Vegatopia Forum

The Modern Vegetarian / Eigentijds vegetarisch

Offline Sam

• 7.191
The Modern Vegetarian / Eigentijds vegetarisch
« Gepost op: 22 juli 2011, 17:26:12 »
The Modern Vegetarian

Ik heb het gisteren gekocht, het een heel mooi en inspirerend kookboek. Het zijn niet de makkelijkste recepten, maar alles ziet er prachtig uit, het zijn vegetarische gerechten die ik best graag in restaurants wil zien. Het zijn geen recepten voor als ik 's avonds uit mijn werk kom, maar wel recepten voor een zaterdag bijzondere ingredienten scoren in de stad en dan uitgebreid koken.

Het is al uit 2009, dus misschien zijn er hier al meer mensen die dit kookboek hebben?

Verdere review volgt als ik er een paar recepten uit gemaakt heb.
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2011, 22:25:34 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
Re:The Modern Vegetarian
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2011, 09:48:23 »
Ja ik heb hem.
Idd mooie gerechten, wel wat ingewikkelder.
Ben benieuwd hoe het je bevalt.

Hier ook een recensie http://www.vegatopia.com/vega/producten/kookboeken/9741-eigentijds-vegetarisch-maria-elia
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2011, 12:16:37 »
Ik heb de NL-versie laatst in de bieb geleend (en alles gefotografeerd ;D). Nog niets uit gemaakt, maar aan de receptuur te zien duidelijk een van de betere vegetarische kookboeken.

Sam, heb je al een idee wat je wilt maken?

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2011, 22:23:46 »
Ah, ik had op de engelse naam gezocht en de review niet gevonden. Bedankt voor het linken Selly!

We waren een beetje ongeduldig en hebben vandaag DRIE gerechten gemaakt: vooraf de rode linzensoep met sinaasappel, als hoofdgerecht de halloumi met papadoms en raita, en als bijgerecht salade met watermeloen en ciabatta. Veel te veel natuurlijk maar allemaal verschrikkelijk lekker. Eigenlijk had elk gerecht op zich al een avondmaaltijd kunnen zijn, zowel qua lekkerte als (bijna) qua hoeveelheid.

Ik vind de recepten niet moeilijk, maar er zijn wel veel ingredienten en stappen in de bereiding. Je moet ook wel een goede basis voorraad kruiden, specerijen, azijnen etc. hebben. Wijnazijn van een bepaald type wijn is voor mij nog een stapje te ver.

Ik vind de smaken perfect gebalanceerd, gebeurt niet vaak dat ik zelf niet knutsel aan recepten. Ook de hele kleine beetjes die je van iets nodig hebt (dadel in jullienne reepjes) hebben duidelijk toegevoegde waarde.

Ik vind het echt een prachtig boek, en het eten erg lekker. Ik ga hier heel veel meer uit maken, het is echt het eerste kookboek in jaren waar ik zo enthousiast over ben.

Offline Sam

• 7.191
Re:The Modern Vegetarian / Eigentijds vegetarisch
« Reactie #4 Gepost op: 01 augustus 2011, 09:38:36 »
Dit weekend heeft H. de dal gemaakt met raita, allebei ongelofelijk lekker. Voor van de week staat de feta met watermeloen en rozijnendressing op het menu. Ik vind het echt een heel fijn kookboek, krijg er zo veel inspiratie van!