Vegatopia Forum

Kruidenrek

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kruidenrek
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2007, 12:34:18 »
Ook heel leuk trouwens voor alle Indiase-kruiden-verzamelaars onder ons:
Een masala dabba

http://www.sunlifeproducts.nl/index.php?page=6&cat=2

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Kruidenrek
« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2007, 14:03:40 »
Een lade met op iets van 5 cm hoogte van de bodem een plaat (la-groot) met ronde uitsparingen voor potjes. Dat lijkt me wel wat. Bestaat vast al wel, anders wil ik het patent. Moet de info wel op de dekseltjes staan uiteraard.
de tuin: dat ben ik

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kruidenrek
« Reactie #22 Gepost op: 21 oktober 2007, 00:09:03 »
Ik heb nog een (goede) tip voor iedereen die nog op zoek is naar een ruimtebesparend, degelijk rek:

bij de blokker zijn nu draaiplateaus van roestvrij staal te koop van ongeveer 8 euro.
Het is een rond plateau met 2 etages, met stangen tussen de twee ronde 'plaatjes' en het rek is roterend. Zelf hadden wij vroeger zo'n ding en daar kon je zeker 30 a 40 potjes op kwijt (afhankelijk van de grote). Dat ding kwam ergens uit de jaren 60 en we hebben het sindsdien niet kunnen vinden.

Je moet alleen wel genoeg ruimte in de hoogte hebben, maar dat staat vast wel op de verpakking.
Ik heb hem in ieder geval en vind het superhandig!

http://www.e-folders.nl/nl-Shops-Single.php?shop_id=136
(op pagina 16 boven het houten kastje)
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2007, 00:13:26 door blingda »

bAnnaANTJE

Re:Kruidenrek
« Reactie #23 Gepost op: 10 november 2007, 14:38:15 »
Bij Ikea hebben ze originele kruidenrekideeën.
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/categories/rooms/kitchen/

Wat ik ook heb gezien bij een tante van me, wat ze geloof ik op maat heeft laten maken (wel duur natuurlijk, zo'n schrijnwerker laten opdraven), is een kruidenrek dat van achter de kast schuift die naast het kookfornuis staat, via een railsysteem zoals lades hebben. Er staan 3 rijtjes kruidenpotjes boven elkaar, elk rijtje heeft ongeveer een 10tal potjes. Als het uitgeschoven is, staat/hangt het tegen de muur achter het kookfornuis zodat ze een zicht heeft op alle kruiden in het rek. En ze zijn binnen handbereik ook.

Nog iets leuks van bij Ikea en niet duur: potjes met een magneetje op de bodem en een glazen dekseltje die je plakt aan je frigo of aan een eventuele metalen plaat in de keuken.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Kruidenrek
« Reactie #24 Gepost op: 14 november 2007, 09:04:35 »
Ik heb twee Bekväm kruidenrekjes van IKEA, maar ze hangen nog niet. Volgens mij passen de kruidenpotjes, die ik heb en nu de gehele ruimte van mijn bovenste keukenkastje innemen, niet eens op die rekjes straks.
Groetjes, Antje

mjets

Re:Kruidenrek
« Reactie #25 Gepost op: 27 januari 2008, 13:40:28 »
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2008, 13:43:06 door mjets »

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kruidenrek
« Reactie #26 Gepost op: 27 januari 2008, 13:42:23 »
Meldt 'm aan voor gespot!

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kruidenrek
« Reactie #27 Gepost op: 04 februari 2008, 14:36:17 »
Ik heb ook wel eens tig jaar geleden een plankje gezien, waar de schroefdeksels aan vastgelijmd waren. De potjes hingen dus en je moest de potjes losschroeven en niet de dekseltjes.
Je zou de dekseltjes dus aan de onderkant van je keukenkastjes vast kunnen lijmen. Maar ik geloof dat dat nu typisch iets is wat ik doe. Want die dekseltjes er weer af...ooit...


Jamie Oliver had dat ook in één van z'n tv-series.

Ik heb er ook zo één zelf gemaakt. Heel simpel: houten plankje op gewenst formaat zagen, leuk kleurtje verven, conservenpotjes van gewenste formaat goed schoonmaken, de deksels op het plankje schroeven en klaar is Kees!
Ik heb stickers op de potjes zitten, maar je zou ook bv met schoolbordverf de potjes kunnen verven zodat je er met krijt de inhoud op kan kalken.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)