Vegatopia Forum

Rokende vegetariërs

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #40 Gepost op: 13 januari 2008, 12:00:36 »
Mag ik vragen wat Eurodusni is? :)  ???

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #41 Gepost op: 13 januari 2008, 16:44:57 »
http://eurodusnie.nl/

"Postparlementair samenwerkingsverband van
solidaire en vrijheidslievende wereldburgers "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eurodusnie
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2008, 16:46:52 door @rno »
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #42 Gepost op: 13 januari 2008, 16:55:12 »
Oh. Maar die associatie blijft,
Dus jij mag wél vrij associeren maar Wilders niet? ;)

Citaat
Ik wil zo langzamerhand wel een Verenigd Europa, dus heb sowieso weinig met die club (denk ik).
Ik denk dat Eurodusnie vooral tegen de Europese bureaucratie is. Het zijn per slot krakers. Anarchisten.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #43 Gepost op: 17 januari 2008, 15:34:50 »
Ik ga eigenlijk alleen met niet-rokers om en daar zitten vegetariers en niet-vegetariers tussen. Beide 'groepen' weten gewoon dat roken vies en slecht is. ;)

Overigens denk ik dat vegetarier en niet-roken niet perse bij elkaar hoort. Onderzoek doen?
Groetjes, Antje

Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #44 Gepost op: 17 januari 2008, 15:36:19 »
Overigens denk ik dat vegetarier en niet-roken niet perse bij elkaar hoort. Onderzoek doen?

Vroeger wel hoor, toen diende de vegetariër zelfs geheelonthouder te zijn.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2008, 15:36:37 door Juf @ñs »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #45 Gepost op: 17 januari 2008, 16:28:35 »
Ik ken bijna niemand die rookt... totdat je naar mijn schoonfamilie gaat kijken (die roken zichzelf bijna allemaal het graf in :P).
Ik ken ook bijna geen vegetariërs.
Ik ken wel vooral mensen met een hoge opleiding (totdat je naar mijn schoonfamilie gaat kijken --> er is dus in ieder geval 1 verband  ;D).

Ik ben het wel eens met de stelling dat denkniveau belangrijk is, hoewel ik veel activisten nou niet zie overkomen als intelligente mensen (zie de laatste jouw vrouw/mijn vrouw). Volgens mij moet je ervoor openstaan. Om met Tom Cruise te spreken: Wij zijn bijzonder, wij weten dat we mensen kunnen helpen en dat moeten we  ook doen. Daarvoor zijn wij hier  :O

Overigens zei de hoogleraar alternatieven voor dierproeven dat actie voeren een averechts effect heeft op het zoeken naar alternatieven omdat de dierproeven zich steeds vaker naar het buitenland verplaatsen terwijl er hier strikte regels voor zijn. Wat is beter.
Hij betwijfelde of je ooit zonder dierproeven zou kunnen en verwacht dat het zeker nog wel 40 jaar gaat duren voordat de meeste dingen zonder dieren getest kunnen worden. (volgens mij FD)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #46 Gepost op: 24 januari 2008, 10:54:33 »
Ik heb deze draad geplitst; graag hier verder discussiëren over de al dan niet noodzakelijkheid van dierproeven.  :)
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2008, 10:55:12 door Laurie »

sinner

Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #47 Gepost op: 03 februari 2008, 17:15:09 »
2 van mij ex vriendinnetjes die vega waren rookte ook en ik heb zelf ook 20 jaar gerookt  

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #48 Gepost op: 03 februari 2008, 17:58:27 »
Een goede vriend van me is sinds hij op kamers woont vrijwel vegetariër geworden (hij eet alleen nog k*p tandoori) én is gaan roken, dus tsja. Eventuele gezondheidsvoordelen worden zo weer teniet gedaan.  

Gaapaap

Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #49 Gepost op: 29 februari 2008, 12:17:08 »
Mijn vriendin en ik (beiden vegetariër) roken nu weer even wel.
Tot eind maart, dan stoppen we. Maar de meeste rokers die ik ken vinden een broodje frikandel erg lekker en de meeste vega's roken niet. Dus ik denk dat de meeste vegetariërs niet-rokers zijn omdat ze toch gezond proberen te leven.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #50 Gepost op: 29 februari 2008, 14:09:09 »
Mijn vriendin en ik (beiden vegetariër) roken nu weer even wel.
Tot eind maart, dan stoppen we.

Een rookplan met voorbedachte rade? Vreemd :) :)

Ichabod

Re:Rokende vegetariërs
« Reactie #51 Gepost op: 02 maart 2008, 16:12:01 »
Ik ken 3 vegetariers en ze roken allen. Zelf heb ik 8 jaar lang gerookt (waarvan een jaar vegetarisch) en ben daar sinds kort mee gestopt, deels omdat ik vegetarisme en roken niet samen vind gaan. Ik ben namelijk in eerste instantie vegetarisch geworden omdat vlees slecht voor je lichaam is en volstrekt overbodig. Dus wel vanwege de gezondheidsfactor ;) en dan vind ik het hypocriet om me te onthouden van drank, drugs en dieren maar dan wel te roken.

Ik denk dat wel/niet roken deels aan opleidingsniveau (lees denkniveau) en opvoeding ligt, maar voornamelijk aan de groepscultuur waar in je je verkeerd.

(Als je trouwens bewuster wilt roken dan zijn er ook biologische sigaretten die zijn te koop bij ekoplaza http://www.ekoplaza.nl/ en bij primera het merk is Native American volgens mij, er staan iig indianen op de voorkant ;))