Vegatopia Forum

Eten bij José - Nijmegen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

brenda_lelie

Eten bij José - Nijmegen
« Gepost op: 01 juni 2007, 18:33:51 »
Ja er is een nieuw restaurantje, tegenover het valkhof museum.
Iets van Bij José ofzo. Elke dag een maaltijd (dus je kunt niet kiezen) en vrij goedkoop (onder de 10 euro ofzo).
http://www.bij-jose.nl/

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #1 Gepost op: 02 juni 2007, 09:44:13 »
Ik ga er misschien morgen eten. Een hoofdgerecht is 8,50 en ik heb gehoord dat het niet echt veel is zodat je er eigenlijk wel een voorgerecht of toetje bij moet nemen. Ik laat wel even weten hoe het was als ik er geweest ben (maar als het vol is gaan we ergens anders eten).

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #2 Gepost op: 04 juni 2007, 09:19:33 »
Tja, niet echt een aanrader wat mij betreft:
we hebben er gisteren gegeten met zijn zessen (2 vega, 4 flexitariërs) en vonden het een beetje tegenvallen qua eten, maar de bediening is wel echt heel vriendelijk en behulpzaam. We konden buiten zitten in een binnentuin dat was wel fijn.  :)
Vooraf kun je kiezen uit twee soorten soep, die beide heel lekker waren. Je krijgt echter alleen een kommetje soep, geen stukje brood ofzo erbij (en dat vind ik juist lekker) en er staat ook geen brood op de kaart. Dus als je niet van soep houdt of er geen zin in hebt dan heb je pech. De soep kost 3 euro per kom.
Voor het hoofdgerecht valt er niks te kiezen, je eet wat de pot schaft. We hadden: kidneybonen met een tomaat-paprika saus, zoete aardappel en ijsbergsla met aardbei. De groenten op zich waren wel ok maar erg kleine porties, dus ook als je een gewone eter bent heb je er waarschijnlijk niet genoeg aan. Het hoofdgerecht kost 8,50 wat ik dan relatief duur vind voor vier stukjes zoete aardappel, een schep kidneybonen met saus en een schep ijsbergsla met anderhalve aardbei. Bij andere eetcafés krijg je voor dat geld rijst of frietjes erbij en bijvoorbeeld een stuk groentetaart of kaasgehakt ( ;)).
De toetjes, zo rond de 4 euro waren wel aardig, en heb je ook echt wel nodig voor een voldaan gevoel. Je kunt onder andere kiezen uit koffie met gebak, yoghurt met vruchten of honing en noten en verschillende ijscoupes.
Ik zal er niet zo snel weer gaan eten omdat het eten zelf wel ok maar zeker niet bijzonder was en bovendien erg weinig. Het bevestigde ook wel een beetje dat vegetariërs alleen maar groenten eten.  ::)

brenda_lelie

Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #3 Gepost op: 04 juni 2007, 10:29:33 »
hmm klinkt als een slechte imitatie van het geweldige Enig Alternatief in Arnhem...

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #4 Gepost op: 04 juni 2007, 11:11:05 »
Enig Alternatief is inderdaad geweldig, (maar ik kom er eigenlijk nooit...  :bloos:) maar daar lijkt het in Nijmegen in de verste verte niet op. Ook niet qua sfeer want het is dan toch wat meer formeel restauranterig in plaats van informeler eetcafé.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #5 Gepost op: 03 juli 2007, 19:46:45 »
Ja er is een nieuw restaurantje, tegenover het valkhof museum.
Iets van Bij José ofzo. Elke dag een maaltijd (dus je kunt niet kiezen) en vrij goedkoop (onder de 10 euro ofzo).
http://www.bij-jose.nl/
In de Gelderlander stond een stukje over Bij José waarin de Vegatopia restaurantgids ook genoemd wordt:
klik hier  :)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #6 Gepost op: 06 november 2007, 22:15:27 »
Vandaag bij Bij Jose geweest met een vriendin. Zij is veganist en je kan daar ook veganistisch eten als je van te voren reserveert en het vermeldt. Haar werd verteld dat er dan geen vegan toetje was, want laatst had er iemand geklaagd: diegene had het wel doorgegeven maar ze hadden alleen het hoofdgerecht aangepast.  Ze vond dat wel best, maar bij binnenkomst, bleek er wel een veganistisch toetje te zijn. Ze hadden sojayoghurt gehaald.

Daarom aten we maar drie gangen. Voor een wortel (kervel?) soep. Hoofd: mie met groentencurry en spitskool en gegrilde aubergine. Lijkt veel, maar het aubergine stukje was erg klein ;). Toe heb ik een dessertwijn genomen. Dat kon ook. Die was geweldig.

Jammer dat er geen vegan toetje op de kaart staat. Waarom niet iets met vruchten of sorbetijs?

Ok eten, maar niet bijzonder. Zeker het hoofdgerecht vond ik een beetje flauw. Binnen ziet het er gezelliger uit dan het van buiten lijkt, maar de verlichting mag nog iets beter. (vooral minder licht ;)) Komen we nog eens terug? Vast wel, maar het is nog geen serieuze concurrentie van De Plak....
« Laatst bewerkt op: 06 november 2007, 22:16:48 door LL de Ling »

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #7 Gepost op: 03 januari 2008, 08:14:18 »
Vrijdag voor oud&nieuw ben ik met vriendlief en wat anderen gaan eten bij "Eten bij José" in Nijmegen. Ik vond het hartstikke leuk én lekker. Je eet er wat de pot schaft en kan kiezen of je enkel de hoofdmaaltijd (7,50 of 8,50 ???) wilt of het gehele 3gangen menu ( 14,50)  toetje kan je dan kiezen uit speciale koffie, koffie met gebak en de diverse toetjes. Het eten was goed, pompoencurry, geroerbakte groenten en mosterdsoep. De bediening was aardig en vriendelijk, het zag er allemaal prima uit. Ook nog een zeer fijn detail, het restaurant is 100% rookvrij. Ik vond het erg voor herhaling vatbaar!
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2008, 10:28:18 door Sander »
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #8 Gepost op: 03 januari 2008, 08:18:50 »
Ben er een keertje geweest (staat wel ergens in de "Waar aten we vandaag?"- draad), het was wel lekker, maar ik ga liever naar De Plak ofzo. De dessertwijn was goddelijk. Het eten had wat spannender gekund.
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2008, 08:21:29 door LL de Ling »

Jippia

Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #9 Gepost op: 06 februari 2008, 11:47:13 »
Het lijkt mij ook wel eens leuk om te proberen, alleen moet je vantevoren bellen als je veganist bent. Nijmegen is goed te doen vanuit Zutphen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #10 Gepost op: 01 november 2008, 11:14:20 »
Gisteren kwam Bart langs. We dronken eerst een lekker biertje bij De Nieuwe Maan. Kaasplankje erbij. Zeg maar gerust PLANK. Daarna gingen we naar "Eten bij Josee". Ik wilde ze wel weer een kans geven. Het was wat beter dan de eerste keer. Op zich een prima pompoentaartje, maar wat saaie wortels erbij en het bord was slecht opgemaakt. Voor dat geld moet dat nog wel wat beter hoor, andere eetcafe's kunnen dat ook.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #11 Gepost op: 02 september 2009, 14:32:22 »
Bij vegetarisch eetcafe Bij Jose. Voor brood met tapenade en boter. Door de groene tapenade/pesto zat mayonaise (dat werd er bij gezegd omdat tafelgenoot vegan is) en dat is best wel vies. Het was ook niet zo lekker brood, het was wat oud denk ik.

Het mes wat ik kreeg was vies en in het hoofdgerecht van tafelgenoot zat vervolgens een stuk plastic. Dat hebben we natuurlijk gezegd en er kwam later een nieuw gerecht met de mededeling dat ze niet snapten waar het dan uitgekomen moest zijn. Nee, dat snappen wij ook niet (denken ze dat we een soort goochelaars zijn ofzo?), maar toch was het zo helaas.

Mijn auberginelasagna was best aardig, alleen de aardappeltjes volgens mij ook niet vers. De gevulde paprika kon veel beter (beide keren ;))

Al met al niet zo'n beste beurt, en ik vind het ook veel te duur voor wat je krijgt. Ik denk dat ik er niet zo snel meer kom. Tafelgenoot dacht er ook het zijne over:

Citaat
Voor een vegetarisch restaurant is het ten eerste nogal gammel qua inspringen als er veganisten komen eten en mijn ervaring is dat je plekken als de Klinker en Acu Utrecht (meer volkskeukens) je voor veel minder geld een iets smaakvollere hap kan krijgen (hoeft niet altijd natuurlijk). Wat mijn smaakpupillen voornamelijk me influisterden was dat het goed was maar toch iets te mak allemaal. Slecht oog voor de klant om hem/haar tevreden te stellen en ze nog eens te mogen ontvangen, Slecht oog om een mooi geheel op het bord te etaleren, de gevulde paprika was warm maar niet echt gegrild wat je meer zou verwachten bij een gevulde paprika, de spinazie en wortels waren iets te fantasieloos.
een te kleine menu kaart en met wat fantasie zou mijn moeder, om eerlijk te zijn, een betere vegetarische schotel neerzetten en zelfs veganistische schotel. een punt tussen de 1 en 10 waarbij 10 het hoogst is geef ik ze een 6!

Dit is haast een letterlijke transcriptie van het aangeschoten gesprek dat we erna voerden. Bizar :P


Overigens lijk ik wel vervloekt: schroef in mijn eigen eten, plastic in dat van iemand anders. En laatst in Frankrijk kreeg een andere bezoeker buiten een plank op zijn hoofd.... :roodmannetje:
« Laatst bewerkt op: 02 september 2009, 14:47:52 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Eten bij José - Nijmegen
« Reactie #12 Gepost op: 03 mei 2011, 20:49:24 »
Bij Josee is gesloten