Vegatopia Forum

Lunch in Leiden

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Lunch in Leiden
« Gepost op: 17 maart 2008, 14:55:40 »
Geinspireerd door Brenda's draad van afgelopen week is het tijd voor een soortgelijke, maar dan over lunchen in Leiden.

Ik ga zondag namelijk naar de Hortus Botanicus en wil ook graag ergens in de buurt lekker lunchen. Heeft iemand tips?
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Lunch in Leiden
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2008, 17:00:23 »
Nou. Midi Mundial is verbonden aan Volkenkunde en die heeft superlekkere broodjes. Ik meen ook soep e.d., en biologische koffies.
http://www.midimondial.nl/
De zitten in het museum, maar ook ervoor, vlak bij het station en dat staat verder los van het museum. De kaart is daar net wat anders, maar echt okee.

Stadslokaal Burgerzaken is in de buurt van de Hortus, midden in het centrum tegenover het stadshuis en ook erg de moeite waard, goede keuken en een heel fijne, rustige, sfeer. Je hebt er het idee dichters en intellectuelen te treffen.
http://www.stadslokaalburgerzaken.nl/

Is er iets leuks in de Hortus?
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2008, 17:00:53 door Annemieke »

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2008, 17:44:23 »
Bedankt! Stadslokaal Burgerzaken ziet er wel heel mooi uit! Als ik naar de site kijk trekt me dat meer dan Midi Mondial.

Er is trouwens niks bijzonders in de Hortus. Wilde er al een tijd lang eens naar toe en aankomende zondag komt goed uit.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2008, 18:14:08 »

Stadslokaal Burgerzaken is in de buurt van de Hortus, midden in het centrum tegenover het stadshuis en ook erg de moeite waard, goede keuken en een heel fijne, rustige, sfeer. Je hebt er het idee dichters en intellectuelen te treffen.
http://www.stadslokaalburgerzaken.nl/

Ik weet dat iig I. Pfeijffer er vaak zit ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2008, 08:24:10 »
yep

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2008, 21:11:49 »
Uiteindelijk werd het toch geen dagje Leiden en dus ook geen lunch in Leidein. Onderweg die kant op passeerden we het bord van Archeon en besloten daar eens een kijkje te gaan nemen. Dat bleek, ondanks de koude wind en sneeuw, een hele goede keus te zijn!

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2008, 21:18:39 »
Een vriend van me werkt daar als dierenverzorger, en in het toeristisch seizoen als gladiator. Ik ben er echt heel lang geleden eens geweest, er schijnt nogal wat veranderd te zijn dus ik wil er wel weer eens heen.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2008, 21:22:53 »
Ik vond het een heel leuk park al is het wel vrij klein. Er is veel te zien, te leren en te doen, zo hebben wij bijvoorbeeld vilten armbandjes en kaarsen van bijenwas gemaakt. Een gladiatorengevecht hebben we ook gezien; jongens in lendendoekjes in de sneeuw, dat is smeken om een longontsteking als je het mij vraagt.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2008, 21:27:55 »
yep
Zit er in 'yep' nog een connotatie? :)
Archeon is heel gaaf, ik kom er eigenlijk elk jaar wel minstens een keer, en vermaak me dan toch altijd.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken