Dito over die dieetboekenschrijfsters (ik roep dat al over Sonja B. sinds wij terug zijn in Nederland).
Maar het is nou eenmaal een feit dat de meeste mensen een verkeerd eetpatroon hebben en daardoor dik zijn. Ja, dik. Ik vind een 16-jarige met een
buik pens dik. Sorry, vast mijn deformatie, maar ik ben opgegroeid met de overtuiging dat je dik wordt als je oud bent en niet meer kunt bewegen. Raar misschien, maar ach. Van mij hoeft er niemand mager te zijn, maar ik vind vette, dikke mensen ranzig. Dit geldt dan weer niet voor babies overigens
. Maar als ik zie hoeveel mensen om mij heen het normaal vinden dat kinderen van 2 cola drinken en zoveel snoep mogen eten als ze willen. Dat ze enorm suikerhoudende toetjes meekrijgen naar school, dito voor chocolademelk en zoetigheid op brood en een reep voor in de pauze (ik ken mensen die een liga als een bewust goede keuze zien en die soms meegeven ipv de chocoladereep en oh wat doen we het toch goed
). Ik ben streng omdat ze aan mij komen vragen of ze een snoepje mogen, vrijwel altijd fruit of rauwkost naar school meenemen, en ze eigenlijk nauwelijks frisdrank drinken (maar wel thee bijvoorbeeld). Dat kan toch niet? Echt de mensheid kan een beetje minder best gebruiken. En daarmee praat ik niemand een eetstoornis aan.