ik zou geen kunstmatige zoetstoffen meer eten....hier is de mens namelijk ook niet van nature voor gemaakt.
ik zou geen tv meer kijken .... hier is de mens namelijk ook niet van nature voor gemaakt.
ik zou niet meer fietsen .... hier is de mens namelijk ook niet van nature voor gemaakt.
ik zou eten koken .... hier is de mens namelijk ook niet van nature voor gemaakt.
ik zou geen voorbehoedsmiddelen meer gebruiken .... hier is de mens namelijk ook niet van nature voor gemaakt.
en last but not least
ik zou niet 100% vegetarisch eten .... hier is de mens namelijk ook niet van nature voor gemaakt.
Het 'natuurlijkheidsargument' is in bijna alle gevallen een waardeloos element. Als iemand ernstig genomen wil worden dan moet hij/zij bij mij in ieder geval dat argument niet gebruiken of hij/zij zou zeer goed moeten kunnen onderbouwen waarom dat argument in dat specifieke geval wel van toepassing is.
Veel ziekten die met de maag en darm te maken hebben komen het vaak veel gebruik van zoetstoffen, je wordt er gasserig
Dat sommige mensen er 'gasserig' van worden is volgens mij aangetoond. Maar waar zijn de bewijzen dat 'veel ziekten die met de maag en darm te maken hebben komen door het vaak veel gebruik van zoetstoffen?
Is deze mening ergens op gebaseerd, en zo ja, waarop?
breekt je vitamines en mineralen af of voert het mee, want je gaat er meer door plassen...
Zelfde vraag.
breekt je vitamines en mineralen af of voert het mee, want je gaat er meer door plassen...
De redenering dat alles wat je meer doet plassen negatief is omdat je daardoor vitamines en mineralen afvoert lijkt me niet valide. Het menselijk lichaam is er immers prima tot in staat om te voorkomen dat er vitaminen en mineralen verdwijnen via de urine indien het geen overschot betreft. Anders zou ook het drinken van water, thee, ... ongezond zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik nauwelijks kunstmatige zoetstoffen want ik vind ze slecht smaken en ik stel me vragen bij hun gezondheidseffecten. Bovendien is het voor een normale gezonde mens die ook gezond eet en leeft helemaal niet nodig om suikers te vervangen door zoetstoffen.
Maar de door jou gebruikt argumenten lijken me erg zwak.