Mijn dochters zijn allebei sinds de geboorte vegetarisch (op)gevoed. Ze zitten hartstikke lekker in hun vel, zelden ziek gelukkig, dus geen problemen op dat vlak.
Maar, zoals alle kinderen neem ik aan, lusten ze steeds minder...
Omdat ik toch wel vind dat ze moeten eten "wat de pot schaft", alles moeten proberen etc (en niet altijd voor hen apart macaroni met saus wil koken) eten ze dus wat op tafel komt. Maar daarom eten ze dus ook wel eens weinig. En het zijn nou niet echt dikkerds, integendeel...
Mijn oudste van 7,5 is met ca. 1,25 m een kleine 22 kilo, de jongste van 6 is ca. 1,16 m en hooguit 17 kilo. Allebei klein en tenger voor hun leeftijd dus. Nu zijn mijn man en ik ook niet echt groot en zelf ben ik ook aan de dunne kant, dus wellicht heeft het meer met genen dat met voeding te maken.
In de consternatiebureautijd wist ik wel ongeveer hoeveel ze moesten eten, wat de gemiddelde leeftijd en gewicht van een kind van die leeftijd gemiddeld had, maar nu heb ik geen enkel houvast.
Geef ik ze genoeg, krijgen ze genoeg binnen?
Vandaar mijn vraag: hoe zit het met jullie (vegetarische) kinderen, zijn die ook aan de lichte kant? Weten jullie hoeveel (in grammen/opscheplepels) kinderen van die leeftijd zouden moeten eten, ik pas het nu aan aan de hoeveelheid die ze eten (tot de "hoef niet meer" volgt).
Enne zoals ik in het onderwerp van het mailtje al zei, als jullie goeie tips hebben voor succesvolle kindermaaltijden, graag!