Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #540 Gepost op: 25 maart 2013, 23:03:36 »
Ook een van de filets vandaag geprobeerd. Ik vond 'm eetbaar.

« Reactie #541 Gepost op: 26 maart 2013, 20:51:20 »
Ik heb een naturel filet in de ijskast liggen, ga hem morgen proberen.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #542 Gepost op: 27 maart 2013, 20:50:22 »
En ik maar denken dat dit een forum voor vegetariërs is.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #543 Gepost op: 30 maart 2013, 11:05:30 »
En soms he, soms heb ik gewoon een enorme behoefte aan vette bek en knoflooksaus. Ja, ik kan zelf falafel maken, en groenteburgertjes, helemaal verantwoord enzo. Maar ik kan ook de AH leeg rauzen en vier soorten vegomeuk kopen, en daarmee gourmetten. Met aardappelschijfjes, champignons en paprika erbij. Maar vooral met een hele grote bak knoflooksaus, want daar gaat het tenslotte om. Gisteren dus vega schnitzel, vega burger met heel veel shoarmakruiden erop, vega balletjes gemarineerd in ketjap en sambal, en vega knakworstjes.

De knoflook walmt nu nog uit mijn oksels, het was een geslaagde maaltijd. Lang leve de vleesvervangers, af en toe ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Muis

• 1.242
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #544 Gepost op: 30 maart 2013, 13:08:13 »
Ik vind die vegadingen wel lekker en handig.
Het ligt er denk ook aan hoe lang je al vegetarier bent, en oke mss ook waar je woont want in kleine dorpen is het aanbod toch minder. Maar ik kan mij nog goed herinneren wat er te koop was qua vleesvervangers 10 jaar terug of langer. Maar ik woonde toen wel in een klein dorp.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #545 Gepost op: 30 maart 2013, 13:17:46 »
Er is kennelijk een markt voor, die haar geweten er mee sust. De voedselindustrie is er blij mee.

« Reactie #546 Gepost op: 30 maart 2013, 13:50:27 »
Ik heb een naturel filet in de ijskast liggen, ga hem morgen proberen.

Ik heb hem in de convectie oven gedaan en hij werd daar droog van. Niet echt lekker.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #547 Gepost op: 30 maart 2013, 14:21:15 »
Er is kennelijk een markt voor, die haar geweten er mee sust. De voedselindustrie is er blij mee.
Ik sus mijn geweten niet, ik hou enorm van lekker eten en veel variatie, en dus ook af en toe van vleesvervangers. Waarom zo denigrerend?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

« Reactie #548 Gepost op: 30 maart 2013, 14:36:48 »
Omdat @rno zich niet kan verplaatsen in het leven van mensen die niet al hun hele leven vegetariër zijn. Misschien is hij toch iets tekort gekomen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #549 Gepost op: 30 maart 2013, 15:28:21 »
Nee hoor. Ik maak mij druk over opmerkingen die ik op het internet voorbij zie komen:

"Zonder vleesvervangers zouden er geen vegetariërs zijn"
"Vegetariër zijn is duur. Kijk maar naar de prijzen van vleesvervangers"
"Als je ziet wat een soja die vegetariërs eten. Ze krijgen er borsten van."
"Als ben je vegetariër, je blijft verlangen naar vlees."
"Zit er wel genoeg ijzer, eiwitten, vitaminen in de vleesvervanger?"
"Je ecologische voetafdruk is bijna net zo groot of je nou vlees eet of vleesvervangers."
"Gelukkig is er een vegetarische slager. De smaak is gelijk aan die van kip. Lekker."
"Ik heb mijn partner een vleesvervanger voorgezet. Hij proefde het verschil niet."
"Je kan geen vegetariër zijn zonder vleesvervanger."

Maar ik denk dat dit alles in een ander draadje moet.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #550 Gepost op: 30 maart 2013, 17:26:02 »
Ik ben ook mijn hele leven vegetariër en vind het prima om af en toe vegaburgers te eten, gewoon, vanwege de afwisseling, ze zijn er in allerlei soorten en maten, lekker.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #551 Gepost op: 30 maart 2013, 19:52:12 »
Ik hoef vlees ook niet iedere dag te vervangen, er is genoeg alternatief. Maar ik vond vlees wel altijd erg lekker, dus een paar keer per week ben ik heel blij dat er fijne en smakelijke 'vervangers' zijn. Ik snap niet zo goed wat daar mis mee is.

Offline Muis

• 1.242
« Reactie #552 Gepost op: 30 maart 2013, 20:59:57 »
Ach, ik denk dat door de vleesvervangers er meer (parttime)vegetariërs zijn, daar is toch niks mis mee? :P

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #553 Gepost op: 30 maart 2013, 21:26:15 »
Jawel, pas als je al je hele leven vegetariër bent én ouder bent dan 55, dan pas tel je een beetje mee. Mits je alleen maar linzen en boekweit hebt gegegen in de tussentijd (maar niet tegelijk natuurlijk, niet te frivool graag).
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2013, 08:20:26 door Maartje! »
This is between me and the vegetable!

« Reactie #554 Gepost op: 30 maart 2013, 23:21:47 »
Sommige vegetariërs zijn te hip voor een sojaburger.

Offline Monica

• 231
« Reactie #555 Gepost op: 31 maart 2013, 00:37:40 »
Soms zijn die vegetarische burgers, filets of hoe je ook het noemen wil gewoon erg handig. En als je daarmee vleeseters ook eens kunt verleiden om een vegetarisch schijfje te nemen i.p.v. vlees dan is dat ook winst vind ik. Ruim 30 jaar geleden (toen ik vegetariër werd) had je die luxe nog niet en toen zat ik zelf iets burgerachtigs in elkaar te draaien of bakte ik champignons. Ook voor jongeren, die graag vegetariër willen worden en waarvan de ouders dan gelijk in de stress schieten, is zo'n vleesvervanger een uitkomst.

Mijn partner, die wel vlees eet, maar grotendeels vegetarisch, vindt de vegetarische filet american van AH erg lekker. Het is een lekker smeerseltje voor op brood en over de naam zou je kunnen discussiëren, maar het stoort mij eigenlijk niet. Ik vind het al een plus dat een winkel dit soort vervangers produceert.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #556 Gepost op: 31 maart 2013, 08:50:04 »
Jawel, pas als je al je hele leven vegetariër bent én ouder bent dan 55, dan pas tel je een beetje mee. Mits je alleen maar linzen en boekweit hebt gegegen in de tussentijd (maar niet tegelijk natuurlijk, niet te frivool graag).

Misschien moet ik het dan maar opgeven en gewoon weer vlees gaan eten ;-)

« Reactie #557 Gepost op: 31 maart 2013, 11:13:46 »
Beetje off topic allemaal. maar ik denk dat elke vegetariër zelf invult hoe hij dat aankleed in zijn leven.

Ik kies er voor om geen vlees en vis te eten sinds ik 14 werd maar wel vlees vervangers, een ander maakt zelf van alles en weer een ander laat bijna alles staan en pluist elk etiket na en weet alle e nummers uit zijn hoofd. het is denk ik maar net hoe ver je wilt gaan en waar jij je prettig bij voelt.
Ben je geen vegetariër als je wel vlees vervangers eet? ik zie ze niet als vlees vervangers maar als aanvulling op mijn maaltijd. en nee ik ben niet zo creatief in de keuken om zelf van alles te maken.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #558 Gepost op: 01 april 2013, 14:29:40 »
Nee hoor. Ik maak mij druk over opmerkingen die ik op het internet voorbij zie komen:

"Zonder vleesvervangers zouden er geen vegetariërs zijn"
"Vegetariër zijn is duur. Kijk maar naar de prijzen van vleesvervangers"
"Als je ziet wat een soja die vegetariërs eten. Ze krijgen er borsten van."
"Als ben je vegetariër, je blijft verlangen naar vlees."
"Zit er wel genoeg ijzer, eiwitten, vitaminen in de vleesvervanger?"
"Je ecologische voetafdruk is bijna net zo groot of je nou vlees eet of vleesvervangers."
"Gelukkig is er een vegetarische slager. De smaak is gelijk aan die van kip. Lekker."
"Ik heb mijn partner een vleesvervanger voorgezet. Hij proefde het verschil niet."
"Je kan geen vegetariër zijn zonder vleesvervanger."

Maar ik denk dat dit alles in een ander draadje moet.

Ik blijf me er zo over verbazen dat je je daar druk om maakt. Mijn vader is zo iemand die houdt van de drie-eenheid. Hij eet denk ik 4x per week een vleesvervanger en misschien 2/3 keer per jaar vlees. Als die vervangers er niet zouden zijn, zou hij er niet aan begonnen zijn en volhouden en waarschijnlijk 4x per week vlees eten.
Dat heb je liever?

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #559 Gepost op: 01 april 2013, 17:06:25 »
De vervangers zijn gewoon een uitkomst. Zo kon mijn dochter ook 'gewoon'  een broodje knakworst mee-eten wanneer er een traktatie was op een kinderfeestje  ;) Voordat kinderen gaan puberen, willen ze er gewoon bij horen. Lang leve de vleesvervangers hoor.
Want a sugarcube?