas, met een flinke omelet, is mijn absolute favoriet
Pannenkoeken bak ik veel en graag, vooral wanneer mijn papa niet thuis is (hij heeft een hekel aan die dingen). En dan niet met mix, maar met volkorenmeel, melk en eieren, en dan gewoon net zolang bloem en melk toevoegen tot het beslag de perfecte dikte heeft. Zo heb ik het van mijn oma geleerd, toen ik daar als 13-jarige snotneus een lang weekend aan het logeren was. Als avondeten met kaas of appel meegebakken, of simpelweg met stroop. Bij het ontbijt koud, bestrooid met kristal suiker, en dan opgerold en in een stukje keukenpapier gewikkeld zo uit het vuistje. Heerlijk