Karl, Ik zou wel eens bij je willen eten hahaha, klinkt allemaal erg lekker.
Mijn kook'kunst'
lijkt er veel op, maar noem ik de "Skørniemørniehøkmøk-schotel" (en ja, dat is geinspireerd op de Zweedse kok van de muppets). Oftewel: mik van alles en nog wat aan groente in de wok en roeren maar!! Ik hou ook heel erg van de zoete variant met zoete chilisaus. Overigens gebruik ik tabasco ook wel eens in het kookwater van de aardappels of andere groenten
...
Mijn 'pittige bonen' vinden misschien ook liefhebbers op dit forum. Bruine bonen een nacht laten weten in heel sterke (veg. uiteraard) bouillon met
flink wat tabasco erdoor. In ditzelfde vocht koken, afgieten, evt wat gedroogde kruiden naar eigen smaak erdoor en klaar.
En last-but-not-least, mijn favoriet: (kweet alleen niet in hoeverre geschikt voor veganisten, maar iig wel voor de flexitariërs.)
Voor 4 personen. 2 zakjes KlopKlop opkloppen, ca. 500 gram zachte (vanille-)kwark* erdoor. Ondertussen ongeveer 100 gram chocola in de magnetron laten smelten: steeds 30 sec. op hoogste stand, roeren en weer opnieuw tot alles smeuiig is.
Chocola bij het geklopte kwarkmengsel en eventjes (ik gok minimaal een uurtje) in de koelkast laten afkoelen. Het mengsel wordt dan ook ietsje steviger.
* tot nu toe gebruikte ik Almhof, maar ik zag dat daar gelatine in zit. Heb mijn receptje nog niet met de Soja-yoghurt geprobeerd.