Vegatopia Forum

Wat eten we in 2008

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.627
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we in 2008
« Gepost op: 03 januari 2008, 01:03:42 »
Selly heeft ons uit de doeken gedaan wat de trends in 2008 zijn. Uiteraard een lekker subjectief samenraapsel van observaties in de media. Zout met een smaakje ben ik in ieder geval meerdere malen op tv.gusto tegengekomen en de Filipijnse eetstandjes heb ik ook tijdens de Weihnachtsmarkt gezien (met inderdaad lekkere hapjes!). Maar zullen we echt in 2008 kiezen voor afhaaleten op niveau (waar je ook nog eens zelf de handen uit de mouwen moet steken) en zal Jamie echt moeten toegeven dat koken niet zo makkelijk is?

Wat zijn jouw goede culinaire voornemens voor 2008? En wat denk je dat we/jij komend jaar anders gaan doen? Of blijft alles gewoon lekker bij het oude (het is niets, het was niets en het wordt ook niets, vrij naar een oud-Leeuwarder gezegde).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #1 Gepost op: 03 januari 2008, 08:31:47 »
Persoonlijk ga ik zo door. Sinds vorig jaar ik eet veel minder kaas en heb ik minder last van mijn darmen etc. Ik kan wel zeggen dat ik meer wil gaan koken, maar dat lukt toch niet.

Wat ik denk dat we nog meer gaan eten, ook thuis, zijn peulvruchten zoals linzen enzo. Dat doen wij Vegatopianers natuurlijk al, maar ik bedoel de rest ;)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2008, 23:42:05 »
Ik ga ook minder eten. Meestal schep ik voor een tweede keer op.

1e. Omdat ik het zonde vind om eten weg te gooien.
2e. Omdat het lekker is.

Maar ja, ik overbelast mijn maag hierdoor en eet meer dan goed voor me is.

Dus... goed voornemen.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2008, 10:48:04 door @rno »
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #3 Gepost op: 04 januari 2008, 17:04:24 »
Ik ga meer gevarieerd eten in 2008.

Er zijn dagen dat ik 'overleef' op yoghurt met fruit en muesli. Gewoon omdat het lekker is. En omdat ik een kookkluns ben en koken hélemaal stom vind.  :nosmile:

En meer water/thee drinken (hoewel ik ooit gelezen heb dat thee niet zo goed is als water drinken, aangezien je door het koken ervoor zorgt dat de zuurstof er voor een groot deel uit gaat - is dat zo eigenlijk?)

En 's avonds/'s nachts mij niet verlekkeren op ... nouja, alles. (en dan vooral yoghurt met fruit en muesli ;D)

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #4 Gepost op: 05 januari 2008, 11:00:36 »
Er zijn dagen dat ik 'overleef' op yoghurt met fruit en muesli. Gewoon omdat het lekker is. En omdat ik een kookkluns ben en koken hélemaal stom vind.  :nosmile:

alleen yoghurt, fruit en muesli??? niks hartigs en/of warms??? hoe houd je het vol?

Rachelle

Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #5 Gepost op: 06 januari 2008, 18:57:55 »
Ik ben vorig jaar 8 kilo afgevallen door gezonder te eten en wil dit jaar gewoon verder gaan met waar ik mee bezig was. Vega en daarnaast eet ik weinig andere dierlijke producten. Ik probeer zo veel mogelijk verse producten te eten en hoop dit jaar nog een kio of 6/8 kwijt te raken.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #6 Gepost op: 08 januari 2008, 22:14:32 »
Er zijn dagen dat ik 'overleef' op yoghurt met fruit en muesli. Gewoon omdat het lekker is. En omdat ik een kookkluns ben en koken hélemaal stom vind.  :nosmile:

alleen yoghurt, fruit en muesli??? niks hartigs en/of warms??? hoe houd je het vol?

Ik eet niet èlke dag zo he :) Er zijn dagen. (Meestal rond de tijd van de maand. Maar dan wel in GROTE hoeveelheden. HEEL grote hoeveelheden ;)).

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.627
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #7 Gepost op: 08 januari 2008, 23:10:11 »
Er zijn dagen dat ik 'overleef' op yoghurt met fruit en muesli. Gewoon omdat het lekker is. En omdat ik een kookkluns ben en koken hélemaal stom vind.  :nosmile:
Ah, dat zat er achter de kookkluns-opmerking in 'Wat eten we vandaag'
 ;). Oefening baart kunst - op mijn achttiende was ik de feut in het studentenhuis die het water liet aanbranden. Met een gezellig muziekje en een beetje Experimentierfreude wordt het best leuk, hoor.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2008, 01:36:48 »
Dit jaar is mijn goede voornemen om meer variatie erin te brengen. Ik maak nog maar mijn eigen prutsel-eten sinds afgelopen jaar, dus dit jaar is er tijd voor verbetering! :)
Groetjes, Antje

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2008, 23:16:51 »
Er zijn dagen dat ik 'overleef' op yoghurt met fruit en muesli. Gewoon omdat het lekker is. En omdat ik een kookkluns ben en koken hélemaal stom vind.  :nosmile:
Ah, dat zat er achter de kookkluns-opmerking in 'Wat eten we vandaag'
 ;). Oefening baart kunst - op mijn achttiende was ik de feut in het studentenhuis die het water liet aanbranden. Met een gezellig muziekje en een beetje Experimentierfreude wordt het best leuk, hoor.

Dat was de aanleiding voor mijn lichte bewondering voor je je ;) Hihi :) Als ik in juli ga samenwonen met mijn vriend, zal ik vast meer moeite doen om te koken. Voor mezelf alleen vind ik het zo zonde. Als je't voor iemand doet, of met iemand, is het vast veel en veel leuker.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2008, 09:40:26 »
Als ik in juli ga samenwonen met mijn vriend, zal ik vast meer moeite doen om te koken. Voor mezelf alleen vind ik het zo zonde. Als je't voor iemand doet, of met iemand, is het vast veel en veel leuker.

Hoe kun je dat nou zeggen? Waarom is koken voor jezelf zonde? Wie is er nou de waardevolste om lekker voor te koken?
This is between me and the vegetable!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2008, 11:38:36 »
Als ik in juli ga samenwonen met mijn vriend, zal ik vast meer moeite doen om te koken. Voor mezelf alleen vind ik het zo zonde. Als je't voor iemand doet, of met iemand, is het vast veel en veel leuker.

Hoe kun je dat nou zeggen? Waarom is koken voor jezelf zonde? Wie is er nou de waardevolste om lekker voor te koken?

Je hebt helemaal gelijk Maartje! Toch vind ik het leuker om te koken voor anderen. In het half jaar dat mijn wederhelft doordeweeks niet thus was heb ik niet vaak uitgebreid voor mezelf gekookt. Ik heb grote bewondering voor mensen die dat wel doen.

Het is zelden, dat ik alleen ben met avondeten. Maar ik zal altijd wel voor mezelf koken.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2008, 12:57:22 »
Als ik in juli ga samenwonen met mijn vriend, zal ik vast meer moeite doen om te koken. Voor mezelf alleen vind ik het zo zonde. Als je't voor iemand doet, of met iemand, is het vast veel en veel leuker.

Hoe kun je dat nou zeggen? Waarom is koken voor jezelf zonde? Wie is er nou de waardevolste om lekker voor te koken?

Je hebt helemaal gelijk Maartje! Toch vind ik het leuker om te koken voor anderen. In het half jaar dat mijn wederhelft doordeweeks niet thus was heb ik niet vaak uitgebreid voor mezelf gekookt. Ik heb grote bewondering voor mensen die dat wel doen.

Het is zelden, dat ik alleen ben met avondeten. Maar ik zal altijd wel voor mezelf koken.

Hee iedereen zo heftig! :) Ik bedoel d'r gewoon mee dat ik nu nooit kook, omdat ik het niet graag doe, maar als je samen met, of voor iemand moet koken, wil ik wel eens een effortke (moeite) doen.  En ik vind het helemaal niet nódig om voor mezelf te koken, dus ja, ik vind het dan 'waardevoller' om daar iemand anders bij méé te plezieren! :) Toch leuk?

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #13 Gepost op: 22 februari 2008, 14:23:15 »
Als ik voor mezelf alleen kook, kook ik zelfs lekkerder als voor een ander, want dan kook ik dingetjes die ik zelf lekker vindt !

Goh, vind het wel knap hoor van die yoghurt met muesli, das nou net een van die dingen die ik met geen mogelijkheid door de keel krijg...

Maar over 2008; was er in 2007 eigenlijk al mee bezig maar:
- als ontbijt fruit eten ( schijnt enorm goed te zijn voor alles, maar ook voor spijsvertering)
-sowieso (nog) meer groente en fruit eten
- vegetarisch blijven eten  -maar das ook logisch- en meer volkorenproducten, kortom gezond en lekker en gevarieerd.
- proberen ( maar erg veel hoop heb ik niet meer) om vriendlief ook aan het vegetarische voer te krijgen...

Gwennepen

Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #14 Gepost op: 24 februari 2008, 20:13:16 »
Ik probeer thuis zoveel mogelijk plantaardig te eten. Buiten de deur en op feestjes wel ei/zuivel. Doe ik nu al een paar weekjes en m'n huid en taille hebben daar plezier van.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Wat eten we in 2008
« Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2008, 09:51:25 »
Das ook mijn voornemen. Dat gaat weken goed en dan ineens, out of the blue herrijst het kaasmonster uit zijn ( of haar...) uit het land van Morpheus.  
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain