Wonder boven wonder.
De papa van mijn vriend heeft de reservatie in het steakrestaurant geannuleerd en heeft mijn vriend een restaurant laten kiezen.
Die dan mijn lievelingsrestaurant neemt (Spaans 'tapas'restaurant waar ik altijd met vrienden kom, en waar je -van horen zeggen- heeeel lekkere spare ribs kan eten )
Eind goed al goed.
En dat van die jager los ik dan zo op, bedankt!
Toch niet zulke stomme oude conservatieve mensen dus.
Gelukkig, want het wordt wel mijn schoonvader!
Dit doet mij ineens denken aan oudejaar, 2 jaar geleden.
Ik ging toen op oudejaarsavond gourmetten bij de familie van mijn toenmalige vriendje. We waren op dat moment al 2 jaar samen en zij moeder wist heel goed dat ik vege was.
Bleek dat ze "voor heel veel groentjes" had gezorgd, maar ze kwamen allemaal uit blik (Ook van die mandarijntjes. En van die worteltjes met zurige saus over. En ananas, erwtjes, en weet ik wat nog allemaal uit blik).
Bij mij thuis eten we nooit, of haast nooit uit blik, dus dat vond ik toen al redelijk vervelend.
En ze had 'de koude pasta' onder de mayo gemengd. Ik lust dus cht geen mayo > vervelend!!
Bovendien had ze helemaal niéts vegetarisch voor OP de gourmet voor me gekocht. Terwijl ik op voorhand had gevraagd of ik het zelf moest meebrengen, en dat ik dat bèst graag wilde doen. Maar ze stond erop. Uiteindelijk was zij het 'vergeten' te kopen.
Ok, mensen maken vergissingen en iedereen vergeet wel eens wat, maar als je op oudejaarsavond met 8 mensen aan tafel zit, bedwelmd van de vleesgeur, met alleen van die halfgare groenten op je bord... Tja.
Sinds die avond is het slechter en slechter gegaan met mijn vriend, en 3 maanden later zijn we uit elkaar gegaan. Hoofdzakelijk omdat ik absoluut niet met zijn familie kon leven, en dit echt aanzag voor een soort van geen respect tov mij.
(ook alle voorgerechtjes, en hapes waren ALLEMAAL -behlve de stronkjes bloemkool- met vlees)
Een familie etentje zegt, vind ik, veel over hoe mensen tegenover je staan en hoe ze je later zullen opnemen in hun familie.
Je kan mensen niet aan 1 keer beoordelen, maar er heerste echt zo'n anti-vegetarische sfeer (nou, wat een woord, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik precies bedoel, je hebt dat gewoon soms).