Vegatopia Forum

Opwarmen vega-eten magnetron

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zaz

Opwarmen vega-eten magnetron
« Gepost op: 25 februari 2008, 01:38:41 »
Hoi iedereen,

Sinds een tijdje heb ik nachtdienst. Het valt me erg zwaar want de enige shoarmazaak met falafel die dan nog open is, heeft helemaal geen lekkere falafel, al helemaal geen ander vega-eten en zo rond een uur of drie krijg ik MEGA GROTE ERGE REUZE honger...

Dus nu ben ik aangewezen op de magnetron op mijn werk. Maar opgewarmd eten is lang zo lekker niet, en vaak eet ik mijn meegenomen prakkie maar half op. Vervelend ook dat echt lekkere dingen om mee te nemen, voor in de salade of zo, in de winter moeilijk verkrijgbaar zijn.

Heeft iemand hier nog opwarm tips? Dingen met aardappelen bevallen mij wel, maar rijst is echt niet-te-eten!!, in het geheel niet omdat het aan wormen doet denken, wat op mijn werk bijzonder nare associaties met zich meebrengt.   :-X Noodles zijn dus echt nono's. Pasta is opgewarmd niet echt bijzonder lekker en vooral glibberig en macaroni doet dan toch weer aan die  :-X denken.

Ik ben dus (denk ik??) aangewezen op de oude hollandse stamppotkost, maar dat gaat na een weekje hogelijk vervelen. Niet weer zuurkool of andijviestamp :P

HELP HELP HELP

Monique

Re:Opwarmen vega-eten magnetron
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2008, 05:05:42 »
Ik werk ook regelmatig s'nachts (zoals nu dus ;D), maar ik kan je geen opwarmtips geven aangezien ik nooit warm eet s'nachts op mijn werk.
Het kan wel hoor, want er zijn magnetrons genoeg, maar warm eten in de nacht is gewoon 'mijn ding' niet.
Ik eet thuis gewoon warm voordat ik naar mijn werk ga en neem fruit of iets anders mee voor de nacht.
Nou moet ik je ook zeggen dat ik je best kieskeurig vind (ik citeer: dingen met aardappelen bevallen mij wel, maar rijst is echt niet-te-eten!!, in het geheel niet omdat het aan wormen doet denken, wat op mijn werk bijzonder nare associaties met zich meebrengt.   Noodles zijn dus echt nono's. Pasta is opgewarmd niet echt bijzonder lekker en vooral glibberig en macaroni doet dan toch weer aan die  denken.
Ik ben dus (denk ik??) aangewezen op de oude hollandse stamppotkost, maar dat gaat na een weekje hogelijk vervelen. Niet weer zuurkool of andijviestamp
).

Misschien een idee: er bestaat meer dan zuurkool of andijviestampot... boerenkoolstampot, spruitenstampot en hutspotstampot bijvoorbeeld ;)  
Succes met het 'vinden' van een oplossing voor jou probleem in ieder geval.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Opwarmen vega-eten magnetron
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2008, 07:30:16 »
Hartige taart? Maaltijdsoep?

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opwarmen vega-eten magnetron
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2008, 09:56:24 »
Misschien moet je eens proberen wat andere dingen met aardappels te doen, zoals een ovenschotel of een curry. Als je iets Hollands wil kun je ook een keer een grote pan erwtensoep maken en dat in bakjes invriezen en meenemen.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opwarmen vega-eten magnetron
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2008, 10:58:40 »
Pizza.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Helen

Re:Opwarmen vega-eten magnetron
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2008, 17:41:27 »
o-o-o, komt-ie komt-ie komt-ie komt-ieieieieie; DE TIP van mij( ;D) :
kijk eens in het diepvriesvak van je supermarkt. Ben zelf heeelemaal weg van de stoomgroentezakjes van oerlemans (of dat andere merk). Echt wel smakelijk. Eet je er toch gewoon ff geen aardappels bij?

En die hartige taart blijft natuurlijk ook altijd lekker. Probleem is alleen wel dat je die zelf moet voorbereiden

Monique

Re:Opwarmen vega-eten magnetron
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2008, 17:53:39 »
o-o-o, komt-ie komt-ie komt-ie komt-ieieieieie; DE TIP van mij( ;D) :
kijk eens in het diepvriesvak van je supermarkt. Ben zelf heeelemaal weg van de stoomgroentezakjes van oerlemans (of dat andere merk).

Haha, ja zo simpel kan het zijn...ik had daar nog niet eens aan gedacht :P

Offline Sam

  • ******
  • 7.178
Re:Opwarmen vega-eten magnetron
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2008, 18:02:44 »
Wraps zijn erg goed op te warmen in de magnetron. Je kunt ze vullen met chili of met sla en avocado enzo. Alles wat je in de magno opwarmt wel extra kruiden, door het bewaren en opwarmen gaat er wel wat van de smaak verloren.

Wat voor dingen voor in de salade zijn in de winter moeilijk te verkrijgen trouwens? Je kunt toch in elk jaargetijde een lekkere salade maken? Deze tijd van het jaar: witlofsalade met walnoten!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Opwarmen vega-eten magnetron
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2008, 01:21:59 »
Is het mogelijk om een tosti-ijzer of een grill mee te nemen?
Dat is warm en je kan er massa's variaties mee bedenken.
Als je een waterkoker hebt kun je ook met couscous aan de gang. Wat groente erdoor en een lekkere olie erover, klaar.
Sin chile, no tiene chiste!