Vegatopia Forum

Skinny bitch

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Skinny bitch
« Reactie #60 Gepost op: 25 juli 2008, 16:04:18 »
Ach ja, taurus-taurine, had ik nog helemaal niet aan gedacht.

Volgens mij was je hard aan slaap toe gisteravond;).

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #61 Gepost op: 25 juli 2008, 23:18:11 »

Volgens mij was je hard aan slaap toe gisteravond;).

eh ja. Maar ik stel het naar bed gaan de hele tijd vanwege het slechte bed. :)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #62 Gepost op: 28 juli 2008, 10:53:07 »
daarvan komt redbull dus

en elke dag leert men weer iets nieuws...

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #63 Gepost op: 05 januari 2009, 11:56:50 »
Even iets heel anders, is er iemand hier die het boek in het Nederlands heeft? Staat daar ook een lijst van aangeraden producten in? En zou die alstjeblieeeeeeeft zo lief willen zijn om die over te typen?
Alvast bedankt...

(ps. eigenlijk bevalt dat veganistische me wel. alleen de smaak van sojamelk... daar moet ik nog even aan wennen.)

Ik zag dit boekje van de week bij de Selexz staan, de engelse versie. Het staat nu in mijn kast maar ik betwijfel of ik het veel ga gebruiken. Er wordt teveel naar mijn zin teruggegrepen op bestaande vleesvervangers. Bijv. als je een 'hamburger hawai" wilt maken, men neme een vegaburger, zoiets. De vegankookboeken van Isa Moskowitz vind ik persoonlijk inspirerender.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Lalena

« Reactie #64 Gepost op: 17 maart 2009, 19:45:19 »
(ps. eigenlijk bevalt dat veganistische me wel. alleen de smaak van sojamelk... daar moet ik nog even aan wennen.)

P.P.S.: En sojamelk met smaakjes, rijstmelk, havermelk, amandelmelk of - mijn persoonlijke favoriet - kamutmelk? M.a.w., er is meer dan sojamelk .

Ja inderdaad, de alpro-soya met bananensmaak is echt superlekker. Wat ook heel lekker is, is sojamelk met bijv. een beetje sinaasappelsap erdoor, of je kan sojamelk met muesli als ontbijt nemen of stukken fruit door de yofu.. gewoon een beetje creatief zijn :P
Ik vind koemelk juist echt supersmerig.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #65 Gepost op: 23 maart 2009, 07:42:30 »
De bibliotheek heeft eindelijk Skinny Bitch aangeschaft. Ik vind het niks. Wat een stom boek.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #66 Gepost op: 23 maart 2009, 09:39:26 »
En dan zo'n opmerking van de vertaalster. Je werk is vertalen, als je me probeert te overtuigen, ga dan zelf een boek schrijven, trut.

Sorry, ga iets te veel mee in de stijl :P

Kiwi

« Reactie #67 Gepost op: 23 maart 2009, 09:50:37 »
Wat voor opmerking?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #68 Gepost op: 23 maart 2009, 09:58:15 »
Wat voor opmerking?

De term was ongelukkig gekozen. Maar er zit een uitgebreide noot van de vertaalster in. Prima, maar laat het dan bij het feit dat je niet alle "fucks" vertaald hebt, omdat het in het Nederlands zo raar overkomt. Maar nee, het lijkt al alsof je begint met het verhaal (met feiten en meningen van haar) en dat hoeft van mij niet zo.

Moomsk

« Reactie #69 Gepost op: 10 mei 2009, 13:59:44 »
Dit is echt mijn boek! Ik heb m nu een week in huis, en ben al een week op de skinny bitch manier bezig. Ik voel me gewelidger dan ooit! Al moet ik zeggen, de eerste keren boodschappen doen is een regelrechte hel, omdat ik alles,maar dan ook echt alles moet checken op ingredienten. Maar nu ik het grootste gedeelte onder de knie heb, blijft dit zeker nog een jaar mijn manier van leven! :D Tis soms afzien..(ik refereer naar macdondalds) maar dan vraag ik mezelf. Wil ik een skinny bitch zijn, of niet? Ja dus, dus beter laat ik de mac voor wat het is!  8)

Moomsk

« Reactie #70 Gepost op: 10 mei 2009, 14:04:55 »

P.P.S.: En sojamelk met smaakjes, rijstmelk, havermelk, amandelmelk of - mijn persoonlijke favoriet - kamutmelk? M.a.w., er is meer dan sojamelk .

Ja inderdaad, de alpro-soya met bananensmaak is echt superlekker. Wat ook heel lekker is, is sojamelk met bijv. een beetje sinaasappelsap erdoor, of je kan sojamelk met muesli als ontbijt nemen of stukken fruit door de yofu.. gewoon een beetje creatief zijn :P

Heb je het suikergehalte gezien in de alpro soja melke met smaakjes.. daar krijg je gewoon een rolbroerte van..

Offline Dame Noire

• 326
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #71 Gepost op: 10 mei 2009, 19:15:34 »

Heb je het suikergehalte gezien in de alpro soja melke met smaakjes.. daar krijg je gewoon een rolbroerte van..

En dan zou je gezonder worden van zo'n boek? Tsk... je gaat er alleen maar voortijdig dood aan :P

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #72 Gepost op: 17 februari 2010, 20:42:25 »
Heb het vorige week op het vliegveld gekocht en binnen een uur of drie uit, met overslaan van het enge hoofdstuk.

Het taalgebruik vind ik wel grappig. Het is verder heel basic: je moet geen rotzooi eten. Suiker is rotzooi. Zoetstoffen zijn rotzooi. Zuivel is rotzooi. Cafeine is rotzooi. Alcohol is rotzooi, met uitzondering van sommige rode wijn. Als je dit allemaal vermijdt ben je er al bijna.

Verse onbewerkte producten zijn over het algemeen geen rotzooi, maar mijn struikelpunt: ze verwijzen heel erg veel naar processed foods (wat is nu een goed nederlands woord daarvoor?), en dat vind ik typisch amerikaans. Geen maaltijden zonder kant-en-klaar elementen, en hele lijsten met verantwoorde kant en klaar dingen, in plaats van gewoon vanaf de basis vers koken met verse ingredienten. Op zich zien de menu's er wel OK uit.

Dit boek brengt geen nieuwe informatie, het brengt die informatie misschien wel op een manier die een nieuwe doelgroep aanspreekt. Een keer lezen is wel genoeg, dus bij de volgende boekenruilmeeting heb ik 'm in de aanbieding!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

« Reactie #73 Gepost op: 17 februari 2010, 21:13:11 »
processed foods (wat is nu een goed nederlands woord daarvoor?)

De directe vertaling; bewerkt voedsel.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #74 Gepost op: 18 februari 2010, 14:26:31 »
Hmm, klinkt toch minder eng dan processed foods, maar je hebt gelijk!

Wat ik wel heel erg storend vond aan het boek: De link met Louise Hay's gedachtengoed (je kunt je leven helen): als jij je opvreet omdat je man vreemdgaat, krijg jij baarmoederhalskanker. Geen longkanker, nee, kanker aan je vrouwelijke stukken lijf. Daar heb ik dus een bloedhekel aan, het diskwalificeert voor mij de rest van het boek ook een beetje, omdat ik dat echt niet serieus kan nemen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #75 Gepost op: 18 februari 2010, 14:38:05 »
Dat klinkt zo idioot dat ik er meer van wil weten: hoe werkt dat als je een man bent en je man gaat vreemd? Waar krijg je dan kanker?
This is between me and the vegetable!

Aiko

« Reactie #76 Gepost op: 18 februari 2010, 14:46:41 »
Peniskanker (bestaat echt, je kunt op elk stukje van je lichaam een tumor krijgen, trouwens).

« Reactie #77 Gepost op: 18 februari 2010, 14:50:13 »
Gewoon prostaatkanker lijkt me meer in de lijn der verwachtingen liggen toch?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

« Reactie #78 Gepost op: 18 februari 2010, 14:52:38 »
Maar dat is minder leuk als er iets geamputeerd moet worden, toch?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #79 Gepost op: 18 februari 2010, 14:59:32 »
En als je moeder je verlaat krijg je navelkanker?
This is between me and the vegetable!