Vegatopia Forum

Vegetarisch eten zonder kaas?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rotsvast

Vegetarisch eten zonder kaas?
« Gepost op: 06 januari 2008, 17:50:23 »
Ik wil graag vegetarisch gaan eten, maar ben allergisch voor kaas. Veel vegetarische gerechten bevatten kaas. Weet iemand hoe ik aan recepten kan komen voor vegetarische gerechten zonder kaas?

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.627
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetarisch eten zonder kaas?
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2008, 18:04:09 »
In de Aziatische keuken wordt nauwelijks kaas gebruikt. Vooral in de Indiase keuken kun je veel vegetarische gerechten vinden. Met een beetje fantasie kun je ook lekkere Chinese, Thaise of Indonesische maaltijden in elkaar draaien. Recepten uit het Midden-Oosten met bijvoorbeeld couscous, groenten en kikkererwten zijn ook heel smakelijk.

Kijk voor wat recente voorbeelden naar de recepten in de Fatima-Bakkerweek.  Alle recepten zonder kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch eten zonder kaas?
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2008, 18:11:08 »
Je kan zoeken naar veganistische recepten, deze bevatten ook nooit kaas.  (Zo zijn alle recepten op www.vegetarisme.be kaasloos.)

Rachelle

Re:Vegetarisch eten zonder kaas?
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2008, 19:11:37 »
Ik bestel zelf meestal veganistische kookboeken vanuit Amerika, zoals vegan with a vengeanse.
Je kunt ook veganistische kaas gebruiken, je hebt zelfs vegan cheese dat kan smelten, die gebruik ik weleens op pizzas. Als de kaas kan smelten staat dit ook duidelijk op de verpakking aangegeven.

Jippia

Re:Vegetarisch eten zonder kaas?
« Reactie #4 Gepost op: 07 februari 2008, 20:54:29 »
Je kunt prima vegetarisch eten zonder kaas. Vegetarisch en kaas zijn niet synoniem, al krijg je als vegetariër wel altijd kaas voorgeschoteld. Je komt dan uit bij veganistische recepten. Of je neemt een vegetarisch recept en laat de kaas weg. Kaas moet niet.