Vegatopia Forum

Lunch in Antwerpen

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Lunch in Antwerpen
« Gepost op: 26 maart 2008, 20:15:07 »
Aanstaande zaterdag ga ik met twee vriendinnen lunchen in Antwerpen. Het mag best vullend en er mag ook best een glaasje bier of wijn bij gedronken worden, want er is veel te bepraten ;)

Iemand tips?

Offline Selly

• 30.783
Re:Lunch in Antwerpen
« Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2008, 21:50:05 »
Ik vind Le Pain Quotidien altijd wel leuk http://www.lepainquotidien.be/content.php
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2008, 21:52:19 door Selly »
,,,,فلافل

mjets

« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2008, 23:28:01 »
Ik ben zo'n bio type en zocht & vond een geweldig bakkertje annex restaurantje. Super lekker gelunched en vers en fris en mooie robuste sfeer (ruige muren en ouwe stoeltjes, dat werk). Beetje voor de alternatieve Belg volgens mij. Ik zag er ook nog een "bekende belg" met vrouw en kind (gok ik). Zo bekend dat ik niet weet hoe die heet (karakter kop met zwart brilletje... hij doet volgens mij 10 voor taal, nou die) Heel verantwoord dus ha ha... Lekker vega eten met bonken eigen brood, hompen kaas, mega salades, super theetjes en bier vast ook (drink in dan weer niet). Dat werk. En bij het afrekenen gelijk even heerlijke koekjes, brood en kruidentheetjes kopen...

Adres ff zoeken...
Biologisch Dynamisch Bakkerij + eethuis dus
volkstraat 17
ma- za 8-18:00 zondag 10-16:00 uur

EVA schrijft:Bio-dynamische Bakkerij    

Bijna volledig vegetarisch Veel gebak is volledig plantaardig. Belegde broodjes, slaatjes, soep, veggie burger... (€ 3 à € 11.50). Dagsuggesties zijn volledig veggie (€ 3 à € 11.50). Ook bio-bakkerij. Volledig rookvrij.

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2008, 08:49:38 »
In de bruine kroeg-sfeer, dus alcoholisch zit dat goed, heb je Dancing Chocolate in de Kloosterstraat. Er is ook genoeg te eten, en er is  aan vegetariërs gedacht. Over de kwaliteit van het eten weet ik weinig te zeggen, omdat ik er enkel een (lekker) soepje gebruikte.
Naast de Muze (op de hoek)
is een grote, eigentijdse lunchroom met een hele keuze aan salades, tostis, broodjes en andere lunchgerechten. Minder kroeg-achtig, doch de vorige keer dronken vier vrolijke vriendinnen aan de tafel naast ons een glaasje champagne, altijd leuk om te zien.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2008, 08:54:22 door karl »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2008, 09:58:28 »
Mmmm, het lijkt me allemaal wel leuk. Ik gooi het in de groep. Ondertussen zijn tips nog welkom, want we hebben nog niks besloten.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2008, 10:00:12 door LL de Ling »

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2008, 10:59:17 »
Ik kom heel graag en vaak in Lunchbox, aan het Stadsschouwburg.
Ze hebben er een grote variatie aan lekkere gerechten (zowel pasta als slaatjes als burgers als mezze-schotel voor twee als wok als stoofpotjes als ...).

Aangezien de eigenaar(s?) zelf vegetariër is (zijn), krijg je elk gerecht met veel plezier vegetarisch gemaakt, als je dat vraagt (vb. als je het ontbijtbuffet neemt -wat overigens ZALIG is- geven ze je dan kazen/... ipv ham/...).

Er is trouwens veganistisch ijs beschikbaar (vanille, choco en kokosnoot) en ze hebben een grote keuze aan verse sapjes (mmmm) (ananas-bosbes-appelsien-bieten-met gember erbij-...).

Bovendien hebben ze een supervriendelijke bediening en omdat je aan de Stadsschouwburg zit, kom je er wel eens bekend volk tegen.

Een echte aanrader!!

Je herkent het restaurant heel goed doordat het helemaal groen geschilderd is aan de buitenkant.
Het is ongeveer maar een 20 minuutjes stappen van aan het centraal station, Lunchbox ligt daarbij heel dicht bij de Meir.
(voor meer info, vraag maar :) Ze zouden ook een website hebben).

Edit: ze hebben superlekkere mojito's en een ruime keuze aan bieren en andere dranken. Dus zeker interessant om bij te praten ;)
De prijzen zijn er trouwens heel goed! Alle gerechten tussen de 8 en 18 euro. :cheer:

(als je vriendinnen niet vege zijn, vinden ze er zelfs 'goede' vleesgrechten terug, volgens mijn vriend zijn ze toch om je vingers af te likken - hij is altijd jaloers als ik er zonder hem ga eten ;) -)

Aanrader: Sapje van de dag en Vegetarische wok (die je in een pan krijgt!), of ensalade de la casa (met geitenkaas op een geroosterd boterhammetje en pijnboompitjes). :yummie: :yummie: :yummie:
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2008, 11:04:47 door IneN »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2008, 13:03:14 »
@ IneN, je enthousiasme werkt erg aanstekelijk en de site ziet er ook leuk uit. We gaan daar waarschijnlijk naar toe. Verslag volgt. :)
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2008, 13:03:26 door LL de Ling »

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2008, 14:25:20 »
@ IneN, je enthousiasme werkt erg aanstekelijk en de site ziet er ook leuk uit. We gaan daar waarschijnlijk naar toe. Verslag volgt. :)

Ik kan me bij IneN aansluiten, het is een aanrader.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2008, 09:32:43 »

Ik kan me bij IneN aansluiten, het is een aanrader.

Dat vonden we ook :). We hadden allemaal een sapje en een wrap. Ik de "veganist" met humus en groenten. Zij iets met kaas. Lekker!