Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Aiko

Re: Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #760 Gepost op: 18 december 2017, 15:13:49 »
Soja hebben ze al een paar jaar. Amandel en rijst is wat recenter.

Aiko

« Reactie #761 Gepost op: 01 januari 2018, 14:12:45 »
De AH lijkt sinds onlangs mijn haarklei niet meer te verkopen (ik heb opspringerig haar dat zijn eigen leven leidt zonder dit spul, en sinds ik dit spul heb ontdekt zit mijn haar zowaar nog aardig ook na een fietstocht), net als mijn favoriete hoummous / hummus / houmus / hoemoes. Online lijkt beide nog wel te bestellen, dus ik zit er aan te denken twintig potten van beide te bestellen zodat ik de komende jaren veilig ben.

Heeft iemand ervaring met het bestellen van dingen online bij AH, die te laten bezorgen bij een servicepunt van AH zodat ik dat gewoon daar kan komen ophalen wanneer het mij eens uitkomt?

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #762 Gepost op: 01 januari 2018, 14:59:32 »
Ik bestel heel vaak online bij AH, maar laat het thuisbezorgen (je kiest een periode van 2 uur die je uitkomt). Pick up points zijn heel beperkt en je hebt maar een periode van 1 uur om op te halen. Ik zou het gewoon thuis laten bezorgen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

« Reactie #763 Gepost op: 02 januari 2018, 00:01:36 »
Oh, dat klinkt niet alsof ik daar iets aan heb.
Wat heeft zo'n servicepunt dan voor zin? En wat gebeurt er dan met zo'n pakket als je vijf minuten te laat bent? Pech; betaal en bestel maar opnieuw? Dan maar laten bezorgen, ook al ben ik nauwelijks thuis en moet ik er een buur mee opzadelen.

Als ik niet online bestel, is het straks ook uit het centrale magazijn uitverkocht. Heb er zo'n hekel aan als een winkel stopt met iets te verkopen wat ik juist regelmatig koop en verder nergens kan krijgen...

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #764 Gepost op: 02 januari 2018, 00:15:26 »
Je kunt het niet bij de buren laten afleveren volgens mij, en je moet ook pinnen bij aflevering. Maar een periode van twee uur thuis zijn is toch niet zo lastig?

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #765 Gepost op: 07 maart 2018, 17:42:18 »
Ik vind de huidige generatie biologische burger en balletjes helemaal niets. Droog, valt uit elkaar als je er blokjes van wilt snijden, geen shoarma van te maken, alles wordt kruim. Jammer.

Offline Windigo

• 525
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #766 Gepost op: 24 maart 2018, 10:39:54 »
Ik vind de huidige generatie biologische burger en balletjes helemaal niets. Droog, valt uit elkaar als je er blokjes van wilt snijden, geen shoarma van te maken, alles wordt kruim. Jammer.

Eens. Ik koop ze niet meer van AH.
Nothing tastes like compassion feels

Offline Monica

• 231
« Reactie #767 Gepost op: 28 september 2018, 00:43:06 »
Gespot en gekocht (maar nog niet geprobeerd): Upton's Naturals Jackfruit Bar-b-que en Upton's Naturals Jackfruit Thai Curry.
Gespot: Beckers Veggie frikandel (in de vriezer) (en nog andere Beckers Veggie producten).
Ik ben heel erg benieuwd naar deze frikandel.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #768 Gepost op: 28 september 2018, 17:51:21 »

Gespot: Beckers Veggie frikandel (in de vriezer) (en nog andere Beckers Veggie producten).
Ik ben heel erg benieuwd naar deze frikandel.
Ik wist niet dat ze die hadden, ook wel benieuwd naar.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #770 Gepost op: 05 november 2018, 16:22:34 »
Aan de ene kant vind ik dit een goed initiatief van Kips, aan de andere kant wil ik helemaal niet bij een vleesfabrikant kopen. Dit is natuurlijk niet echt logisch, want Albert Heijn is natuurlijk sowieso een van de grootste vleesverkopers van het land. Ik koop de vegetarische pate en filet Americain van de Vegetarische Slager heel af en toe, die zijn best aardig. Ik ben dus benieuwd!

Offline Monica

• 231
« Reactie #771 Gepost op: 07 november 2018, 01:01:53 »
Broodbeleg van Quorn: https://www.quorn.nl/

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #772 Gepost op: 09 november 2018, 13:06:15 »
Aan de ene kant vind ik dit een goed initiatief van Kips, aan de andere kant wil ik helemaal niet bij een vleesfabrikant kopen. Dit is natuurlijk niet echt logisch, want Albert Heijn is natuurlijk sowieso een van de grootste vleesverkopers van het land. Ik koop de vegetarische pate en filet Americain van de Vegetarische Slager heel af en toe, die zijn best aardig. Ik ben dus benieuwd!

Ik heb een beetje hetzelfde, een dubbel gevoel bij dit soort dingen. Allerlei grote bedrijven springen op de vegatruck omdat ze merken dat er een markt voor is, daarbij gaat het natuurlijk alleen maar om het geld. Terwijl kleinere bedrijven die het al jaren om ethische redenen deden daar waarschijnlijk de dupe van zullen zijn. Toch ben ik er ookblij mee, juist bij dit soort bekende merken zullen niet-vegetariers het sneller uitproberen omdat ze het merk kennen. En ik vind het ook wel fijn om zelf meer keuze te hebben. Ik heb de kips snijworst geprobeerd en die vonden ik erg lekker, viel ook goed in de smaak bij mijn kinderen. De kipfilet plakjes van Quorn vond ik niet zo, de ham moet ik nog proberen.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #773 Gepost op: 12 november 2018, 11:53:30 »
Vandaag de vegetarische ovenkroketten van Beckers geprobeerd. Worden goed knapperig, wel twee keer zo lang in de oven doen als op de verpakking aangegeven (in 13 minuten ontdooit een blok ijs niet). De smaak is matig, ik vind ze heel erg flauw. Goed dat ze er zijn, maar ik ga ze niet nog een keer kopen.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #774 Gepost op: 12 juni 2019, 14:38:46 »
De Albert Heijn verkoopt verspakketten en die zijn allemaal vegetarisch! Wel duur, 6,99. Ik zag het pakket Chili sin carne met een sticker voor 35% korting en heb die gekocht, ben benieuwd.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #775 Gepost op: 29 augustus 2019, 12:36:01 »
Was het wat, dat pakket, Poek?

Aan de ene kant breiden ze enorm uit qua vleesvervangers, aan de andere kant verdwijnen er steeds dingen die ik nu net wel lekker vind. De vegetarische worstjes zijn al een hele tijd niet te krijgen, nu is de vegetarische ham ook verdwenen. Ik kocht al niet veel vleesvervangers maar het is nu echt minimaal aan het worden. Vegetarische spekjes en hamburger/balletjes om tot shoarma te verwerken, dat is het wel.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #776 Gepost op: 29 augustus 2019, 14:13:13 »
Met korting wel ok (7 euro is te duur).

Wat is wel jammer vindt aan de Albert Heijn is dat de rijen bij de kassa's lang zijn vergeleken met andere supermarkten. Vaak hebben ze maar één kassa open, ook als er tien klanten staan te wachten. Of drie met dertig wachtende klanten. Het is niet alleen in Amsterdam zo, in Dieren viel het me ook op.

Ik vraag me af of het een bewuste strategie is: door de rijen bij de gewone kassa's lang te maken hopen ze misschien dat klanten eerder geneigd zijn de zelfscankassa's te gebruiken, waardoor ze op personeelskosten kunnen besparen.

« Reactie #777 Gepost op: 29 augustus 2019, 18:20:29 »
De Albert Heijn verkoopt verspakketten en die zijn allemaal vegetarisch! Wel duur, 6,99. Ik zag het pakket Chili sin carne met een sticker voor 35% korting en heb die gekocht, ben benieuwd.
Alleen in de winkel

Maar je kan het wel aan je mandje toevoegen?
Vaag.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #778 Gepost op: 30 augustus 2019, 10:58:40 »
Alleen in de winkel

Maar je kan het wel aan je mandje toevoegen?
Vaag.
De niet-voorgesneden verspakketten kosten een stuk minder (ca. 3.50-5.00 euro) en zijn meteen dan ook bedoeld voor vier personen. Zoals al eerder besproken schijnen die pakketten zelfs goedkoper te zijn dan de losse ingrediënten bij elkaar.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #779 Gepost op: 30 augustus 2019, 11:28:28 »
Klopt, en je kunt ze ook gewoon online bestellen, heb ik even getest.