Vegatopia Forum

Geneesmiddelen?

RabbitPrincess

Geneesmiddelen?
« Gepost op: 09 januari 2008, 21:31:36 »
Ik zit met een heel belangrijke vraag over geneesmiddelen .Wat doen jullie als je ziek bent ,ga je naar de arts en neem je de medicatie? Of ga je naar een homeopaat en neem je iets van kruiden en planten?De meeste geneesmiddelen,zijn die getest op dieren? Een pijnstiller bevoorbeeld?
Weet er iemand dit?

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Geneesmiddelen?
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari 2008, 21:52:12 »
Ik zit met een heel belangrijke vraag over geneesmiddelen .Wat doen jullie als je ziek bent ,ga je naar de arts en neem je de medicatie?
Ja.

Citaat
Of ga je naar een homeopaat en neem je iets van kruiden en planten?
Nee.

Citaat
De meeste geneesmiddelen,zijn die getest op dieren? Een pijnstiller bevoorbeeld?
Ja, en ja. Dat moet, anders mogen ze niet op de markt worden gebracht.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 09 januari 2008, 23:03:19 »
Ik zit met een heel belangrijke vraag over geneesmiddelen .Wat doen jullie als je ziek bent ,ga je naar de arts

Als ik echt ziek ben, natuurlijk.  Maar niet voor een verkoudheid, griepje, ... en ook niet onmiddellijk bij elke pijntje dat ik voel.  (De meeste pijntjes gaan dan ook snel en spontaan weg.)

Ik zit met een heel belangrijke vraag over geneesmiddelen .Wat doen jullie als je ziek bent ... neem je de medicatie?

Als het nodig is, maar niet voor het minste of geringste.  Ik heb gelukkig een arts die ook niet zomaar voorschrijft om voor te schrijven.  Zo wordt er nog steeds veel te veel antibiotica geslikt terwijl het niet nodig of zelf nutteloos is (b.v. bij griep en verkoudheden).  Dit levert onnodige kosten op en kweekt resistente bacteriĆ«n.

Of ga je naar een homeopaat en neem je iets van kruiden en planten?

Bij niet ernstige kwaaltjes zal ik misschien wel eens een veilig kruidje of plantje gebruiken.  Maar ik ben allergisch voor kwakzalverij en nepgeneeskunde en ben dus heel kritisch op dat gebied.  Echte homeopatie (met een vergaande verdunning van bepaalde stoffen zodat er geen van het actieve bestanddeel meer kan teruggevonden worden) vind ik zonder meer kwakzalverij.  Er is nog op geen enkele wetenschappelijke verantwoorde manier aangetoond dat het het kan werken of meer dan een placebo-effect heeft.

De meeste geneesmiddelen,zijn die getest op dieren?

Ja, dat is spijtig, hoewel ik er van overtuigd ben dat sommige dierproeven zeker nuttige resultaten opleveren (of ze daarmee ethisch te verantwoorden zijn is weer een andere vraag) gebeuren er zonder twijfel te veel en ook nutteloze dierproeven.  Maar zolang het wettelijke verplicht valt daar niet onder uit te komen.  Of je zou er voor moeten kiezen om nooit reguliere geneesmiddelen te gebruiken, wat in bepaalde gevallen de dood tot gevolg zal hebben.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2008, 09:31:57 »
N.a.v. de situatie met mijn moeder, komt er dan toch weer de vraag op, wat doen veganisten/moslims bij de keuze waar zij voor staat:
- een hartklep van een varken. Wordt vooral bij oude mensen ingezet, vanwege geringe afstotingspercentages. Zij hoeven dan t.z.t. geen extra medicatie. Deze klep gaat gemiddeld 10 jaar mee.
- een klep van carbonnogwatstof. Waaraan veel medicatie vastzit (ook op dieren getest).
- hartkrampen, doodsangsten doorstaan, beroerde mobiliteit en dreigende hartinfarct

Ik ga niet discussieren, maar ik geef het mee in de hoop dat hier en daar iets van nuance in al te starre geesten gloort.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2008, 09:33:01 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2008, 11:04:08 »
Ik ga niet discussieren, maar ik geef het mee in de hoop dat hier en daar iets van nuance in al te starre geesten gloort.
Weet jij ondertussen niet hoe het met de psychologie van radicale veganisten zit?

Zouden we ze hier hebben dan gaat er A) wel gediscussieerd worden en glooit er B) geen nuancering.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2008, 21:32:02 »
Ik ben nauwelijks bij een dokter op bezoek geweest.
Incidenteel heb ik wel eens last van hoofdpijn. Dit is echter voor mij verklaarbaar en zonder pilletjes op te lossen.
Gebruik alleen rennies voor brandend maagzuur.

Mocht ooit zover komen, dan zal ik trachten zo diervriendelijk mogelijk genezen  te worden en anders "Goodbye world". Dus geen onderdelen van mens of dier.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

trashydiva

« Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2008, 12:33:09 »
Ik doe alles zo mogelijk met homeopathische of fyto middelen, maar ja dat is dan ook mijn opleiding :)
Ik heb astma en  probeer zo min mogelijk van die puffertjes enzo te begruiken, en gewoon het natuurlijk te doen. Soms kan het niet anders en moet je gewoon wel eens een antibioticakuur, maar dan prop ik er daarna weer veel  probiotica in (ECHTE, niet van die  zogenaamde yoghurt met goede bacterien  :-\ )

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2008, 19:50:21 »
ik kom nooit bij de dokter.

de enige medicijnen die ik wel eens slik zijn ibuprofens als ik hoofdpijn heb.

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2008, 20:08:25 »
Mocht ooit zover komen, dan zal ik trachten zo diervriendelijk mogelijk genezen  te worden en anders "Goodbye world". Dus geen onderdelen van mens of dier.

Ik hoor het je graag zeggen, tot het zover is en je werkelijk moet kiezen.  Ik zeg niet dat er geen uitzonderingen zijn, maar de grote meerderheid - hoe principieel ook - zal dan toch echt voor die onderdelen van mens of dier kiezen en ik kan ze geen ongelijk geven.
En waarom trouwens ook geen onderdelen van een mens?  Het is niet dat die mensen er voor gedood zijn, dus ze hebben niets meer aan hun eigen onderdelen.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2008, 13:40:59 »
Tuurlijk wel. Als jij een nieuw hart nodig hebt schieten ze een willekeurige voorbijganger af  ;D

Ik ga soms best naar de dokter en ik zoek niet uit of de medicijnen op dieren zijn getest, want dat moet. Maar ons medicijngebruik beperkt zich in zijn algemeenheid tot sterk tegen de tht-datum aanzittende paracetamol (3 kinderen en minder dan 2 doosjes zetpillen...)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Laura

• **
  • 81
« Reactie #10 Gepost op: 07 februari 2008, 09:37:11 »
Tuurlijk wel. Als jij een nieuw hart nodig hebt schieten ze een willekeurige voorbijganger af  ;D

:O

Als ik van de dokter een receptje krijg, haal ik dat gewoon braaf en gebruik ik het zoals het moet. Ik ga qua medicijnen niet letten op dierlijke spullen enzo, tenzij het een medicijn is wat ik echt een langere tijd zal moeten gebruiken. Dan ben ik wel bereid om alternatieven te zoeken.