Als ik zo mijn rekeningafschriften en bonnetjes bekijk, dan geef ik per week zo'n zestig euro uit aan eten - zo'n zes weken geleden was dat nog de helft
. Daar komt dan zo eens in de zes à acht weken (denk ik) een keer basisvoorraadinkopen bij, meestal ongeveer veertig euro - maar dat zijn vaak ook zaken als vuilniszakken, drogisterijspul en toiletpapier. Dus ik schat dat wij op zo'n € 4,50-5,00 pppd zitten. En daar eten en drinken we goed van!
Gedurende de week is ontbijt en lunch eenvoudig: brood (van de bakker) met kaas, brie, komkommer, pindakaas, tomaat, en zo. Verse karnemelk, en er wordt een pot thee gezet. In het weekend wordt er uitgebreid gebruncht met iets als broodjes, Turks brood, salade en soep. Tussendoor nog een appel of zoiets, en in het weekend een stukje chocolade bij de thee. Een of twee koppen koffie op het werk, en verder veeeeel water uit kraan.
's Avonds kook ik graag en lekker, maar zo ontzettend duur wordt dat vaak ook niet - zelf sausjes e.d. maken scheelt ontzettend, en is veel lekkerder. Geen toetje, want dan kun je nòg meer warm eten
.
Zo later op de avond wordt er een flesje wijn open gemaakt, en - als we zin en trek hebben - wat nootjes, knabbeltjes of toast met brie. Dat is natuurlijk een relatief grote kostenpost, maar ook erg lekker en gezellig tijdens een potje Carcassonne oid.