Signature dish?
Wat een lariekoek! Een goede kok moet minstens 15 gerechten hebben van zichzelf. En niet eentje. :O
Ja, dat vind ik het knappe bij een Masterchef bijvoorbeeld. Maar het deed me ook afvragen of mensen nou echt in bepaalde stijlen koken (Selly heeft bijvoorbeeld veel bijgerechtjes en Karl gaat graag voor stoofschotels) en of er bepaalde gerechten uitspringen.
Bij mezelf kan ik eigenlijk constateren dat ik bevliegingen heb met bepaalde dingen of juist tig varianten doe op hetzelfde.
Desgevraagd krijg ik uit bepaalde hoeken dezelfde verzoeknummers, maar het loopt zo uiteen dat ik eigenlijk zelf geen signature dish kan noemen.
Maar ik zou mezelf dan ook geen kok willen noemen. Het is een beroep, of als je Buford of Bourdain leest en mag geloven praktisch een roeping en ik vind eten fantastisch, maar het heeft grenzen.
Je instelling/mening zal wat dat betreft je stijl van koken weer beinvloeden en dat maakte me nou juist nieuwsgierig naar anderen.
Niet alleen wat, maar ook hoe het gemaakt wordt. Dus vind ik het extra leuk om te lezen hoe Karl z'n stoofpotten maakt en van Annemieke's blog kreeg ik gister spontaan enorme vreetbuien.
Goh, wat is het hier toch leuk