Vegatopia Forum

Oporto - Nijmegen

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Oporto - Nijmegen
« Gepost op: 10 februari 2007, 11:48:31 »
Gisteren at ik bij Oporto in Nijmegen (vanwege de goede recensie in de restaurantgids):
Vooraf een fillodeegtaartje met gebakken groente (oa, ui, champignong, courgette, lekkere tomaatjes) op een bedje van sla en met dragonmayonaise. Als hoofd frittata met prei en venkel (die ik niet zo heel erg geproefd heb maar het was een lekker gerecht) met schorseneren. Erbij een lekkere salade en frietjes. Toe had ik een kaasplankje met Portugese kaasjes. Was lekker maar er was geen brood bij en dat vond ik wel jammer want dan zit je wel heel erg alleen kaas te eten.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Oporto - Nijmegen
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2007, 18:11:57 »
Ik ben al vaker bij Oporto geweest, het laats in oktober, maar ik vond het vroeger veel lekkerder daar. Ik kreeg de laatste keer vegetarische lasagne. Niet slecht klaargemaakt, maar een beetje saai voor die prijs. Het lijkt wel alsof ze van kok gewisseld zijn want ik vond het eerder wat spannender. De wijn was wel weer onveranderd goed ;)

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2007, 13:30:45 »
Die lasagne stond nu ook nog op de kaart, ik neem aan dat 't dezelfde was,  maar die klonk inderdaad niet spannend. ;) Juist van de wijn en/of de port had ik wel last terwijl ze goed smaakten; midden in de nacht werd ik met zo'n pré-kater gevoel wakker (zweten, alles draaien) terwijl ik één glas port op had en nog geen halve fles wijn (en dat zijn hoeveelheden die ik toch wel moet kunnen hebben, normaal gesproken....).

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2007, 13:32:59 »
Die lasagne stond nu ook nog op de kaart, ik neem aan dat 't dezelfde was,  maar die klonk inderdaad niet spannend. ;)

O ja, dat zou kunnen, ik kreeg hem in een verrassingsmenu.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2008, 15:41:51 »
Als een verlaat verjaardagscadeau kreeg ik gisteren een etentje in Oporto . Het was heerlijk. Ik had de Truffelrisotto met gepofte kastanjes en geroosterd kletsenbrood met Cabralos Picos.  Iets te zout, maar lekker! Vond het toetje minder lekker dan gehoopt, maar het was nou ook niet verkeerd. Drank en bediening  waren uitstekend. Verder lekker brood en olijven van het huis vooraf en ook nog boterkoek en snoep bij de koffie. Het kon niet op, letterlijk bijna.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2011, 20:31:22 door Selly »