Zelf sport ik al jaren 5 keer per week, 3 keer intensieve zwemtraining en 2 keer danslessen (hiphop, dus geen zachte dans
).
Sinds 6 en half jaar ben ik vegetariër en ik heb nog nooit -behalve toen ik eventjes onder mijn gewicht was, maar dat kwam niet door het vegetarisme- problemen gehad met mijn volhouding of eender wat vereist is voor mijn sport goed te kunnen beoefenen.
Je moet je dus geen zorgen maken daarover. Als je genoeg groente en vezels eet, blijft ook intensief sporten haalbaar.
Ik zou ook aanraden zuivel te gebruiken. Er is hier ergens een draad over egetarische kazen, met merknamen enz erbij, daar kan je zien welke kazen geen dierlijk stremsel bevatten (ze zijn in de minderheid, helaas).
Ik slikte trouwens tot een jaar geleden (4 jaar lang) ijzerpillen, maar toen ik onlangs mijn bloed liet testen, bleek er helemaal niets aan de hand met mijn ijzer. Niets te weinig, niets te veel. Dus volgens mij is dat bijnemen van pillen niet nodig (persoonlijk denk ik dat je er wel behoefte aan kunt hebben als je veganistisch eet, maar ik ben geen veganist en weet er ook niet het fijne van).
En sinds een paar maanden eet ik geen vis meer, ik merk geen verschil (in volhouding van mijn sport, concentratie, lichaamstoestand, ...). Ik zou het dus eens proberen, een vis is immers ook een dier. En inderdaad van die lijnzaadolie; moest je denken omega-3 tekort te komen, is dit een handige oplossing!