Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Offline koekje

• 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #400 Gepost op: 08 november 2011, 18:07:13 »
Ik wilde nu ook wel eens de groentekroketten van Van Dobben uitproberen, maar AH Javastraat heeft ze niet. Weet iemand een AH bij mij in de buurt die ze wel verkoopt?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #401 Gepost op: 08 november 2011, 18:43:22 »
Bij de AH bij mij hebben ze ze wel volgens mij, maar misschien is dat te ver weg? Je kan er met lijn 9 wel makkelijk komen.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #402 Gepost op: 08 november 2011, 20:13:01 »
Als ik vanuit de halte bij jou niet te ver moet lopen, is dat wel een keer een excursie waard. Volgens mij is dat maar 4-5 haltes weg, dus dat is nog wel te doen.
Dat is toch de AH daar zo op dat pleintje achter/stukje verder bij de dierenarts?
« Laatst bewerkt op: 08 november 2011, 20:23:39 door koekje »

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #403 Gepost op: 09 november 2011, 09:46:02 »
Ja daar inderdaad. Wat is voor jou de max qua lopen? Ik vind de halte zelf niet heel ver in ieder geval. Ik ga wel even kijken of ze die kroketten echt hebben, anders is het ook weer zo lullig :)

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #404 Gepost op: 09 november 2011, 11:21:10 »
Als ik naar de dierenarts ga, stap ik een halte eerder uit denk ik. Op zich is dat wel te lopen, mits het weer enzo niet te dramatisch is en ik niet teveel hoef te dragen.
Heel lief dat je wilt kijken of ze er idd wel zijn  :-*

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #405 Gepost op: 10 november 2011, 09:34:11 »
Die relatief nieuwe burgers van Quorn, de Filets zou je volgens hen bij de AH moeten kunnen krijgen, maar ik vind ze tot nu toe bij geen enkele AH. Zelfs de XL waar ik gister was, had ze niet. Jammer, want ze zien er lekker uit.

Ze hadden er wel andere leuke dingen trouwens die ze bij mijn gewone AH niet hebben, zoals cassave en tayer. Ik heb daar zelf nog nooit iets mee gemaakt, eens kijken wat je ermee kan.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #406 Gepost op: 10 november 2011, 10:15:04 »
Cassave kan je frieten van bakken, dat is wel lekker met een pindasausje. Neem bij voorkeur dan wel de bevroren cassave, want die hoef je alleen nog maar te ontdooien en in frietvorm snijden en even frituren. Gefrituurde cassave blijft wel lichter dan gewone aardappelfriet, je kan het op smaak brengen met wat sojasaus (geef je er ook gelijk wat meer kleur aan). Een hele rauwe cassave moet je nog allerlei dingen meer mee doen, omdat er een giftig iets inzit, waardoor je het eerst moet voorkoken dacht ik.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #407 Gepost op: 10 november 2011, 18:12:25 »
Ik heb laatst voor het eerst zo'n pakje van die vegetarische Tivall rookworsten gehaald (heb ze wel eerder gegeten, trouwens, een hele tijd terug bij andere mensen thuis), en nu keek ik net op de verpakking en jeetje mina! Daar zit echt veel vet in! 26 gram per 'worst' van 100 gram, om precies te zijn. Dat is toch veel? Of denken jullie daar anders over?
Ik ging twijfelen over of mijn geheugen over andere vegaproducten dan wel klopt, en mijn geheugen werkt nog. Ik heb net online gekeken naar de voedingswaarden van meerdere andere vegaproducten na bereiding (heb het per stuk en per 100g. bekeken), en die zijn een stuk minder vet (in een echte rookworst zit trouwens per 100 gram 1 gram meer). Ik ben helemaal niet bang voor een beetje vet, maar aangezien ik andere dingen in elk geval ook lekker vind, vind ik dit toch wat onnodig. Ik voorzie dat ik dit niet vaak ga kopen.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #408 Gepost op: 10 november 2011, 18:54:22 »
maar dat vet maakt ze lekker  :P

maakt het echt uit? je wordt niet dik van vet eten, maar van veel eten, dus als je niet 4 van die worsten per dag eet, maar gewoon af en toe een bij de stamppot is er toch  niets aan de hand?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #409 Gepost op: 10 november 2011, 19:03:06 »
Heb 'm net op, vond 'm ook niet erg lekker, eigenlijk. Beetje flauw. Ik proefde wel iets rokerigs, maar ik had niet het idee dat iets anders er minder goed bij gepast had.
Natuurlijk kun je het gewoon eten. Aangezien ik 'm niet echt heel boeiend vind, en ik niet bezig ben om te proberen vetter te eten (ook niet specifiek om minder vet te eten, maar ik ga dus niet moedwillig vettere dingen naar binnen werken wanneer dat qua smaak en/ of gezondheid weinig oplevert), zal ik deze niet snel nog een keer in huis halen.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #410 Gepost op: 10 november 2011, 19:09:10 »
Ik vind ze wel heel lekker, bij de stamppot met een dubbele klodder mosterd of in plakjes door de snert.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #411 Gepost op: 10 november 2011, 19:12:57 »
Ik heb er ook veel, steeds meer, mosterd bijgedaan.
Ja... in de erwtensoep lijkt het me op zich wel weer wat.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #412 Gepost op: 10 november 2011, 19:45:27 »
Ik vind ze voor af en toe ook wel lekker, maar ik wist ook al dat ze heel vet zijn. Is 'echte' worst dat niet ook? Wel voor mij reden het niet te eten als ik de dag ervoor ook al vet heb gegeten (of al weet dat ik de dag erna vet ga eten).
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #413 Gepost op: 30 november 2011, 16:39:32 »
Als ik naar de dierenarts ga, stap ik een halte eerder uit denk ik. Op zich is dat wel te lopen, mits het weer enzo niet te dramatisch is en ik niet teveel hoef te dragen.
Heel lief dat je wilt kijken of ze er idd wel zijn  :-*

Een beetje laat antwoord maar ik heb gekeken en ze hebben ze nog! En je moet inderdaad 1 halte verder, hoewel het niet heel veel scheelt denk ik.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #414 Gepost op: 30 november 2011, 17:03:22 »
Dankjewel! Wellicht binnenkort eens op excursie.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #415 Gepost op: 01 december 2011, 14:14:59 »
Laatst die pastasalade caprese geprobeerd. Bakje treurnis met vies zoete tomatenmeuk, dus die neem ik niet meer mee...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sedna

• 160
« Reactie #416 Gepost op: 17 december 2011, 14:34:35 »
Koop regelmatig bij de AH vleesverangers voor op brood. Alleen hebben te het ineens veranderd. Eerst had je drie verschillende vleesvervangers plakjes voor op brood en nu is dat er twee geworden en de vega filet american ligt er ook niet meer. En het ligt nu belachelijk hoog. Dit valt me echt tegen van de AH. Ze staan bekend voor een ruime assortiment aan vega producten en dan gaan ze het in eens inkrimpen.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariƫrs zijn.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #417 Gepost op: 17 december 2011, 16:20:59 »
Koop regelmatig bij de AH vleesverangers voor op brood. Alleen hebben te het ineens veranderd. Eerst had je drie verschillende vleesvervangers plakjes voor op brood en nu is dat er twee geworden en de vega filet american ligt er ook niet meer. En het ligt nu belachelijk hoog. Dit valt me echt tegen van de AH. Ze staan bekend voor een ruime assortiment aan vega producten en dan gaan ze het in eens inkrimpen.

Ik dacht dat rond de kerst het aanbod wel eens vaker veranderde (vanwege andere spullen die dan tijdelijk een plekje moeten krijgen) en dat het daarna weer terugkomt.. anders eens navragen?
,,,,فلافل

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #418 Gepost op: 17 december 2011, 17:09:29 »
Ruimte voor het kerstarrangement was ook het eerste wat mij tebinnen schiet.
En anders kun je het rustig eens vragen, alles wat niet tot het standaard assortiment van jouw vestiging behoort, schijnt besteld te kunnen worden.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Lollo Rossa

• **
  • 25
« Reactie #419 Gepost op: 09 mei 2012, 11:17:04 »
Ik las een hele tijd geleden ergens op het forum dat er iets van vis zat in het vegetarische broodbeleg, vegetarisch gebraden gehakt, van de AH. Sindsdien heb ik het nooit meer gekocht. Is daar nog nieuws over ?
Ik heb nu optimel drinkyoughurt kokos in de koelkast liggen en sinaasappel waterijsjes van de AH. In de drinkyoghurt zit appelsap. Ja en dan ga ik zover dat ik me afvraag of dat appelsap op een niet vegetarische manier is geklaard en bij de waterijsjes vraag ik me ook af of het sinaasappelsap dat er in zit op een niet vegetarische manier is geklaard. Ik had al ergens op het forum gelezen dat de houdbare sappen van AH niet geheel vegetarisch (geklaard) zijn ofzo .... Hoe langer ik vegetariƫr ben (nu langer dan 22 jaar) hoe meer dingen voor mij afvallen omdat ik dan ergens lees of hoor dat het niet vegetarisch is of op een niet vegetarische manier gemaakt is. Poeh, best een gedoe, leven in een wereld die voornamelijk ingesteld is op omnivoren. Fijn dat dit forum er is. Vind het altijd balen als iets wat ik lekker vind, niet geheel vegetarisch blijkt te zijn. Wat ik ook lastig vind is, dat als je een vraag mailt naar een bedrijf, je niet zeker weet of iemand die die vraag beantwoordt wel echt weet of het geheel vegetarisch is en je dus ook verkeerde antwoorden kunt krijgen.