Vegatopia Forum

Tivall

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Tivall
« Reactie #320 Gepost op: 12 september 2011, 14:10:49 »
Er zijn nu ook 2 nieuwe producten bij: Wokstukjes

Is dat anders dan de wokstukjes die ze al hadden?

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re:Tivall
« Reactie #321 Gepost op: 12 september 2011, 14:52:10 »
Jammer dat er overal ei in zit behalve in de falafel...
Naast de falafel en de spicy falafel is toch ook de Fijngehakt ei-loos en veganistisch?



Dat kan, ik eet nooit kant en klaar vegagehakt. Ik ben een man, ik wil dikke burgers en worsten :)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Tivall
« Reactie #322 Gepost op: 12 september 2011, 15:49:10 »
Dan moet je naar de Vegetarische Slager. Veel van de producten zijn zonder ei.

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re:Tivall
« Reactie #323 Gepost op: 12 september 2011, 17:02:57 »
Daar kom ik ook welleens, maar dan ga ik liever langs de Sie-San. Betekent niet dat ik het ook wel makkelijk zou vinden om even de AH om de hoek binnen te kunnen lopen :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Tivall
« Reactie #324 Gepost op: 12 september 2011, 19:15:07 »
Daar kom ik ook welleens, maar dan ga ik liever langs de Sie-San. Betekent niet dat ik het ook wel makkelijk zou vinden om even de AH om de hoek binnen te kunnen lopen :)

De roerbaktofu kan wel toch? Maar dan nog, tofu en falafel is wel erg weinig, was best leuk geweest als ook nog een burger eiloos was geweest, dat kan ik me inderdaad voorstellen. Is Goodbite wel zonder ei?
,,,,فلافل

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Tivall
« Reactie #325 Gepost op: 16 september 2011, 13:28:59 »
Er zijn nu ook 2 nieuwe producten bij: Wokstukjes

Is dat anders dan de wokstukjes die ze al hadden?
Ze schrijven dat het een nieuw product is, dus ik ga ervan uit van wel. Volgens mij heten die oude ook geen wokstukjes, maar gegrilde stukjes en oosterse wokblokjes, of iets dergelijks.

Is Goodbite wel zonder ei?
Voor zover ik zie alleen Tofublok, Rul Gehakt en Tofureepjes (maar de website wordt een beetje vreemd weergegeven op mijn computer, dus misschien zie ik een paar producten onderaan de lijst niet).
Gelukkig zijn er nog wel een heleboel andere merken met ei-loze 'vleesvervangers', en in de natuurwinkel ook wel ei-loze burgers (zie http://veganisme.org/wiki/index.php/Vleesvervangers)

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Tivall
« Reactie #326 Gepost op: 24 april 2013, 19:55:13 »
Tivall heeft enkele nieuwe producten

Shoarma
www.tivall.nl/producten.asp?id=6&iid=41&ms=4

Diverse broodbeleg als: Smeerworst (tuinkruiden, natural, Filet American),
Broodbeleg (Filet, Boterhamworst, Gehakt Bieslook, Ham)
www.tivall.nl/producten.asp?id=6&sid=6&ms=5

Ik had alleen de Shoarma gezien. Ik heb die broodbeleg nog niet gezien in de AH of ik keek niet goed

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Tivall
« Reactie #327 Gepost op: 24 april 2013, 20:07:06 »
Tivall heeft enkele nieuwe producten

Shoarma
www.tivall.nl/producten.asp?id=6&iid=41&ms=4

Even gloorde er hoop dat het zou lijken op de oude Viveraversie. Helaas dit ziet er toch anders uit :(
Dank voor de tip in ieder geval, ga het wel proberen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Tivall
« Reactie #328 Gepost op: 24 april 2013, 20:30:36 »
Tivall heeft enkele nieuwe producten

Shoarma
www.tivall.nl/producten.asp?id=6&iid=41&ms=4

Diverse broodbeleg als: Smeerworst (tuinkruiden, natural, Filet American),
Broodbeleg (Filet, Boterhamworst, Gehakt Bieslook, Ham)
www.tivall.nl/producten.asp?id=6&sid=6&ms=5

Ik had alleen de Shoarma gezien. Ik heb die broodbeleg nog niet gezien in de AH of ik keek niet goed
Dat broodbeleg hebben ze al jaren hoor, dat is niet nieuw, vijf jaar ofzo? De vega ham is wel lekker op een tosti. De smeerworst en filet wel eens geprobeerd maar ik vind het niet lekker, en de substantie te week. Ik heb als jaren 70 hapje wel eens de boterhamworst om een augurkje gerold  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Marthe

  • ***
  • 274
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tivall
« Reactie #329 Gepost op: 24 april 2013, 22:37:22 »
Het staat niet bij de burgers enzo, maar een stukje verderop, bij het vlees ed, helemaal bovenaan in het schap (tenminste, bij mijn AH). Misschien is het je daarom nog niet opgevallen? Ik heb het overigens nog nooit geprobeerd.

Offline Sam

  • ******
  • 7.149
Re:Tivall
« Reactie #330 Gepost op: 25 april 2013, 10:11:29 »
Ja, daar staat het bij mijn AH ook, het ziet er ook nog eens precies hetzelfde uit als de worst, dus je kijkt er zo overheen. Ik vraag me af hoeveel mensen het per ongeluk meenemen en het voor vlees aanzien, zeker de smeerworst enzo. Misschien is dit wel een sluiptactiek van AH om meer mensen aan de vegetarische producten te krijgen  ;)
Online hebben ze trouwens alleen de smeerworst en de filet americain, geen enkele soort plakjes nepworst. Ik heb geprobeerd de ham in te vriezen, maar dat was na ontdooien niet meer van elkaar te krijgen. Als je dit doet, dan losse plakjes invriezen!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Tivall
« Reactie #331 Gepost op: 25 april 2013, 15:18:02 »
heb ik best vaak gedaan, vegaham van Tivall invriezen, kan me niet herinneren dat dat problemen geeft met ontdooien. Maar dat kan ook komen omdat ik het meestal gebruik om in stukjes te snijden om champignonroomsaus mee te maken of voor bij de asperges.
Ik zag bij AH dat er een (voor mij) nieuw hartig beleg in plakjes is: kipfilet. Ben benieuwd of het magerder is dan de worst of ham.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Tivall
« Reactie #332 Gepost op: 25 april 2013, 19:47:06 »
De producten shoarma en broodbeleg zijn niet nieuw, maar ze hebben wel een andere verpakking.
Groetjes, Antje

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tivall
« Reactie #333 Gepost op: 25 april 2013, 21:38:27 »
Ik heb ook nooit een probleem gehad met het invriezen van de 'worst'. Met geen enkel merk trouwens.
Want a sugarcube?

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Tivall
« Reactie #334 Gepost op: 26 april 2013, 22:01:40 »
De producten shoarma en broodbeleg zijn niet nieuw, maar ze hebben wel een andere verpakking.

Ok bij mijn AH stond er wel Nieuw op, tenminste op de Shoarma. Er zijn ook tegenwoordig zoveel producten, teveel om alles te onthouden

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Tivall
« Reactie #335 Gepost op: 27 april 2013, 18:29:38 »
Vanavond staat hier weer (onder andere) de Tivall falafelburger op het menu. :) Heette Smeerworst Tuinkruiden voorheen niet vega paté tuinkruiden? Ik trakteer mezelf in het weekend redelijk vaak op een veggie smeersel voor op brood; ik vind ze lekker.
« Laatst bewerkt op: 27 april 2013, 18:33:45 door Antje »
Groetjes, Antje

Re:Tivall
« Reactie #336 Gepost op: 28 april 2013, 21:50:14 »
Vanavond staat hier weer (onder andere) de Tivall falafelburger op het menu. :) Heette Smeerworst Tuinkruiden voorheen niet vega paté tuinkruiden? Ik trakteer mezelf in het weekend redelijk vaak op een veggie smeersel voor op brood; ik vind ze lekker.
Vind die smeerworst ook ideaal als beleg voor op een toastje

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Tivall
« Reactie #337 Gepost op: 03 mei 2013, 12:24:19 »
De producten shoarma en broodbeleg zijn niet nieuw, maar ze hebben wel een andere verpakking.

Ok bij mijn AH stond er wel Nieuw op, tenminste op de Shoarma. Er zijn ook tegenwoordig zoveel producten, teveel om alles te onthouden
Tivall vind ook dat ze nieuw zijn. Ik kreeg net een e-mail met dat ik ze met-geld-terug mag proberen. Toevallig, ik heb ze net gisteren gegeten.
Dan vergis ik me vast. Is het dan shoarma van Vivera die ik eerder had? ???
Groetjes, Antje

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Tivall
« Reactie #338 Gepost op: 03 mei 2013, 18:39:06 »
De producten shoarma en broodbeleg zijn niet nieuw, maar ze hebben wel een andere verpakking.

Ok bij mijn AH stond er wel Nieuw op, tenminste op de Shoarma. Er zijn ook tegenwoordig zoveel producten, teveel om alles te onthouden
Tivall vind ook dat ze nieuw zijn. Ik kreeg net een e-mail met dat ik ze met-geld-terug mag proberen. Toevallig, ik heb ze net gisteren gegeten.
Dan vergis ik me vast. Is het dan shoarma van Vivera die ik eerder had? ???
 

Ik heb net op de website van AH gekeken. Ik zie dat daar ook staat dat de "Vivera Shoarma" nieuw is. Misschien is het vernieuwd (verbeterd). Die van Vivera is niet zo nieuw denk ik.

Re:Tivall
« Reactie #339 Gepost op: 04 mei 2013, 18:19:51 »
Ik heb de Tivall Shoama laatst ook uitgeprobeerd. Ik vond hem rubberachtig smaken, té krokant en raar gekruid. Geen succes dus.. Geef mij maar falafel :)