Vegatopia Forum

Wat eten de lijners vandaag?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #340 Gepost op: 14 januari 2007, 20:20:26 »
Terug naar wat ik heb gegeten:
Ik heb verse pasta gemaakt. Nou ja, het kostte erg veel moeite (ben er maar 2 uur mee nezig geweest) want ik had nog nooit pasta gemaakt. De machine stond wel al 3 jaar in de kast te staan....
Anyway, de frustratie post ik wel in een andere draad.
Erbij had ik een saus gemaakt van ui, knoflook, brocolli en zure room (gepureerd). De smaak hiervan was erg lekker, maar niet geschikt als pastasaus. Het is meer iets voor een soep, of misschien tussen de lasangebladen.
Uiteindelijk 2 uur in de keuken staan zwoegen en in 5 min. was het op....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #341 Gepost op: 15 januari 2007, 18:42:38 »
Gevulde courgette, uit de oven met uitje, knoffie, paprika, beetje feta en wat blokjes brood (zodat dit croutons werden)
Erbij: 3 kaasmedaillionnetjes van Vetara.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #342 Gepost op: 17 januari 2007, 17:34:24 »
Gisteren weer late dienst, dus het werd 1,5 broodje met een plakje kaas, griekse salade van de groentenboer en 3 gevulde champignons, ook van de groentenboer.
Ik merk dat ik in de buurt van mijn menstruatie begin te komen, ik heb trek in alles....maar vooral.....CHOCOLADE :frusty:
Vandaag kwam mijn mammie langs en we hebben samen thee gedronken bij de banketbakker en hier heb ik een chocoladegebakje op. Ik heb er enorm van zitten genieten...zucht, wat een heerlijkheid was dat. Nou ja, die behoefte ook weer bevredigd en dan kan ik er weer even tegenaan!
Vanavond is het een avond voor stamppot. Het regent al de héle dag, het is koud en ik heb zin in comfortfood! Het gaat stamppot spinazie ala creme worden. Met panir. Mjum, heb er nu al zin in!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #343 Gepost op: 19 januari 2007, 12:29:48 »
Gisteravond geen zin om te koken. Het is pizza geworden...met een salade erbij. Oh jee, het lijkt niet zo heel goed te gaan zo.
Ik ga mezelf vandaag weer even terug op aarde zetten en opletten. Ik weet niet waardoor het komt. Ik denk de menstruatie...(geef dat maar weer de schuld) Ik was gisteravond opeens heel kriegel, zonder aanleiding. Ik ben het bed uitgegaan en heb nog een uurtje tv gekeken, met een beker warme melk met honing. Dat soort buien heb ik dan dus.....erg vervelend, ook voor mijn man.
Vandaag ga ik boodschappen doen. Van het weekend weer late diensten dus dat wordt weer kant&klaar (koken&stomen denk ik).
Vanavond maar even goed gezond koken!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #344 Gepost op: 19 januari 2007, 21:43:28 »
Soep van ui, knoffie, prei, pomoen, currykruiden, kokosmelk (1 pakje op een paar liter soep) en boullion. Het was érg lekker! Erbij een bruin broodjes met niks erop....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Bee

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #345 Gepost op: 21 januari 2007, 20:13:04 »
Gisteravond geen zin om te koken. Het is pizza geworden...met een salade erbij. Oh jee, het lijkt niet zo heel goed te gaan zo.

Ik ben natuurlijk geen expert, maar af en toe een keertje zondigen moet kunnen, hoor! Dat gebeurt volgens mij altijd wel als je aan de lijn doet! Dus je niet te druk om maken, je hebt weer wat te snacken gehad  :yummie:, en gewoon weer de draad oppakken. You ken doe it!  :thumbsup:

Ben niet zo'n trouwe forummer als jij, maar toch even mijn bijdrage; vandaag chili sin carne gemaakt, met bruine rijst, kidneyboontjes en veel groenten. Lekker en het vult onwijs; ik hoef de rest van de avond niks meer.  :D
Over zondigen gesproken; ben deze week dríe keer uit eten geweest! Waarvan één keer bij de mexicaan; daar kún je gewoon niks 'magers' krijgen. Dus maar enchillada's gehad en de helft van de tweede laten staan. Maar ik moet zeggen; het was wel lekker!

Es even bedenken wat ik morgen ga eten...

Sonjavr

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #346 Gepost op: 24 januari 2007, 23:18:46 »
het kan niet alle dagen hyper gezond zijn toch ?


wij hebben vandaag spruitjes, krieltjes en notenballetjes op
geroerbakt met een klein beetje light kookroom erdoor

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #347 Gepost op: 26 januari 2007, 15:23:19 »
Uch uch...ben ziek. Heb de hele dag liggen slapen en nu ben ik even uit m'n mandje.
Qua eten is het vandaag matig. Heb helemaal geen trek en heb maar 2 broodjes op. Zin om te koken is er natuurlijk ook niet. Ik denk dat ik manlief maar iets spicy van de toko laat halen.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #348 Gepost op: 27 januari 2007, 19:01:03 »
Vandaag weer een beetje beter. Nog steeds erg verkouden, dichte oren enzo. Maar heb lekker rustig aan gedaan.
Makkelijk gegeten: halfvolkoren rijst met chinese groentenmix en quorn saté. Erbij een handje casave en wat atjar tjampoer.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Selly

  • *****
  • 30.782
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #349 Gepost op: 03 januari 2008, 14:34:00 »
Voor wie het nog niet had gezien, deze week in het kader van de goede voornemens, Fatima Bakkeren op Vegatopia's Koken & Zo: lichte avondmaaltijden uit verre oorden met elke dag bovendien een handige beweegtip.
,,,,فلافل

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #350 Gepost op: 04 januari 2008, 17:10:19 »
Eet als tussendoortje gedroogde pruimen (rrr :) wat klinkt dat goor) . Bevordert de darmwerking.
En doe 's avonds aan buikspieroefeningen nadat je een tasje thee hebt gedronken. Bij mij doet 't 'm altijd :) (> je gaat met een 'lege' maag naar bed bij wijze van spreken >er zetten zich minder vetten vast op je heupen -wat het fijne extraatje van vrouwzijn is ;))
En zwemmen!! Maar dat heeft dan weer niets met eten te maken.
Ik eet -niet voor te lijnen, want ik ben gelijnt genoeg- veel yoghurt met fruit en muesli, ben er nog niet dik van geworden, dus... En spaghettiesaus (wel niet teveel pasta!!)...
Ik heb 2 jaar geleden eens een koolsoepdieet gevolgd, dat hielp ontzettend goed, mede door de handige hoge en lage glimex (of hoe heet dat ook weer) tips in stonden. Ik ben er toen ongeveer 5 kilo van afgevallen. Wat veel is, want ik woog toen maar 56.
Dus vochtafdrijvende (ja, je moet opletten, het verdrijft vocht, geen vet) (vandaar de handige extra tips die erin staan!) kolen (witte kool, ...).

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #351 Gepost op: 04 januari 2008, 17:29:18 »
Ik heb 2 jaar geleden eens een koolsoepdieet gevolgd, dat hielp ontzettend goed, mede door de handige hoge en lage glimex (of hoe heet dat ook weer) tips in stonden. Ik ben er toen ongeveer 5 kilo van afgevallen. Wat veel is, want ik woog toen maar 56.
Dus vochtafdrijvende (ja, je moet opletten, het verdrijft vocht, geen vet) (vandaar de handige extra tips die erin staan!) kolen (witte kool, ...).

Enkele bedenkingen:

- Alle dieetmethodes die werken op basis van vochtafdrijving zijn af te raden.  Het is niet gezond en bovendien is het effect zeer kortstondig.

- Alle dieetmethodes de snel doen afvallen zijn ongezond en maken de kans op het jo-jo-effect erg groot.

- Veel dieetmethodes werken op basis van het vullen van de maag met calorie-arme spullen.  Dus het eten van veel fruit, allerhande soepdiëten, veel water drinken, ... het komt allemaal op hetzelfde neer.

- Het waterafdrijvende effect van b.v. een koolsoepdieet kan in vraag gesteld worden.  Is dit wel wetenschappelijk onderbouwd.  Het zou me niet verbazen dat mensen vooral de indruk hebben dat het vochtafdrijvend werkt omdat men met zo'n dieet meer naar het toilet moet, maar dat is ook normaal, men krijgt immers meer vocht binnen.


Ik eet -niet voor te lijnen, want ik ben gelijnt genoeg- veel yoghurt met fruit en muesli, ben er nog niet dik van geworden, dus... En spaghettiesaus (wel niet teveel pasta!!)...

Euh, ik eet veel chocolade en dronk veel Ice-tea en ben daar niet dik van geworden, dus ...
Ik heb geen reden om aan te nemen dat pasta (kookhydraten) verdikkend werkt.  En over het algemeen gaat 'men' (de mensen die professioneel met voeding bezig zijn) er van uit dat men de meeste calorieën uit koolhydraten moet halen.
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2008, 17:33:28 door Ligfietsertje »

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #352 Gepost op: 04 januari 2008, 22:19:26 »
Ik heb 2 jaar geleden eens een koolsoepdieet gevolgd, dat hielp ontzettend goed, mede door de handige hoge en lage glimex (of hoe heet dat ook weer) tips in stonden. Ik ben er toen ongeveer 5 kilo van afgevallen. Wat veel is, want ik woog toen maar 56.
Dus vochtafdrijvende (ja, je moet opletten, het verdrijft vocht, geen vet) (vandaar de handige extra tips die erin staan!) kolen (witte kool, ...).

Enkele bedenkingen:

- Alle dieetmethodes die werken op basis van vochtafdrijving zijn af te raden.  Het is niet gezond en bovendien is het effect zeer kortstondig.

- Alle dieetmethodes de snel doen afvallen zijn ongezond en maken de kans op het jo-jo-effect erg groot.

- Veel dieetmethodes werken op basis van het vullen van de maag met calorie-arme spullen.  Dus het eten van veel fruit, allerhande soepdiëten, veel water drinken, ... het komt allemaal op hetzelfde neer.

- Het waterafdrijvende effect van b.v. een koolsoepdieet kan in vraag gesteld worden.  Is dit wel wetenschappelijk onderbouwd.  Het zou me niet verbazen dat mensen vooral de indruk hebben dat het vochtafdrijvend werkt omdat men met zo'n dieet meer naar het toilet moet, maar dat is ook normaal, men krijgt immers meer vocht binnen.


Ik eet -niet voor te lijnen, want ik ben gelijnt genoeg- veel yoghurt met fruit en muesli, ben er nog niet dik van geworden, dus... En spaghettiesaus (wel niet teveel pasta!!)...

Euh, ik eet veel chocolade en dronk veel Ice-tea en ben daar niet dik van geworden, dus ...
Ik heb geen reden om aan te nemen dat pasta (kookhydraten) verdikkend werkt.  En over het algemeen gaat 'men' (de mensen die professioneel met voeding bezig zijn) er van uit dat men de meeste calorieën uit koolhydraten moet halen.


Bedankt voor je heftige reactie op mijn bevindingen. Ik kan echter stellen dat het dieet bij mij wèl hielp, en niet kortstondig was. Maar goed.

Mensen die professioneel met voeding bezig zijn, verwachten ook dat je veel aan sport doet, als je veel koolhydraten eet. Als je dus weinig aan sport doet, en toch wilt afvallen, moet je niet te veel pasta eten.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #353 Gepost op: 04 januari 2008, 22:30:02 »
Bedankt voor je heftige reactie op mijn bevindingen.

Graag gedaan  ;)
Ik weet dat ik soms nogal 'stevig' reageer, maar zij die hier al langer rondhangen weten ook dat zelden 'bijt'.  (Ik vermoed toch dat zij dat weten :) )

Ik kan echter stellen dat het dieet bij mij wèl hielp, en niet kortstondig was. Maar goed.


Dan ga ik er van uit dat je voedingspatroon voor en na het dieet ook niet hetzelfde was.

Mensen die professioneel met voeding bezig zijn, verwachten ook dat je veel aan sport doet, als je veel koolhydraten eet. Als je dus weinig aan sport doet, en toch wilt afvallen, moet je niet te veel pasta eten.

Beweeg je weinig, dan moet je in verhouding zorgen voor een lage inname van calorieën, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat calorieën van koolhydraten meer aanzetten tot overgewicht dan calorieën van andere voedingsstoffen.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #354 Gepost op: 04 januari 2008, 22:40:12 »
Bedankt voor je heftige reactie op mijn bevindingen.

Graag gedaan  ;)
Ik weet dat ik soms nogal 'stevig' reageer, maar zij die hier al langer rondhangen weten ook dat zelden 'bijt'.  (Ik vermoed toch dat zij dat weten :) )

Ik was toch lichtjes geoffenceerd.  :-[  ;D Maar ik zal het onthouden. Geen probleem.

Ik kan echter stellen dat het dieet bij mij wèl hielp, en niet kortstondig was. Maar goed.


Dan ga ik er van uit dat je voedingspatroon voor en na het dieet ook niet hetzelfde was.
Citaat

Nee, vandaar dat ik erbij vermeld dat het boekje vol met nuttige tips stond. Waardoor je de kilo's die je verliest met het dieet, er ook af houdt. Het is begrijpelijk, en duidelijk en eerlijk uitgelegd, iets waar veel dieetboekjes in falen. Daarom prijs ik het boekje aan. Ik weet ook wel dat vochtafdrijving niet De Ideale Afvalmethode is, maar het is een start voor een nieuw leven dat je begint (hoe heftig ;)). Nou, ik bedoel maar, dat ik nu gewoon heel anders eet, en nog steeds niet ben aangekomen (na anderhalf jaar).

Mensen die professioneel met voeding bezig zijn, verwachten ook dat je veel aan sport doet, als je veel koolhydraten eet. Als je dus weinig aan sport doet, en toch wilt afvallen, moet je niet te veel pasta eten.

Beweeg je weinig, dan moet je in verhouding zorgen voor een lage inname van calorieën, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat calorieën van koolhydraten meer aanzetten tot overgewicht dan calorieën van andere voedingsstoffen.
Citaat

Ik dacht dat dat zo was. Zal het eens opzoeken.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #355 Gepost op: 04 januari 2008, 22:43:13 »
Blijkbaar niet, en eigenlijk wist ik deze info al; van de sausjes op de paste worden we dik (en dan vooral van het gehakt dat er in zit > hebben wij al geen last van hehe :)) (en van de eventuele kaas erop > nou...we eten al geen vlees erbij!).

Ps. Verdorie, ik dacht dat ik juist had gequoot daarnet. Toch niet. :) (better next time!)
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2008, 21:49:44 door IneN »